Na de verbouwingen van enkele bouwkits, terug naar het eigen werk, de zelfbouw!
Naast het stationsgebouw van Sourbrodt stond een goederenloods. We konden echter nergens een duidelijke foto vinden van de loods zelf. Op een van de foto's van het stationsgebouw zagen we in de verte toch een silhouet van de goederenloods. Niet echt zuiver en in detail, maar toch net genoeg om te zien dat het een volledig houten loods was, met een plat hellend dak.
Dus dan maar een schets gemaakt met de beschikbare foto. En dan maar beginnen bouwen. De loods is zo'n 20 meter breed en 8 meter diep. Uit een plaat forex werden de wanden en de dakplaat gesneden. De wanden werden verticaal opgeschuurd om de houtstructuur na te bootsen.

De wanden kregen een verdunde primerlaag zodat er meteen wat nuances in de "planken" kwam. Het dak werd bekleed met schilderstape, overlappend, om de banden roofing na te bootsen.


Het dak werd eerst in donkergrijze primer gezet, en de wanden kregen een drietal filter-lagen met verschillende tinten bruin. Ook de loskade kreeg dezelfde behandeling. Na droging werden de wanden licht opgeschuurd om de houtstructuur te accentueren.
Dan alles even op een ondergrondje gezet, deze grondplaat is voorlopig, want de loods wordt volledig ingewerkt op de modelbaan zelf, na de andere werken aan sporen en wissels. Effe een wagonnetje er bij voor de foto-shoot


En zo is er alweer een volgend gebouwtje klaar voor onze nieuwe N-baan.

Ik vind de houtstructuur wel geslaagd, rekening houdend met de schaal, want het is en blijft toch wel erg klein


De verdere afwerking gebeurt na het definitief plaatsen op de VehnNbaan.
Voila, op naar het volgende projectje!
Wie benieuwd is kan over een zestal weken alles eens in het "echt" te bekijken op onze Club-tentoonstelling van msc HET SPOOR in Sint-Niklaas, op 10 en 11 september!