Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Internationaal

Gestart door Alberke, 06 mei 2022, 13:25:03 PM

Alberke

Op een gegeven moment, het was in Denemarken, bekroop mij het idee van uit elk land dat we bezochten een loc mee te brengen.
Het is halvelings gelukt; ken je ze allemaal?
Ontbreken: Noorwegen, Finland, Spanje, Nederland, Ierland en Canada, maar dat is een ander verhaal!
internationaal by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Alberke op 06 mei 2022, 13:25:03 PM
Op een gegeven moment, het was in Denemarken, bekroop mij het idee van uit elk land dat we bezochten een loc mee te brengen.
Het is halvelings gelukt; ken je ze allemaal?
Ontbreken: Noorwegen, Finland, Spanje, Nederland, Ierland en Canada, maar dat is een ander verhaal!
internationaal by Hugo Albert, on Flickr
Griekenland nog vergeten! En Cyprus, en Malta, maar ik denkt dat daar geen treinen rijden
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

Nou, je kunt aan de slag:
cyprus: https://www.roxeymouldings.co.uk/category/10/narrow-gauge-loco-kits/
van t treintje in malta zijn geen modellen geloof ik.

Alberke

Citaat van: Floris op 07 mei 2022, 10:55:47 AM
Nou, je kunt aan de slag:
cyprus: https://www.roxeymouldings.co.uk/category/10/narrow-gauge-loco-kits/
van t treintje in malta zijn geen modellen geloof ik.

De Maltese spoorweg is afgebroken in 1931.Ter compensatie heb ik wel een boek gekocht: The Maltese Railway  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

de spoorwegtunnels werden gebruikt als schuilplaats in WOII ;)

Gerolf

Citaat van: Alberke op 06 mei 2022, 13:25:03 PMOp een gegeven moment, het was in Denemarken, bekroop mij het idee van uit elk land dat we bezochten een loc mee te brengen.

Leuk idee, maar ik kan me voorstellen dat er van sommige landen geen model bestaat. Ga je dan (ver)bouwen ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

Citaat van: Gerolf op 08 mei 2022, 09:38:28 AM
Citaat van: Alberke op 06 mei 2022, 13:25:03 PMOp een gegeven moment, het was in Denemarken, bekroop mij het idee van uit elk land dat we bezochten een loc mee te brengen.

Leuk idee, maar ik kan me voorstellen dat er van sommige landen geen model bestaat. Ga je dan (ver)bouwen ?
Dan gaan we gewoon niet naar zo'n land! ;D
Nee, grapje! Maar een boek of postkaartje is een goed compromis. Zo heb ik van Malta een boek over de verdwenen spoorweg.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Ja, zo heeft ieder toch zijn voorkeuren, en die zijn door mij in elk geval van harte gegund. Zelf heb ik ergens spijt dat ik geen Oostenrijkse modellen heb, want daar rijden (en ook reden) prachtige en indrukvolle loks rond, zowel stoomlok, diesel en eloks. Zelf smalspoor en privé maatschappijen, zoals bv. de Montafonbahn. Want ondanks onze regelmatige verblijven in Tirol en de Montafon is het er nooit van gekomen. Spijtig, spijtig want volgens mij zij ner meer Oostenrijkse modellen op de markt dan Belgische.
PS: ik vind de modellen van het merk Jägerndorfer prachtig 
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

tis nog niet te laat  ;)

Alberke

Die eerste van links kwam uit een klein winkeltje in Innsbruck. Het is een (aaah!) Klein model, dus het heeft me al nieuw chassis gekost  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

#10
Mijn voorkeur gaat/ging naar een (toen alleen in Oostenrijk verkrijgbaar ??) treinstelletje van de Monafonbahn van Liliput
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

Die Deen was een toonkast model; ik dacht nog dat het mooi gemaakt was. Pas thuis zag ik dat het een Lima was die ze op een plankje hadden gemonteerd, zonder motor. Maar dat was snel verholpen  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En nu zie ik dat ik een Luxemburger mankeer in de reeks!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 08 mei 2022, 13:56:22 PM
En nu zie ik dat ik een Luxemburger mankeer in de reeks!

Ge zoudt die beter in uwe frigo bewaren ipv choco... ;D ;D ;D ;D

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 08 mei 2022, 15:41:51 PM
Citaat van: Alberke op 08 mei 2022, 13:56:22 PM
En nu zie ik dat ik een Luxemburger mankeer in de reeks!

Ge zoudt die beter in uwe frigo bewaren ipv choco... ;D ;D ;D ;D

;)
Die zullen zeker niet ontploffen! Denk ik toch niet  :-\
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D