32e Treinweekend van Oostende - 11 en 12 juni 2022

Gestart door Driesel, 05 mei 2022, 17:32:42 PM

Metpetergaathetbeter


Ronald

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 juni 2022, 14:22:35 PM
eigenlijk is het concept om jongeren richting modeltreinen(zoals Evan het doet) krijgen zelfs in alle eerlijkheid beter dan het via Tv te proberen (hoe nobel men het ook ziet).

Veel aspecten van het modelspoor gaan verloren in het concept dat eigenlijk zegt dat tijd veel geld kost en alles eigenlijk veel te oppervlakkig in beeld gebracht wordt...misschien kon het ouderen er toe aanzetten(wel bekoren) maar bij de jeugd lijkt Evan's manier  mijlenver de betere.

Misschien moet er vanuit modelverenigingen zou ookMEER bewust meer die richting gedacht worden, sommige deden al nobele pogingen en slagen daar al in ....

Sorry, maar dat is onzin. Toen ik als kleine jongen gepiepeld werd voor de etalage van de speelgoedwinkel in het plaatselijke geboortedorp wist ik geen reet van wat er technisch bij kwam kijken om een treintje te laten rijden. Dus waarom zou een tv programma (je doelt op de GKTC op NPO1) dat wel moeten doen?
En modelspoorverenigingen? Met alle respect maar de meesten mensen daar zijn verstofte oude mannetjes die niet eens de moeite nemen de jeugd warm te stoken voor onze hobby (de goede verenigingen nagelaten). Dus uw argumenten gaan echt niet op.

Ja, Evan verdiend een grote bos veren. Alleen al omdat het een amabel mens is met het hart op de juiste plek. Daar zou men hier in dit forum eens goed bewust van moeten zijn ;)

Oef, ik heb gesproken!  ;D :)

svvander

Citaat van: Ronald op 14 juni 2022, 19:18:28 PM
En modelspoorverenigingen? Met alle respect maar de meesten mensen daar zijn verstofte oude mannetjes die niet eens de moeite nemen de jeugd warm te stoken voor onze hobby (de goede verenigingen nagelaten).

Wel dat vind ik nu wel juist één van de taken van een modelspoorclub: toegankelijk zijn voor iedereen, maar er deels ook voor zorgen dat de hobby blijft bestaan... door verjonging. (En daarmee wil ik niet tegen de meer ervaren mannen hun schenen stampen, verre van).

En daar zijn ze met MSKK van 't weekend, mede door het leuke idee van Evan, mijn inziens wel in geslaagd.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Driesel

Voor het draadje hier weer ontspoort (pun intended :D): het gaat hier over het 32e "Treinweekend van Oostende". Men kan altijd een nieuw draadje starten om de discussie daar verder te voeren.

Dus terug naar het "Treinweekend": als MSKK zijn we zeer tevreden dat we dit evenement konden, en vooral mochten, organiseren. Wij bedanken dan ook al onze deelnemers, zowel de gasten met hun mooie modelbanen als de verkopers op de ruilbeurs, voor hun komst naar de zee om er een gezellig en aangenaam samenkomen van te maken. Er werden nieuwe contacten gelegd, zeer veel bijgepraat/gebabbeld en ook gezeverd, en zelfs nieuwe plannen gesmeed.  De sfeer en omgang met elkaar was super!

We bedanken ook al onze bezoekers: ook hier werden nieuwe contacten gelegd en werd veel bijgepraat.

Maar vooral bedanken wij onze eigen dames die zich een gans weekend hebben ingezet om de bar draaiende te houden (vooral zaterdag-ochtend was het er immens druk!).

Nu zijn wij uiteraard ook benieuwd naar jullie beelden (foto's en video's): laat maar komen!

svvander














































Sorry dat ze niet meer in volgorde staan, om de één of andere reden zwiert mijn programma ze bij het opladen door elkaar. Ik heb er nog een 200-tal (schat ik), maar die ga ik niet allemaal posten  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Martin Welberg

Kijk onderhoudende plaatjes, net als een TV show. Onderhoudend, niet leerzaam maar puur ter vermaak.

Peter

Zeer mooie reeks foto's. Bedankt om ze hier te posten
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Martin Welberg op 15 juni 2022, 10:32:49 AM
Kijk onderhoudende plaatjes, net als een TV show. Onderhoudend, niet leerzaam maar puur ter vermaak.

Ik begrijp de essentie van deze post niet zo goed  Martin, kan je iets meer uitleg geven aub?


GDE

Echt wel een goeie beurs . In tegenstelling tot de meeste beurzen ligt deze van Oostende heel wat dichter bij ons thuis waardoor het een terugkerend uitstapje met de familie is geworden . Onze kleinste mocht van Evan zijn vrouw de wissels verplaatsen en ook mijn vrouw kon genieten van de mooie banen . Ik herken een beetje het kwalitatieve van de expo destijds "spoorwegen voor toeristen " met dat verschil dat in Oostende nog eens een leuke ruilbeurs plaatsvind . Ideaal dus en nu terug verlangen naar de volgende editie . Proficiat aan iedereen die aan deze geweldige beurs heeft meegewerkt .

Alberke

Mooie reeks foto's, spijtig dat er zoveel onscherp door gebrek aan scherptediepte. Als het met de GSM gedaan is dan is er weinig aan te doen, Met de camera in het vervolg op Aperture zetten en f16 of hoger. Toch proficiat ! Mooie details!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Het blijft moeilijk om goede foto's van modelbanen te maken. Zeker uit de losse hand.
Desalniettemin vind ik deze reeks door Sven zeker geslaagd. Zoals Martin al zei: puur voor het vermaak.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Ik ben absoluut geen pro wat foto's betreft en ik heb ze ook enkel alleen voor mezelf (nee da is ook niet waar, voor onze club) getrokken. Ik moet wel zeggen: ik vond het heel moeilijk om sommige zaken vast te leggen, deels door het volk dat er rond stond. Maar dat is dan weer de verdienste van de bouwer van de baan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Driesel

Alvast bedankt om de foto's te publiceren, Sven!