32e Treinweekend van Oostende - 11 en 12 juni 2022

Gestart door Driesel, 05 mei 2022, 17:32:42 PM

svvander

Binnen een klein uurtje vertrekken we naar ginder. Ik zie er naar uit!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mahtoska1

Net terug van Oostende. Zoals altijd, was het er een gezellige sfeer.
De tentoonstelling was zeer mooi. Volgende keer probeer ik terug langs te komen.
enkele fotos:



























SuSke

Een ferme proficiat voor de ploeg van MSKK voor een geslaagde tentoonstelling.
Leuke babbels gehad en mooie banen gezien
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Idem hier! Dikke proficiat en doe zo voort. Een heel leuke dag gehad, veel leuke babbels en veel leuke banen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

puik georganiseerd hoewel het meeste iets was om nog eens opnieuw te zien ! ik had gehoopt om toch eens een stukje station Oostende te zien (maar dan wel de schaal uitgave)

OlivierV

Vandaag ook de tentoonstelling bezocht! Prima georganiseerd, petje af!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

ik kon spijtig genoeg geen bezoekje brengen , was precies echt wel de moeite als ik de foto's bekijk.
Groetjes.
Claudio.

Koen

Gisteren heb ik de beurs bezocht.
Eerst en vooral een dikke pluim aan de organisatie! Het was een geslaagde beurs, aangenaam vertoeven, alles verliep op wieltjes.
Ook bedank aan al de medewerkers die ons van drank en spijs voorzagen. Geen enkele vraag was teveel, zelfs niet voor het opwarmen van het eten van onze kleinzoon.
Als dat geen service is!
Ik heb heel leuke en boeiende gesprekken gehad, mooie banen gezien enfin kortom wie er niet was, heeft echt iets gemist!!!
Ik kijk al uit naar een volgende editie  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

renstimpie

Proficiat aan het team van MSKK.  Wat een weekend!    Veel gezien, veel gebabbeld en echt moe thuisgekomen!  Maar het was echt de moeite.  Dus nogmaals..  Proficiat mannen!
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

evan

De tentoonstelling was echt een aangename ervaring.  M'n bewondering is dan ook groot voor de organisatie door een hecht team bij MSKK. 
Ik heb er ook van genoten veel mensen weer terug te ontmoeten.
Ik ben nu wel uitgeteld, maar wel voldaan.


Voor de mensen die er niet waren geef ik nog graag even volgende anekdote mee :)

M'n eigen baan "Arbutus Corridor" is natuurlijk gebouwd voor tentoonstellingen, maar heeft bovenal de opzet om jong en ook oud wat meer te betrekken door zelf de baan te kunnen bedienen. 
Er wordt een kaartje met een rangeeropdracht getrokken en men kan weliswaar onder begeleiding aan de slag.
De treinen en wissels zijn zo ingesteld dat iedereen er eenvoudig mee aan de slag kan en het risico op averij is hierdoor ook tot een minimum beperkt.

IMG_5572 by Evan Daes, on Flickr

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mahtoska1

CiteerM'n eigen baan "Arbutus Corridor" is natuurlijk gebouwd voor tentoonstellingen, maar heeft bovenal de opzet om jong en ook oud wat meer te betrekken door zelf de baan te kunnen bedienen.
Er wordt een kaartje met een rangeeropdracht getrokken en men kan weliswaar onder begeleiding aan de slag.
De treinen en wissels zijn zo ingesteld dat iedereen er eenvoudig mee aan de slag kan en het risico op averij is hierdoor ook tot een minimum beperkt.

Ik vond hat alvast een fantastisch concept.

Ronald


Metpetergaathetbeter

#42
eigenlijk is het concept om jongeren richting modeltreinen(zoals Evan het doet) krijgen zelfs in alle eerlijkheid beter dan het via Tv te proberen (hoe nobel men het ook ziet).

Veel aspecten van het modelspoor gaan verloren in het concept dat eigenlijk zegt dat tijd veel geld kost en alles eigenlijk veel te oppervlakkig in beeld gebracht wordt...misschien kon het ouderen er toe aanzetten(wel bekoren) maar bij de jeugd lijkt Evan's manier  mijlenver de betere.

Misschien moet er vanuit modelverenigingen zou ookMEER bewust meer die richting gedacht worden, sommige deden al nobele pogingen en slagen daar al in ....

Val-Rikard

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 juni 2022, 14:22:35 PM
eigenlijk is het concept om jongeren richting modeltreinen(zoals Evan het doet) krijgen zelfs in alle eerlijkheid beter dan het via Tv te proberen (hoe nobel men het ook ziet).

Veel aspecten van het modelspoor gaan verloren in het concept dat eigenlijk zegt dat tijd veel geld kost en alles eigenlijk veel te oppervlakkig in beeld gebracht wordt...misschien kon het ouderen er toe aanzetten(wel bekoren) maar bij de jeugd lijkt Evan's manier  mijlenver de betere.

Misschien moet er vanuit modelverenigingen zou ookMEER bewust meer die richting gedacht worden, sommige deden al nobele pogingen en slagen daar al in ....

Dus, Peter, Evan is goed bezig en voor de rest deel ik uw mening niet.

Rochevalien

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 juni 2022, 14:22:35 PM
eigenlijk is het concept om jongeren richting modeltreinen(zoals Evan het doet) krijgen zelfs in alle eerlijkheid beter dan het via Tv te proberen (hoe nobel men het ook ziet).

Veel aspecten van het modelspoor gaan verloren in het concept dat eigenlijk zegt dat tijd veel geld kost en alles eigenlijk veel te oppervlakkig in beeld gebracht wordt...misschien kon het ouderen er toe aanzetten(wel bekoren) maar bij de jeugd lijkt Evan's manier  mijlenver de betere.

Misschien moet er vanuit modelverenigingen zou ookMEER bewust meer die richting gedacht worden, sommige deden al nobele pogingen en slagen daar al in ....

Tijd kost helemaal niets voor een modelbouwer , alleen het resultaat telt .

-Oppervlakkig in beeld gebracht- Dat was vroeger misschien zo maar tegenwoordig liggen de normen wel wat hoger .