Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Reeks 27

Gestart door Jurgen, 16 november 2006, 21:00:30 PM

nmbs

neen, de automatische koppeling hangt kant rijtuigen.  De uiteinden van de stam M6 (4HV + 1HVR) hebben een automatische koppeling dus de gewone koppeling zal niet langs de rijtuigen kunnen hangen.
Nog eens proberen te verduidelijken met een simpel tekeningetje.
s=schroefkoppeling
gf=automatische koppeling
HL=loc
HV=rijtuig
HVR=Stuurrijtuig

sHLgf + gfHVs + sHVs + sHVs + sHVs + sHVRgf (+ gfHVRs + sHVs + sHVs +
  sHVs + sHVgf + gfHLEs)

loebaske

Miljaaar [:D] als buiten staander (ook leek genoemd) word het toch flink ingewikkeld....maar swat, op den duur ga ikke het wel snappen [:)]

trainfreak

LOGICA bij de NMBS is blijkbaar ook niet alles..[:0]

Enfin, ik ga hier niet verder 'ruzi?n' we zien wel wat het wordt[:)]
Spoorse groeten
Dimitri

rgp

Dag,

't is toch simpel: een stam M6 heeft aan de uiteinden van de stam automatische koppelingen en binnenin gewone schroefkoppelingen (tss de rijtuigen, he)
De lok heeft aan 1 kant een schroefkoppling (die gaat ge dus zien) en langs de kant van de rijtuigen een automatische koppeling.

Roland

DelticPower

Hallo Roland, helaas ben ik niet zo op de hoogte van de B spoorwegen, en schrik nergens meer van. Maar ik denk toch dat alleen de lok aan een kant en het stuurrijtuig aan de voorkant een automatische koppeling heeft. De rest is aan elkaar gemaakt met de normale koppelingen. Dwz de lok zit met de schroefkoppeling aan het volgende rijtuig en het stuurrijtuig met een schroefkoppeling aan de andere rijtuigen. Op deze manier kan dus snel een stam (lok plus rijtuigen) aan een andere stam gekoppeld worden.(systeem bij NS)
Groeten Jan.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door DelticPower

Hallo Roland, helaas ben ik niet zo op de hoogte van de B spoorwegen, en schrik nergens meer van. Maar ik denk toch dat alleen de lok aan een kant en het stuurrijtuig aan de voorkant een automatische koppeling heeft. De rest is aan elkaar gemaakt met de normale koppelingen. Dwz de lok zit met de schroefkoppeling aan het volgende rijtuig en het stuurrijtuig met een schroefkoppeling aan de andere rijtuigen. Op deze manier kan dus snel een stam (lok plus rijtuigen) aan een andere stam gekoppeld worden.(systeem bij NS)
Groeten Jan.



Zo denk ik er dus ook over!
Spoorse groeten
Dimitri

dgrr57

citaat:
Geplaatst door DelticPower

Hallo Roland, helaas ben ik niet zo op de hoogte van de B spoorwegen, en schrik nergens meer van. Maar ik denk toch dat alleen de lok aan een kant en het stuurrijtuig aan de voorkant een automatische koppeling heeft. De rest is aan elkaar gemaakt met de normale koppelingen. Dwz de lok zit met de schroefkoppeling aan het volgende rijtuig en het stuurrijtuig met een schroefkoppeling aan de andere rijtuigen. Op deze manier kan dus snel een stam (lok plus rijtuigen) aan een andere stam gekoppeld worden.(systeem bij NS)
Groeten Jan.


dat is ook mijn mening.

nmbs

Logica bij de NMBS is niet de logica die iedereen voor ogen heeft.  De plannen staan hier al genoeg gepost door mij en Roland.
Stephane

DelticPower

Hallo Stephane (NMBS)
citaat:
Logica bij de NMBS is niet de logica die iedereen voor ogen heeft.

Bedenk verschil moet er zijn.[:D][:D]
citaat:
De tijdswinst met een automatische koppeling is een feit (als alles werkt tenminste). Dat de locs minder inzetbaar zijn is ook een feit, want wat zal er gebeuren als de loc 's morgens toekomt bij zijn stam met de gewone koppeling gericht naar de rijtuigen? [:o)]

Gewoon vastkoppelen.[:)]
Neem aan dat in deze situatie de lok vast bij de rijtuigen blijft. Bij NS was zelfs de cabinekant(1700) met de schroefkoppeling niet eens voorzien van communicatieapperatuur (Telerail).

Groeten van Jan

nmbs

@Deltic
Logisch gezien zou de loc aan de rijtuigen moeten blijven... maar dat zal waarschijnlijk te gemakkelijk zijn [:o)] EN bij de NMBS moet het toch altijd iets speciaals zijn he (wat niet altijd slecht is natuurlijk)

Stephane