Stadstram Leuven, Mechelen, Braine le Comte

Gestart door Huup, 18 april 2022, 14:37:53 PM

Huup

Ga ik zeker doen, Wouter!

Het trammetje rijdt bar slecht. Ik rij niet intensief, dus de rails zijn snel te vies voor een twee-asser. Daarom, ik heb een hekel aan het steeds opduwen, heb ik de tram voorzien van vier oud-trix-achtige baanslepertjes. Door de boogie zie je daar vrijwel niks van. Het effect is stuitend goed!
Zie het filmpje op youtube.
Op het einde kun je de slepertjes onder de boogie zien.
Er valt nog veel te doen aan het kleine ding, maar rijden is zo essentieel, dat ik dat eerst voor elkaar wilde hebben.

Groet
Huup

Huup

Inmiddels bij Ferivan nog twee trams gekocht. Een identiek en een twee-assige Braine-le-Comte motorwagen.
De stadstramkit wordt gesplitst in een kippenhok en een onderstel waarop een werktrammotorwagen wordt gebouwd.


Braine-la-Comte, foto Ferivan.be/trams

vyncky

Citaat van: Huup op 27 juni 2022, 21:31:16 PM
Ga ik zeker doen, Wouter!

Het trammetje rijdt bar slecht. Ik rij niet intensief, dus de rails zijn snel te vies voor een twee-asser. Daarom, ik heb een hekel aan het steeds opduwen, heb ik de tram voorzien van vier oud-trix-achtige baanslepertjes. Door de boogie zie je daar vrijwel niks van. Het effect is stuitend goed!
Zie het filmpje op youtube.
Op het einde kun je de slepertjes onder de boogie zien.
Er valt nog veel te doen aan het kleine ding, maar rijden is zo essentieel, dat ik dat eerst voor elkaar wilde hebben.

Op de baan Westerlo van MSC de Kempen hebben ze hetzelfde principe toegepast dacht ik. En daar reden die ook vlot.

Ik ben benieuwd naar je verdere ombouw van de stadstramkit ;)

Yannick

Groet
Huup
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter

#18
dat publiciteitsplakaat bovenaan Victoria voor wat stond dat Chocolat, levensverzekering, bier, water, .......?Ik dacht er chocolade in te zien

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huup

Via de website van Wim Kusee kwam ik bij de ASVi in Thuin terecht. Daar heeft men "mijn" Vlaming en volgend weekend een festival. En ik ben vrij. Da's mooi!

Huup

Gister in Thuin geweest. Wat een belevenis. Zelden zulk goed gerestaureerd en onderhouden materieel gezien, geweldig.
De Brain le Comte was er ook bij, zie foto. Van binnen net klaar. Poeh. Prachtig.... Echt een aanrader, die club daar!


Huup

De Braine-le-Comte krijgt ook in model vorm. Binnenwanden geschilderd, evenals de kozijnen en chassis. Sluitlicht en frontlicht uitgeboord.
Heb inmiddels ook richtingborden gemaakt voor op de tram. Uit een nachtfilmpje van AsVi bleek me dat dat bord ook aangestraald wordt door een lamp. Was alleen het bord in de rijrichting?


Huup

Inmiddels wat verder in de upgrade.
De tram wordt ook digitaal met een Train-O-Matic decoder met powerpack om een goede loop te waarborgen. De tweeassers zonder powerpack blijven toch wat problematisch rijden.



Huup

Een maand later inmiddels is ze bijna klaar. Ze is gedigitaliseerd, van glaswerk voorzien etcetera. Inmiddels zitten er ook reizenden in het voertuigje. De koersborden moeten nog worden geprint en de aanschijning daarvan geregeld. Wel is er front-, binnen- en sluitverlichting.
Hieronder de foto's.









Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154