Stadstram Leuven, Mechelen, Braine le Comte

Gestart door Huup, 18 april 2022, 14:37:53 PM

Huup

Gister heb ik op een kleine Vlaamse beurs een Ferivan trammetje gekocht. Ik zou graag willen weten hoe het interieur er uit zag, daar ik daarvan geen foto's vinden kan.

Hieronder de tram in aanbouw.


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Huup

Hugo, juist gisteren 't bestaan ontdekt...... Staat op de to-do-lijst ;-)

Huup

#3
Inmiddels vordert het trammetje langzaam. De boel is gevijld, geschilderd, van frontverlichting voorzien, er is een Train-O-Matic decoder ingebouwd en momenteel wordt het ding van sluitverlichting voorzien. Geen idee oftie dat in het echt ook had en waar, maar in de rijrichting linksboven aan de achterkant vond ik iets wat op een lampglas leek, dus daar komtm het dan maar.
Wat nog moet is het afmaken van de verlichting, het net wegwerken van de bedrading, aankoop en plaatsing van passagiers, schotten tussen balkon en verblijfruimte, en niet te vergeten de verglazing.
Het is een koddig kistje en erg leuk om in elkaar te zetten en af te maken.  :)

Overigens nog niet in het museum geweest, dus de vraag iz het interieur staat nog.....

https://flickr.com/photos/195506842@N08/52110415351/in/album-72177720298199148/


Havoc

Ik kan de foto niet zien, kennelijk staat die niet open voor iedereen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huup

Geen idee. Staat op flickr. Gewoon openbaar bij mijn weten, net als de eerste foto hierboven, die in hetzelfde album staat. Ik krijg alleen geen .jpg van flickr.... :(

Alberke

Citaat van: Havoc op 30 mei 2022, 20:40:52 PM
Ik kan de foto niet zien, kennelijk staat die niet open voor iedereen.
ik ook niet
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Huup

Nu dan? Of zien jullie de link wel in voorgaand bericht met niet zichtbare foto?

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ACFI

ik zie de foto tweemaal.

(ttz ik zie de foto in twee berichten)

ACFI

Havoc

In de berichten zie ik de foto ook, maar de links werken niet. Nu ja, als het hetzelfde is, dan maakt het niet uit.

De tram geeft in elk geval de sfeer goed weer. Geen idee of Vlatam een Leuvense of Mechelse stadstram heeft. Maar de inrichting van die trams was relatief standaard. Langs 1 kant een 2-zit bank, de andere kant een enkelzit. Zitplaatsen in houten latten. Met van die dikke rubber matten op de grond met grover ribbels in een soort rood-bruin.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

vanmiegroet

Citaat van: Havoc op 30 mei 2022, 21:30:21 PM
In de berichten zie ik de foto ook, maar de links werken niet. Nu ja, als het hetzelfde is, dan maakt het niet uit.

De tram geeft in elk geval de sfeer goed weer. Geen idee of Vlatam een Leuvense of Mechelse stadstram heeft. Maar de inrichting van die trams was relatief standaard. Langs 1 kant een 2-zit bank, de andere kant een enkelzit. Zitplaatsen in houten latten. Met van die dikke rubber matten op de grond met grover ribbels in een soort rood-bruin.

META VZW heeft een Leuvense/Mechelse stadstram in de collectie. Ik denk mocht er een mail naar hen worden gestuurd dat er wel een antwoord op komt  ;)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Huup

Dank, ik zal ze mailen! Of beter, ook daar langs gaan  ;)

Inmiddels weer verder. De sluitverlichting werkt en wisselt met de rijrichting, tezamen met de frontlamp, natuurlijk. lichtlekkage wordt aan gewerkt.
Ook heb ik de eerste ramen in de sponningen gezet. Met houtlijm. Dat was maar goed ook, want ik was de bovenlichtjes vergeten. Alles er weer uit en ingekrast. En weer teruggeplakt.

Hoop dat beide fotoos te zien zijn. Anders even op de link klikken naar het Nederlandse Beneluxspoor.


https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-20220621-170143-62b1ddac8d9d9.jpg




https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-20220620-142316-62b0692a3ec0c.jpg
Nog zonder verglazing en grepen.

Huup

Langsgaan in Mechelen gaat niet, begrijp ik van de VZW website. Schepdaal of Antwerpen. Beiden maar een bezoek brengen dan. :)

daylight

Een bezoek aan het VLATAM is altijd de moeite waard - doen dus, zelfs al kom je uit Nederland. Ik ben er in april nog geweest, en heb een paar foto's van de mechelse stadstram gemaakt, maar helaas niet van het interieur. De vrijwilligers die de plaats runnen zijn heel vriendelijk en behulpzaam - als je het vriendelijk vraagt doen ze voor jou misschien zelfs de deuren open voor een betere kijk.