Modelspoor, praktijk > Gereedschappen en materiaalverwerking

3d printer, nuttig of niet

(1/8) > >>

ramdani:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,33199.msg491024.html#msg491024

om het ander draadje niet te vervuilen antwoord ik hier op de reactie van Janie;

iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij een 3d printer in huis haalt of niet;
en je hoeft geen 3d tekenen te kennen om een printer te gebruiken, er staan genoeg files op het internet die je zo kan printen,

ik maakte de vergelijking met een boormachine omdat sommigen laten uitschijnen dat een printer enkel rendabel is als je hem dagelijks gebruikt,
mijn gewone inkjetprinter gebruik ik ook maar om de 2 maanden en die neemt evenveel plaats in als mijn 3d printer;

mijn printer heb ik nu ook al sinds augustus niet meer gebruikt; ik zie het als een aanvulling, geen doel op zich;

mvg,
Michel

raf:
Michel een 3d printer is niet nodig net zoals eten en drinken niet nodig zijn .
Maar als ik zie dat een belgische elektriciteit mast reeds een paar euro kost en ik heb er een 200 nodig op de baan .
Wat kosten park banken en licht masten ,fiets rekken en wat heb ik nog allemaal gemaakt
dan is een 3D printer snel terug verdient .
Buffers voor een lok of wagon en dergelijke en ok je kunt bijna alles wel kopen maar waar blijft dan de hobby .
Ik ga hopelijk een RC ontvanger herstellen eens de voltage regulator binnen is .
Maar ik herstel ook regelaars die maar 3 euro kosten en daar is dus niets op te verdienen maar het gaat mij er om dat ik het nog steeds kan .

Gr raf

Michael:
De vraag is vast al vaker gesteld maar welke 3d printer raden jullie aan, wil deze gaan gebruiken voor kleine onderdeeltjes voor bij de spoorbaan, maar mijn dochter wil die printer gebruiken voor probs bij ghost play.

raf:
Ik zelf heb anycubic photon S en de photon mono en die kunnen dus heel kleine dingen printen .
Het nadeel hoe kleiner hoe minder stevig .
Wat je dochter wil is een printer die grotere zaken kan printen en dan moet je denken aan pla en co.
Er zijn pla printers met een transport band zodat je BV een zwaard uit een stuk kunt printen

https://www.youtube.com/watch?v=VvSbcUowlNU&ab_channel=Maker%27sMuse

gr raf

Floris:
wat is ghost play?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie