Ik hen een pla printer(ender 3v2) en heb niet te klagen qua fijnheid ,natuurlijk is een resin fijner maar ik wou geen chemische dampen , daar de prrinter gewoon in de bureau staat .en ja nu staat hij efkes stil , maar als ik weer aan iets denk , is alles snel weer bezig .
Het zelfde hier Kris.
Ik heb nu ruim een jaar een BIQU B1, zeg maar vergelijkbaar met de E3v2 maar dan 235x235x270 bouw volume.
Ik ben 6 jaar geleden begonnen met een Anet A8, een printer met een vreselijke reputatie.

Kunststof frame en een brandgevaarlijk ontwerp.
Maar door een hobbyist met wat technisch inzicht echt wel een goede printer van te maken was.
Daarna heb ik voortbordurend op dat concept een zgn AM8 zelf gebouwd

Dat was een heel solide printer, samen gesteld uit eerste klas componenten.
Op een gegeven moment vroeg mijn schoonzoon, zou je voor mij ook zo'n machine kunnen bouwen?
Ik heb toen geantwoord: "neem maar mee"
Daarna heb ik de BIQU B1 aangeschaft.

Een printer met een kleine 'footprint' mijn bureau is altijd vol, dus hoe kleiner hoe beter, maar zoals gezegd een redelijk groot bouw volume.
Deze printer is uitgerust met de zelfde BigTreeTech hardware en firmware als die in mijn AM8 zaten.
Ik hoefde dus niet door een lange leercurve door om de printer te kunnen bedienen.
Ja ik print ook bruggen en huisjes op schaal N met deze printer.
Schaal H0 is helemaal geen probleem.
Door mijn COPD is ABS uit den boze, zelfs als de printer in een enclosure met afvoer staat heb ik ademhalings problemen.
Dus is een resin printer, met zijn dampen, voor mij helemaal uit den boze.
grt Piet.