Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Vraag over smalspoor HOe railmateriaal

Gestart door Bundesbahnfreak, 10 april 2022, 20:02:56 PM

Bundesbahnfreak

Hallo,
In mijn toekomstige baan zou ik een stukje smalspoorbaan willen voorzien. Er is keuze tussen railmateriaal van Roco en Tillig, weet iemand of beide compatibel zijn lfv de railhoogte? Bij Roco is dit 2,1 mm, bij Tillig vind ik het niet terug.
Grtn Rudy

SuSke

Tillig Elite is code 83 en heeft in H0 of HOe dus een 2,1mm hoog railprofiel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Bundesbahnfreak

Hoi Frans, bedankt voor de reactie.  Hiermee kan ik verder 🙂
Grtn Rudy

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Voor H0e zou ik voor een lager profiel gaan. Code 75 of zelfs 55 ...

Citaat van: Havoc op 10 april 2022, 21:07:19 PM
Er is ook nog Peco.

Bijvoorbeeld ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig


Peco kent H0m, maar blijkbaar niet H0e ( ? )   >   009  smalspoor      narrow gauge   

Havoc

Citaat van: Herwig op 11 april 2022, 11:06:50 AM

Peco kent H0m, maar blijkbaar niet H0e ( ? )   >   009  smalspoor      narrow gauge   
009 is 9mm smalspoor. In de flex zijn er 2 types, met "onregelmatige" bielzen en met "regelmatige" bielzen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Herwig

Peco kent "H0m", maar blijkbaar niet "H0e"      >      009  narrow gauge           Dit kwam uit de Peco-website.

In de papieren Peco-catalogus staat er wel degelijk:    00-9 / H0e   Code 80   Narrow gauge  met Irregular Sleeper Type   ofwel   Main Line Sleeper Type.
Zoals Johan (Havoc) hierboven schreef.

VBS

Modeltreinen met Belgische sfeer ...

SuSke

code 80 zou dan strikt genomen iets kleiner moeten zijn dan code 83 - 2,032 mm tegen 2.108 mm
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 11 april 2022, 20:31:33 PM
code 80 zou dan strikt genomen iets kleiner moeten zijn dan code 83 - 2,032 mm tegen 2.108 mm
Ja, maar nog altijd struis voor smalspoor...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Bundesbahnfreak


Tothebeach



Gebouwd met Tillig h0e spoor. Meer plaatjes zijn hier te vinden.

Groet,
michel