Bedankt om te antwoorden Johan.
Ik kan mij dit verhaal wel inbeelden.
Ik kreeg een startset voor mijn 10de verjaardag,wel in HO.
Gelukkig intresseerde mijn broer zich niet voor treinen 😉.
Maar dat van de 'zondag' klinkt ook herkenbaar.
Ik had gelukkig wel plaats voor een 'vaste baan' maar op zich qua landschap niet veel tijd ingestoken,het moet hier toch ook ooit buiten he...
En dan bouw ik een grotere,afgewerkte baan in mijn eigen huis!
Niet dus...verbouwen,werken,kinderen...de meeste kennen het wel...😉
Mijn keuze voor Z is ingegeven door de mindere plaats die ik nu heb.
Maar ook door wat Rob hier zegt,er moet een mooie verhouding zijn tussen landschap en spoorweg...
Dus het idee van (zelfs in Z ) een megastation te bouwen gerne Brussel-Zuid,heb ik niet,dat had ik ook al door de tijd geleerd😉.
Denk aan een enkelsporig knooppunt met een paar vertrekkende lijnen en een kleine goederenkoer,2 wijksporen voor een reizigerstrein af te stellen en een klein depotje.
Denk dat dat wel haalbaar moet zijn...
Zeker als ik de foto van Rob bekijk.
Plaats,ergens in de Oostkantons.
Ik zal ook meenemen dat ik ook in Z beter direct voor digitaal ga,tenminste als dit makkelijk gaat om locs enzo om (te) laten bouwen.
En Jan,heb het verhaal van Booischot in MSM ook gelezen,dat was ook een opsteker en een deel van de overtuiging.
Tevens ook om toch ook wat meer 'zelf' te gaan doen.
Ben trouwens gisteren naar CC rails geweest,hier was een Z startset voorhanden en tevens al wat Belgisch materiaal,dus is het toch Z geworden.
Mss tegen beter weten en adviezen in 😉
Maar als ik dat nu in het echt op mijn keukentafel zie om is te testen,versta ik Jan helemaal😉!
Het heeft echt iets....
Hopelijk kan ik nu aan mijn (droom)baantje beginnen.
En idd,zeker niet te groot maken,het belangrijkste om te onthouden denk ik🙂.
Dus verwacht jullie maar aan vele praktische vragen binnenkort🤣.
Alvast bedankt allemaal voor jullie antwoorden en adviezen!