Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

uitgepakt

Gestart door Alberke, 04 april 2022, 16:17:30 PM

Alberke

Fijn als je nog hoop hebt, maar als ook dat wordt weggenomen...
En ik geniet van mijn "baby's" hoor, en van het leven dat er nog is. Wat niet wegneemt dat je af en toe eens denkt "wat gaat er met mijn spullen gebeuren als ik er niet meer ben"; een overdenking die bij gezonde mensen ook al eens opkomt denk ik.
Alhoewel het geen belang heeft, je weet dat dan toch niet meer, of toch: je erfgenamen zitten met de last, en daar voel ik me een beetje schuldig bij.
Ik weet niet hoe ik ga sterven: plotseling of stilaan uitdovend. Bij dat laatste heb ik nog tijd om een en ander te regelen.
Jammer dat ik in mijn laatste levensjaren de coronacrisis, een energiecrisis en een oorlog moet meemaken.
Zo, iedereen "down" genoeg? ;D
Dan ga ik me stillekes terugtrekken, ik moet er nog ene digitaliseren.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

...en wat negativiteit betreft, daar heb in onlangs hier een paar staaltjes van gezien! >:(
Sorry moest even van mijn hart! :-X
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

hier zie, iets positief!  ;D
positief by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michael

Hugo, wat gebeurd er met je verzameling als het zover is? Ik heb dat opgelost met de train data base

https://www.traindb.nl/login?ReturnUrl=%2F

Ik heb daar al mijn rijdend materiaal in gezet met de aankoop prijs erbij, inloggegevens heeft mijn dochter, wat zij er verder mee doet, dat is aan haar maar ze weet inmiddels wat het allemaal waart is.
Het is even een berg werk als je er aan begint, maar nu is het gewoon een kwestie van bijhouden als er wat nieuws binnen komt. Toevallig afgelopen dinsdag nog met haar (ze is 23) over gesproken, toen we een paar uurtjes samen zaten te knutselen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 07 april 2022, 11:35:49 AM
maar ze weet inmiddels wat het allemaal waart is.

Hopelijk is het allemaal waard wat jullie denken dat het waard is...kan lelijk tegen vallen hoor!  ::)
Eén goede raad: druk uw nabestaanden op het hart NOOIT te verkopen aan een handelaar/opkoper...

;)

Havoc

Citaat van: Alberke op 06 april 2022, 19:42:05 PM
hier zie, iets positief!  ;D
positief by Hugo Albert, on Flickr

En zonder die negatief ben je NIKS met die positief! En dat is niet alleen voor batterijen.

Hugo zijn post hier heeft me doen nadenken over wat hier allemaal op het schap staat in dozen. 40 jaar Z bij elkaar halen voor een baan (die er nooit zal komen). Je haalt wat binnen! En moesten het alleen treinen zijn het was zo erg nog niet....  :o
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

er is trouwens iemand van plan spoor Z te beginnen hier, wellicht opportuniteit  voor beiden van U   ::)

Davson

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 april 2022, 16:06:57 PM
er is trouwens iemand van plan spoor Z te beginnen hier, wellicht opportuniteit  voor beiden van U   ::)

Misschien wel...🙂.
Maar ga hier niks forceren noch afluizen van een ander.

Maar ja,ziekte of lange tijd niets met je treinen kunnen doen,doet een mens idd nadenken...
Ergens ook de reden waarom ik denk om van schaal te veranderen,samen met de mindere plaats die ik ter beschikking heb...

Alberke

Citaat van: Davson op 07 april 2022, 19:56:07 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 april 2022, 16:06:57 PM
er is trouwens iemand van plan spoor Z te beginnen hier, wellicht opportuniteit  voor beiden van U   ::)

Misschien wel...🙂.
Maar ga hier niks forceren noch afluizen van een ander.

Maar ja,ziekte of lange tijd niets met je treinen kunnen doen,doet een mens idd nadenken...
Ergens ook de reden waarom ik denk om van schaal te veranderen,samen met de mindere plaats die ik ter beschikking heb...
En Z? Heb je dat al in werkelijkheid gezien? Dat is klein he! Ik zou zeker in N beginnen, temeer omdat daar toch meer van te krijgen is, zeker in scenery. En voor de prijs is er weinig verschil
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Alberke op 07 april 2022, 20:01:55 PM
En Z? Heb je dat al in werkelijkheid gezien? Dat is klein he!

Ja, héél klein:


En ja, die is gemotoriseerd. Ik heb geen idee hoe ze dit in elkaar hebben gekregen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

@ Alberke en Jurgen:

Knap staaltje van levenswijsheid waar velen nog veel van kunnen leren.

Hoed af

Roland

Davson

Citaat van: Havoc op 07 april 2022, 20:56:23 PM
Citaat van: Alberke op 07 april 2022, 20:01:55 PM
En Z? Heb je dat al in werkelijkheid gezien? Dat is klein he!
Idd heel klein!
Heb Z al gezien op tentoonstellingen en in winkels/beurzen,is idd echt klein ja.

Dit is nu wel een echt mini model,zelfs in HO.
Je vraagt je idd wel af hoe ze er de motor ingekregen hebben😲.

Ik vind het een moeilijke,de kleinheid heeft idd iets,dat wel😏
Dat is een voor en een nadeel natuurlijk...
Maar ergens heeft het mij wel altijd wat aangesproken...😏
Maar toch in HO begonnen,startset als kind,weet je😀.
En wel wat meer Belgisch materiaal te verkrijgen ook natuurlijk...
En het is nu niet dat ik eigenlijk nog een massa locs of wagons wil hebben,je merkt met wat je veel rijdt...

Tuurlijk is verkrijgbaarheid en iet wat handteerbaarheid ook belangrijk.

Ja, héél klein:


En ja, die is gemotoriseerd. Ik heb geen idee hoe ze dit in elkaar hebben gekregen.

dani

Ik heb van heel dichtbij mee gemaakt hoe een verhaal als dit loopt, Hugo.   (mijn vader zaliger in 2001).

Het enige wat ik kan doen is jou toch nog heel veel sterkte en moed toewensen en hopen dat de kwaliteit van de dagen die je nog kan doorbrengen, toch nog "ok" is.
Aan je N-spoor topicje te zien ben je toch niet helemaal bij de pakken gaan zitten en probeer je er toch nog iets van te maken.   En ik hoop dat er toch nog veel dagen volgen.

Ik wou dat ik/we je konden helpen, maat....     
We hebben elkaar nooit in het echt gezien, en wilden dat een hele tijd eens plannen bij ne koffie "in 't stad"....  Maar de Rona, de b*tch, stak er een stokje voor.
Wie weet lukt het toch nog eens, want wij hebben in die afgelopen jaren toch wel één en ander "uitgewisseld"  en elk jaar tover jij een glimlach rond d kerstdagen met een "upcycled"  retro kaartje en een postzelge nog in Bfr.    Dat zijn dingen die een mens bij blijven !     

Dus ik herhaal het toch : GENIET nog zo veel je kan en zo lang je de kans hebt.   
In de mindere dagen : vloek eens , laat je gaan , en  hoop op "morgen beter" en steek je middenvinger op tegen alles !
Inde betere dagen : doe wat je wil, waar je zin in hebt en waar je van geniet, steek je duim in de lucht en zegt  "foert" tegen de rest !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: dani op 08 april 2022, 11:52:10 AM
Dus ik herhaal het toch : GENIET nog zo veel je kan en zo lang je de kans hebt.   
In de mindere dagen : vloek eens , laat je gaan , en  hoop op "morgen beter" en steek je middenvinger op tegen alles !
Inde betere dagen : doe wat je wil, waar je zin in hebt en waar je van geniet, steek je duim in de lucht en zegt  "foert" tegen de rest !

Exact! Af en toe eens goed vloeken en morgen gewoon weer verder.

Ik kan hier nog uren filosofisch over doordrammen, maar het leven is wat je er zelf van maakt. Sinds mijn tumor vergelijk ik het met een pretpark vol attracties. De ene attractie al wat leuker dan de andere en soms is er zo'n rollercoaster waar je echt kotsmisselijk van wordt. Momenteel zit ik op zo'n rollercoaster, maar ik blijf maar denken dat zelfs zo'n misselijk makende rollercoaster uiteindelijk in het station terecht komt. En zelfs tijdens zo'n rit zijn er wat rustigere passages waar je hoog boven het pretpark zit en kan genieten van het uitzicht. Hoe je eruit komt, dat is iets anders, maar aankomen doe je altijd. De vraag is alleen of je nadien meteen naar de uitgang van je pretpark gaat of jezelf gewoon even neerzet op een bankje om nadien de iets rustigere attracties te gebruiken.
Op dit moment ben ik nog steeds van plan om die rustige attracties te volgen. Het is alleen nog wachten tot mijn rollercoaster in zijn station aankomt.

En nu was ik toch nog filosofisch aan het doordrammen. Bon, ik heb net de reeks 51 van Van Biervliet besteld want als je niets hebt om naar uit te kijken, dan ben je op voorhand verloren!
En wie weet kan ik ooit ook eens een foto maken van al mijn uitgepakte modellen.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Boemeltrein

Zo was er een "nonkel" in feite vriend des huizes maar begon na jaren gewoon deel uit te maken van alle familiebijeenkomsten, die zei: maak het vandaag niet af anders ben je er morgen niet meer nodig. Hij bedoelde er gewoon mee, zie dat er steeds iets is waarnaar je kan uitkijken. ;)