uitgepakt

Gestart door Alberke, 04 april 2022, 16:17:30 PM

Alberke

Dat gaat wat zijn als ik mijn kopke kom te leggen.
En dan zijn er nog de E-loc's, die mogen niet meespelen want ik heb geen bovenleiding, en de DMU's, en de buitenlandse...
collection by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

flyingscotchman

 

Rangeerduivel

#2
Citaat van: Alberke op 04 april 2022, 16:17:30 PM
Dat gaat wat zijn als ik mijn kopke kom te leggen.

Geen zorg, nu ik zoiets zie kom ik dan nog wel ne keer naar Belgie.... ;D ;D
Maar die foto

brengt mij wel op het idee om zoiets ook eens te doen, één dezer dagen... :-\
Ik bedoel dan wel zo'n groepsfoto maken hé!
Enig probleem, hoe klasseer je die best, tijdperk, aankoopprijs, aankoopdatum of...of...of :-\

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 04 april 2022, 16:35:38 PM

brengt mij wel op het idee om zoiets ook eens te doen, één dezer dagen... :-\
Enig probleem, hoe klasseer je die best, tijdperk, aankoopprijs, aankoopdatum of...of...of :-\

;)
zwart bij zwart... ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

perk

mooie collectie, ook in mijn epoc.   Ik heb er daar ook een paar van.
Maar heeeeel veel nog niet  :-\

Alberke

Citaat van: perk op 04 april 2022, 17:55:53 PM
mooie collectie, ook in mijn epoc.   Ik heb er daar ook een paar van.
Maar heeeeel veel nog niet  :-\
80% van die stomers zijn eigen werk, kits en ombouw
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michael

Mooie verzameling Hugo, geniet ervan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

hou dat kopke nog maar een tijdje omhoog Hugo .
Geniet nog van die mooie dingen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Citaat van: dani op 05 april 2022, 11:34:20 AM
hou dat kopke nog maar een tijdje omhoog Hugo .
Geniet nog van die mooie dingen !
heel sympathiek van u Dani, maar helaas weinig goede vooruitzichten.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#9
'k Zie er misschien over,  zit er in uw chique etalage (nog) geen geel/groene 59iger tussen met de hogere (dikkere) onderste gele band
(en dus een minder dikke, minder hoge groene band ) 

Zo'n exemplaar bedoel 'k:     https://www.cooltrain.be/images/Reeks%2059%20Roco%20versus%20Marklin/Roco%20reeks%2059%20(53430)%20041215%20CRW_4599.jpg     

https://www.cooltrain.be/index.php/kleine-treinen/modelbesprekingen/meer/reeks-59-in-ho    ]     ( Peter E. Cooltrain )

Alberke

Omdat den Herwig niks mag mankeren, hier de twee variaties die ik heb, buiten de ster natuurlijk
59var by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Davson

Mooie collectie!

80% van die stomers zijn zelfgebouwde Kids of aangepaste modellen?
Heel mooi gedaan dan!
Geniet er idd nog wat van!

Herwig

#12
   Dan kunt ge dus op zoek naar ne fel gele 2de handse    ;)

  "Roco reeks 5939 (nr. 53430) A°2004 (geel-groene schildering met smalle groene band) tijdperk IV"        (P. E. - Cooltrain)
  Dit locnummer van de meest gele versie werd door Roco uitgebracht bijna dertig jaar na hun eerste 59igers   (+/- 1976)  (P. E. - Cooltrain)

  "...Omdat den Herwig niks mag mankeren..."  Merci, 'k heb zelf nog ergens (zolder) 'n omgeschilderde erg gele, geloof 'k.  Voordat Roco er zelf mee uitkwam .

Jurgen

Citaat van: Alberke op 05 april 2022, 16:53:34 PM
Citaat van: dani op 05 april 2022, 11:34:20 AM
hou dat kopke nog maar een tijdje omhoog Hugo .
Geniet nog van die mooie dingen !
heel sympathiek van u Dani, maar helaas weinig goede vooruitzichten.

Zelfs met weinig goede vooruitzichten kan je nog steeds genieten van wat je hebt.

Vooraleer je denkt, hoor die snotneus eens, sinds mijn tumor geniet ik ten volle van iedere dag. Ondertussen is de tumor weg, samen met een stuk van mijn darm, heb ik nog steeds een tijdelijke stoma, is er een gat vastgesteld in mijn darm ter hoogte van de verbinding die men gemaakt heeft en dat moet eerst dicht vooraleer de stoma weg zou kunnen. Dit laatste gaf een enorme deuk in mijn positiviteit, mijn moed, mijn strijdlust,... maar na het vallen moet je steeds weer opstaan en doorgaan! Binnenkort doet men een poging om alles te herstellen en deze zomer zou de stoma dan weg kunnen. Allemaal onzeker, maar het is een vooruitzicht.

Dus, ook al heb je weinig goede vooruitzichten, sta terug recht en ga door. Er is altijd wel iets waarnaar je kan uitkijken, al is het maar gewoon een wandeling met iemand die je graag ziet. Geniet vandaag en denk niet aan morgen, dat zijn zorgen voor later.

Bon, verder wil ik het niet over mijn of jouw gezondheid hebben, het gaat hier over jou en je modeltreintjes waar je zo van kan genieten. Het forum en onze hobby moeten een plek zijn waar we even kunnen wegrennen van de miserie waar we allemaal mee te maken hebben. Wat er ook gebeurt, veel goede moed en hopelijk kan je nog lang genieten van je hobby.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 06 april 2022, 12:58:21 PM
Het forum en onze hobby moeten een plek zijn waar we even kunnen wegrennen van de miserie waar we allemaal mee te maken hebben. Wat er ook gebeurt, veel goede moed en hopelijk kan je nog lang genieten van je hobby.  ;)

Daar ben ik het nu eens vlammend eens me sé!
Er is al genoeg negativiteid in de wereld.
Aan Hugo en ook aan Jurgen, KOP OP, het leven is intressant genoeg om er mee door te gaan, in gelijk welke omstandigheid!

;)