Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

uitgepakt

Gestart door Alberke, 04 april 2022, 16:17:30 PM

stoomlokje

Citaat van: Alberke op 20 april 2022, 09:12:20 AM
Citaat van: stoomlokje op 20 april 2022, 01:01:13 AM
Dat van dat preiske, vergeet dat maar. ( ben zelf wekneemster van A-G )
Aan het dubbele van de normale preis ja ( zelf te weten gekomen van Olaerts, die ze toen heeft ingevoerd ), ben er zelf het slachtoffer van geworden , en dan nog zo zot om er toen 2 te kopen , in AC , terwijl ik een 2-rail baan bezit.
Hebben al die jaren dan ook in de doos gestoken , maar ben ze nu aan't ombouwen naar 2-rail en heb er ook ander kappen ( andere reklame ) voor.
Alleen de ingewikkelde zwitserse verlichting baart mij nog kopzorgen
Heb die  zelf aan een "preiske" gekocht aan de (bijna) overkant van AG   ;)
Daar heb ik dat verhaal gehoord. Ombouw op = is redelijk eenvoudig als ge de wielen nog kunt vinden.
Hugo,
Een vriendelijk forumlid is zo goed geweest om de wielen uit te boren en van isolatiebussen te voorzien ( had ik trouwens al jaren liggen ), waar ik hem zeer dankbaar voor ben.
De rest van mechanische ombouw was géén probleem.
Dat van die diodes klopt deels , maar de zwitsers hebben zo'n uitgebreid seinbeeld dat het puzzelen is,
en ik wil dan ook (praktisch) alle seinbeelden kunnen schakelen.
grtjs,
S

dani

Citaat van: stoomlokje op 20 april 2022, 15:50:37 PM
Dat van die diodes klopt deels , maar de zwitsers hebben zo'n uitgebreid seinbeeld dat het puzzelen is,
en ik wil dan ook (praktisch) alle seinbeelden kunnen schakelen.
Misschien moet je dan eens overwegen om (een deel van ) je verlichting op een aparte functiedecoder te zetten (eventueel zelfs) op hetzelfde adres ?
Dat biedt meteen een pak meer mogelijkheden.
En als je het helemaal  "custom" wil doen, dan ga je voor een ATTiny85 oplossing (1 DCC signaal in Pin en 4 programmeerbare digitale uitgangen) of een Arduino ProMini (1 DCC signaal in Pin en tot 19 programmeerbare digitale uitgangen).  Dan kan je  zelf elk  seinbeeld apart programmeren in je microcontroller. 
Maar ik durf bijna te wedden dat ik nu weer kommentaar ga krijgen van de niet-microcontroller-geeks , dat ik het te moeilijk maak.

Sorry, even off topic ...      Terug naar Hugo/Alberke en zijn mooie modellen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

#62
Ook dat van mij is voor het overgrote deel eindelijk uitgepakt:









Ze staan er bijna allemaal op...ik kan een tijdje voort nu!
Nu eerst de 'treintafel' ledigen, demonteren en andere vorm geven, ik dacht aan iets van twee tegenover elkaar liggende hondebenen (U-vorm) met in het midden een rangeerstation.
Ik heb daarvoor een ruimte van 6x4m te benutten, dus daar kan al iets in HO op mijgedacht...

;)

En die waaibomen latjes waar de legplanken opliggen moeten nog wat bruin kleur krijgen uiteraard


Johnnytrein

Jullie hadden onlangs over wat er gebeurt met de verzamelde treinen als ********. Ik heb dat opgelost die gaan naar mijn kleinkinderen. Vooral omdat een trein collega er zeer opgebrand is om mijn trein verzameling voor een appel en een ei in zijn bezit te krijgen. Die man heeft zo een grote verzameling praktisch alle Märklin locs die hij zo goedkoop mogelijk kan kopen koopt hij maar niet eenmaal neen telkens 2 een voor op de baan en 1 in reserve.  ::)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Murphy

Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2022, 15:08:58 PM


Mooi Rudy,
maar een klein vraagje.

Zitten die varkensneuzen en Thallys met hun gat in de isolatie, door het dak of hebben ze een amputatie ondergaan?

;D ;D ;)
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Rangeerduivel

#65
Citaat van: Johnnytrein op 26 april 2022, 15:49:32 PM
Die man heeft zo een grote verzameling praktisch alle Märklin locs die hij zo goedkoop mogelijk kan kopen koopt hij maar niet eenmaal neen telkens 2 een voor op de baan en 1 in reserve.  ::)

Wij waren vroeger bij Amsac ook zo iemand rijk, ALLES DUBBEL, maar niet alleen treinen, alles is alles!
die kwam naar Amsac om op zijn laptop naar vogels te kijken, zo verbruikte hij thuis geen stroom!
Hij komt niet meer nu.... ::)

@ Murphy,

Citaat van: Murphy op 26 april 2022, 15:59:32 PM
Zitten die varkensneuzen en Thallys met hun gat in de isolatie, door het dak of hebben ze een amputatie ondergaan?

Nee, die staan er gewoon maar met het voorste deel/rijtuig, de rest is in de doos blijven steken... ;D
Per onderdeel zijn die niet zo veel langer dan bvb de HLD of HLE loc's die er naast staan.
De HLV26.050 die in die rij stond is ondertussen verhuisd naar de afdeling 'stoomloc's' en vervangen door het motorrijtuig van de hondekop van Piko.

;)

krispy

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2022, 16:35:01 PM
die kwam naar Amsac om op zijn laptop naar vogels te kijken, zo verbruikte hij thuis geen stroom!

tja die woonde volgens mij in de wagen die stond er soms al uren en wanneer hij doorging stond hij er nog uren, wellicht is die ondertss uitgevogeld  ;) Kijk daar ben ik jaloers op zo'n verzameling Rudy

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2022, 15:08:58 PM
Ook dat van mij is voor het overgrote deel eindelijk uitgepakt:


Ze staan er bijna allemaal op...ik kan een tijdje voort nu!
Nu eerst de 'treintafel' ledigen, demonteren en andere vorm geven, ik dacht aan iets van twee tegenover elkaar liggende hondebenen (U-vorm) met in het midden een rangeerstation.
Ik heb daarvoor een ruimte van 6x4m te benutten, dus daar kan al iets in HO op mijgedacht...

;)

En die waaibomen latjes waar de legplanken opliggen moeten nog wat bruin kleur krijgen uiteraard
Als je eens een schets wil van een planneke geef maar een seintje, allicht rekening houdend met het zoldergat?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 27 april 2022, 13:23:10 PM
Als je eens een schets wil van een planneke geef maar een seintje, allicht rekening houdend met het zoldergat?

Ja en al zeker rekening houden met de balken waar je met je kop kan tegen botsen! ;D ;D
De 6x4 m is hetgeen ik zou kunnen benutten in U-vorm, en het trektrapgat valt dan mooi in de U...
Plannekes en schetsjes zijn steeds welkom! (jullie ook trouwens...)

;)

Herwig

#70
Moet 't per se een spaghetti-baan-ontwerp worden of mag het toch anders ?     ;)   :)

Rangeerduivel

#71
Citaat van: Herwig op 27 april 2022, 20:08:23 PM

Moet 't percé een spaghetti-baan-ontwerp worden of mag het toch anders ?     ;)   :)

Ik zie het liever iets éénvoudiger Herwig...macaroni volstaat!  ;D

Ik bedoel, rondrijden in beide richtingen en binnenin wat rangeermogelijkheid en ik ben tevreden...

;)


Herwig

#72
Hugo ~ Herwig allemaal goed ....
Maar 'k heb maar éne voornaam en die is niet Albert.       :D
Macaroni dus ...of eerder nen ossobuco, een schenkelbaan ofte hondenbeen.

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 27 april 2022, 20:35:33 PM
Hugo ~ Herwig allemaal goed ....
Maar 'k heb maar éne voornaam en die is niet Albert.       :D
Macaroni dus ...of eerder nen ossobuco, een schenkelbaan ofte hondenbeen.
Ja 't is aangepast, sorry, maar je kent het spreekwoord wel
"waar het hart van vol is......" ;D ;D

;)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D