Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ik heb er genoeg van! (van Marklin)

Gestart door railbusje, 15 november 2006, 19:49:12 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Havoc

Geluidselectronica is iets waar ik echt de zin niet van smap. Dat doet voor mij meer afbreuk aan een mooi model dan dat het er iets aan toevoegt. Maar ik ben hier kennelijk in de minderheid.



nou die minderheid valt waarschijnlijk wel mee,over 5 jaar is het weer verdwenen denk ik.
Als je 5 loks tegelijk laat rijden wordt je gek van de herrie.
En welke lok en waar hoor hem nog steeds rijden ookal is hij km ver weg.
geluid in de lok,nee dank u.

wim ysbeer

n/a

Nou dat blijft wel hoor. Je kan zien dat je volgens mij al wat ouder bent. De nieuwe generatie is gek op dat geluid.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Davy
De nieuwe generatie is gek op dat geluid.
Ik denk ook dat het hem daarin zit: de speelgoedfactor. Voor natuurgetrouw geluid moet je naar mijn mening een PC-gestuurd surround-systeem gebruiken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

Nou dat blijft wel hoor. Je kan zien dat je volgens mij al wat ouder bent. De nieuwe generatie is gek op dat geluid.



Davy,jou meningen getuigen altijd van een zo brede blik,daar ben ik wel eens jaloers op.
Hoe oud je bent weet ik niet maar veel wijsheid heeft het je in ieder geval nog niet gebracht.
Iets waar iedereen gek op is (dat zeg jij tenminste)betekend nog niet dat het daarom ook goed is.

Wim ysbeer

Powered By Diesel

Ik ben ook niet te vinden voor die geluidselectronica. Echt natuurgetrouw kan je het moeilijk noemen (een daverende dieselmotor van een reeks 51 kan je onmogelijk door een miniatuurluidsprekertje jagen) Daarenboven is de bijkomende prijs die je moet betalen veel te hoog voor wat je uiteindelijk krijgt. Zoveel meerwaarde is er niet.
running on heavy fuel

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Davy
De nieuwe generatie is gek op dat geluid.
Ik denk ook dat het hem daarin zit: de speelgoedfactor. Voor natuurgetrouw geluid moet je naar mijn mening een PC-gestuurd surround-systeem gebruiken.



Heeft hier iemand ervaringen mee??? info is welkom[8)]

ysbeer

Ik heb weleens wat geexperimenteerd met een c.d speler een versterker en twee speakers aan beide zijde.
Het geluid is goed en het lijkt ook zeer natuurgetrouw.
Zeker het fluiten,sissen ,omroep e,d.
Het probleem zit hem natuurlijk in de synchronisatie van geluid en beweging.
OP een lang traject van 13 meter heb ik met aan begin en eind een luidspreker een  voorbij rijdende stoom trein getracht na te doen door de balans regeling van de versterker langzaam van links naar rechts te draaien.
Het effect is schitterend,het geluid gaat echt mee met de trein.
Het probleem(en dat is groot)is natuurlijk om dat automatisch te doen.
ik denk er nog over.
Voor de omroep op het station heb ik een speaker onder de baan en een conrad geluids moduul.
OOk de vertrek fluit werkt echt goed met zo een moduul.

wim ysbeer

D_Loc

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om de uitgang van een Loksound decoder aan een versterker te hangen (weet niet hoe schadelijk dit is voor de decoder en/of de ingang van de versterker?) en deze decoder hetzelfde adres te geven als een decoder in de lokomotief. De kwaliteit zal wel minder zijn dan bijvoorbeeld een CD omdat de decoder maar 8 bit 15 kHz aan kan maar zal wel weer beter dan uit het speakertje wat in de lokomotief zit. In ditgeval zijn er dus wel twee decoders nodig, ??n in de lokomotief en ??n die gekoppeld is aan een versterker.

Hiermee is het balans probleem overigens niet opgelost, alleen het synchronisatie probleem.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

DelticPower

citaat:
Davy  De nieuwe generatie is gek op dat geluid.


Dank u Davy, ben pas 58 en gek op dat geluid.
Groeten van Jan

railbusje

Om terug op het oorspronkelijke topic te komen: de pret met mijn BR03.10 heeft niet lang geduurd. Als hij langer dan een kwartiertje stil heeft gestaan wil hij niet meer vertrekken. Hij zal toch nog terug moeten..[xx(]


railbusje


ysbeer

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Heel simpel, nieuwe koolborstels.

Erik





dat is inderdaad nog al simpel,er kunnen nog wel 100 andere reden zijn waarom een lok niet rijdt.
terug gaan naar de leverancier.

wim ysbeer

Peter

Om nog even terug te komen op het geluid: Ik heb twee Fleischmann
stoomloks met geluid, een baureihe 03 en een 18.6. Dit geluid is volgens mij zo goed als perfekt, want ik heb van beide loks,in het groot, een DVD.
Ik weet dat Fleischmann in zijn loks een ESU sound-decoder heeft zitten maar, het is volgens mij niet enkel de luidspreker of de decoder die het hem doet. Ook de plaats in de lok en de resonanties binnen in de lok spelen een zeer grote rol. Als ik dit vergelijk met  de sound van de Mehano diesels, of Roco, is er toch een merkelijk verschil in kwaliteit.
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Je kunt het geluid van stoomlocs en diesellocs niet met elkaar vergelijken. Diesellocs produceren veel lagere tonen, en die hebben het meest te lijden van kleine luidsprekertjes