Modelspoor, Algemeen en H0 > Denkpistes

Kleuren in model verschalen

(1/4) > >>

Thommy:
Ik herinner me vaag een post dat iemand zei: kleuren moet je mee ‘verschalen’. Werk je met het originele kleur dan klopt dat voor geen meter doordat je op een model werkt

Dirky:

--- Citaat van: Thommy op 02 april 2022, 21:49:38 pm ---Ik herinner me vaag een post dat iemand zei: kleuren moet je mee ‘verschalen’. Werk je met het originele kleur dan klopt dat voor geen meter doordat je op een model werkt

--- Einde van citaat ---

Inderdaad... Voor 1/87ste circa 15% wit toevoegen...

Thommy:

--- Citaat van: Dirky op 02 april 2022, 22:07:32 pm ---
--- Citaat van: Thommy op 02 april 2022, 21:49:38 pm ---Ik herinner me vaag een post dat iemand zei: kleuren moet je mee ‘verschalen’. Werk je met het originele kleur dan klopt dat voor geen meter doordat je op een model werkt

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor de confirmatie.

vyncky:

--- Citaat van: Dirky op 02 april 2022, 22:07:32 pm ---

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

weer wat bijgeleerd. thx!

Yannick

Peter:
Dit is een van de eerste dingen die je bij de IPMS (International Plastic Modellers Society) bijleert. Het aanpassen van de kleuren naar schaal.
PS; dit jaar was er geen tentoonselling in de Don Bosco in Hoboken. Volgend jaar weer wel (als alles goed gaat)

https://ipms-antwerpen.be/flanders-modelling-festival/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie