Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Halve cirkel piko rails

Gestart door henry, 29 maart 2022, 17:20:23 PM

henry

Hallo allemaal

Zou graag met een bocht wissel bwr en R1 bochten een halve cirkel maken.
Nu zit de wissel in de midden en weerszijde 3 x r1 is nu meer dan een halve cirkel.
waar zit hem de oplossing ?

Groet

Henry

Dirk

2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Rochevalien

Zou graag met een bocht wissel bwr en R1 bochten een halve cirkel maken.
Nu zit de wissel in de midden en weerszijde 3 x r1 is nu meer dan een halve cirkel.
waar zit hem de oplossing ?

De oplossing zit volgens mij op de site van Piko   :) want je tekst is Chinees of Oekraiens voor mij. Ik werk altijd met  flex rails van Peco en ken dit soort problemen dus niet.sorry

Klaas Zondervan

Volgens mij heeft Piko geen boogwissel met R1. Als je toch een boog van 180 graden wil maken dan kun je aan weerskanten van het wissel 2 en een halve boogstuk R1 zetten.

SuSke

Piko heeft die oplossing alleen met R2-bochten (https://www.piko.de/DE/images/Prospekte-PDF/99556_NL_PIKO_A-Gleis_Prospekt_2019.pdf).

Met R1-bochten alleen ga je er nooit geraken tenzij je een rail manueel inkort, zoals Klaas al aangaf.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.