frustraties

Gestart door Dirky, 27 maart 2022, 19:52:18 PM

dani

Citaat van: Floris op 28 maart 2022, 19:25:35 PM
als je dat zo doorleest zou je niet zeggen dat we hier op een modelspoorforum zitten, toch?
Nee, op een forum waar de dagschotel spaanplaat van de tafel is
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Het wordt dringend tijd dat we mekaar in't levend lijf leren kennen.

Achter elke bijdrage schuilt iemand met een verhaal. Bij sommige is dat verhaal duidelijker dan bij anderen, waardoor we de bijdrage ook beter kunnen plaatsen. De rode draad die elk van ons hier naar het forum brengt, is interesse voor modelspoor. En ieder van ons vult dat onderwerp zelf in. En voor ieder van ons is die invulling verschillend.

Maar naast de hobby is er ook de mens, met zijn grote, en zijn kleine momenten. En gezien het sociale leven steeds minder in eigen buurt te vinden is, en steeds meer op de virtuele snelweg, is het ook zo met vele van ons die een groot deel van de sociale behoefte hier komt invullen. En op zich is dat niet slecht. Het gaat wel ergeren (frustreren, zie titel van dit draadje) wanneer technische en creatieve draadjes overspoelt worden door grappen, zijsprongen, annecdotes, ergernissen en ander levensverhalen.

Maar het zou totaal anders zijn indien we elkaar in 't levend lijf zouden kennen. Meer begrip voor de zijsprongen. Maar ook meer respect door de personen die de zijspongen maken, voor de draadjes die meer concreet zijn, en een practische oplossing verwachten.

Maar uiteindelijke is dit ook eigelijk allemaal maar wishful thinking, want een samenkomst, met z'n allen, zal nooit gebeuren.
En zo ben ik weer bij af, en heb ik eigelijk niets gezegd.  ::)  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

niks mis met leuke zijsprongen, daar ben ik altijd voor te vinden, of ik lees eroverheen. (ben ook absoluut niet voor t afkappen van zijsprongen hoor, das ook een reden waarom ik niet meer op bnls zit.) Oplossingen actief in de weg gaan lopen omdat er niet genoeg gezeken wordt voor sommigen, tja...

Rangeerduivel

Al heb je niets gezegd, het is toch een waarheid als een koe, Michiel
En daarbovenop overtreft ze al het gezever dat hier eerder in dit draadje al geplaatst is  8)
Sommigen, wat zeg ik, de meesten vergeten dat dit forum hier hoofdzakelijk vriendschappelijk getint hoort te zijn, en dat het hier soms bestempeld wordt als café praat, wel dat lijkt mij de beste manier....
Wat is er mis met een stel vrienden die gezamenlijk keuvelen over auto's; voetbal, koers, vrouwen en modeltreinen, vergezeld van een lekkere pint bier....
JULIA, GEEF ER ONS NOG EEN!!!

;)

Havoc

Allé, toch enkele die dit nuchter en realistisch bekijken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

#50
Citaat van: Havoc op 28 maart 2022, 21:30:36 PM
Allé, toch enkele die dit nuchter en realistisch bekijken.


Kort geheugen Johan?

Citaat van: Havoc op 27 maart 2022, 21:54:17 PM
Oei, zijn er hier weer op hun tenen getrapt? Niets nieuws, komt op alle forums voor.

Je was de eerste die een poging deed om het draadje te kapen gevolgd door Dani.  En nu hebben jullie jullie zin weer gekregen.  En dan gaan we nog lekker schijnheilig doen.  Tof he...

Ik probeer ook steeds het positieve ergens in te zien, maar hier lukt dat echt niet. Dit is toch echt puur de TROL uithangen wat jullie doen.

Dit draadje mag echt naar de prullenbak wat mij betreft.  Mijn mening kennen jullie intussen al.   :'(
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris


RobVille

#52


;D

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

factageklerk

Dit draadje is nu exact de reden waarom ik hier nog zo weinig kom......... het begint bijwijlen wat op facebook en twittertoestanden te lijken. Waar is de tijd dat het echt nog over treinen ging en er forum meetings waren, er heerste toen een andere sfeer.... :(  je merkt dat ook dat de vaste waarden van toen minder plaatsen of reageren of laat staan nog op het forum komen.
 

the_gold


svvander

Ik wil ook zo nen toren waar bier uit komt Floris!  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: evan op 28 maart 2022, 21:56:21 PM
Citaat van: Havoc op 28 maart 2022, 21:30:36 PM
Allé, toch enkele die dit nuchter en realistisch bekijken.


Kort geheugen Johan?

Citaat van: Havoc op 27 maart 2022, 21:54:17 PM
Oei, zijn er hier weer op hun tenen getrapt? Niets nieuws, komt op alle forums voor.

Je was de eerste die een poging deed om het draadje te kapen gevolgd door Dani.  En nu hebben jullie jullie zin weer gekregen.  En dan gaan we nog lekker schijnheilig doen.  Tof he...

Ik probeer ook steeds het positieve ergens in te zien, maar hier lukt dat echt niet. Dit is toch echt puur de TROL uithangen wat jullie doen.

Dit draadje mag echt naar de prullenbak wat mij betreft.  Mijn mening kennen jullie intussen al.   :'(


Neen, toch niet. De meesten zullen zeggen dat ik niet genoeg in het "nu" leef.

Het is omwille van al de super modelbouwers die als het niet hun goesting en stijl is dat ik hier niets meer dat met treinen heeft post. Dat zijn ook de eersten die beginnen zeiken als er iets anders gepost wordt als wat zij willen lezen. En dat is alleen "oh" en "ah" op xat ze posten. De azijnpissers die enkel over hun versie van modelbouw willen lezen. Dezelfde die alles waar niet hun versie van modeltreinen verheerlijkt wordt direct op slot willen of verwijderd willen.

Weet je... dit is de kleine minderheid die met treinen bezig is. De rest wil iets gezellig waar ze met anderen die een gezamenlijke interesse hebben over "van alles en nog wat" keuvelen.

Maar dat mag niet van de super modelbouwers want aan hun behoort het enige ware geloof.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

Eigenlijk ben je best wel een sneuneus..

Havoc

Je schrijft zoals een manager. Onverstaanbaar in  de hoop van superieur over te komen. Net zoals die anderen die van het forum hun exclusieve territorium willen maken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.