Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Koppelverkoop?

Gestart door RobVille, 19 maart 2022, 13:06:26 PM

RobVille

Hoi,

Een aantal jaren geleden, 2017 om precies te zijn, heb ik bij mijn vakhandelaar van Brawa een TWINDEXX Vario Dubbeldek treinstel van de DB AG ( Digital Extra, 3R) besteld met de daarbij behorende tussenwagons. De uitlevering werd steeds weer uitgesteld. Nu staat de teller op QII / 2022. Annuleren kan niet :o Waarom? Wel, Brawa heeft met de dealers afgesproken dat, wanneer een levering wordt geannuleerd, de tegenwaarde van de verkoopprijs gebruikt moet worden om andere producten van Brawa te kopen  ::) Omdat ik ben overgestapt op 2R (Amerikaanse modelbaan) ben ik indirect gebonden aan Brawa. Dus, wanneer iemand op termijn interesse heeft in dit treinstel, welkom. Vanaf fabriek is dit model reeds uitverkocht. Anders zal ik bij levering deze set moeten kopen en, in mijn geval meteen als occasion aanbieden.

Groetjes,
Rob



Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Rangeerduivel

Ik zou, als je tenminste geen voorschot hebt betaald, hen bedanken, en vooral het hen laten!
Als het van fabriek uitverkocht is denk ik niet dat het er ooit nog zal geleverd worden...
en als je met je vakhandelaar op goede voet wenst te blijven, koop dan iets van ongeveer dezelfde waarde, zoniet laat het hem ook, want de kans is groot dat het er niet gekomen is door zijn toedoen, al beweert hij het tegenovergestelde.
of zie ik het verkeerd...?
(koppelverkoop is bij mijn weten verboden>verboten!)

;)

Brunel

In ieder geval ben je echt niet gebonden aan een afspraak die Brawa met de winkels heeft gemaakt.

rgp

Rob,

Wat Brawa oplegt, is iets tussen hen en de winkelier.
Heeft die winkelier dat ook gemeld bij je reservering ?  Neen, dan moet je u niets aantrekken. Ja, dan KAN je een probleem hebben, waaronder je perfect onderuit kunt, als je kan bewijzen dat de voorziene, medegedeelde levertijd ruimschoots is overschreden.
Test nu je winkelier.  Meld hem dat je afziet van de aankoop en kijk naar zijn reactie.  Probeert hij je te beïnvloeden om toch te kopen als hij je destijds niets heeft gemeld , zoek dan een handelaar.  Want die is een oplichter.

Roland

RobVille

Bij reservering in 2017 geen sprake van deze regel. Voorlopig maar even afwachten wat er gebeurt als deze set wordt uitgeleverd  ;)

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction