Flickr bericht

Gestart door Peter, 17 maart 2022, 21:37:54 PM

Peter

Ne een bericht in mijn e male gekregen.
Flickr gaat weer verschillende dingen aanpassen en degene met free accounts
zullen binnenkort ook weer verandering krijgen.
Weet iemand al meer?
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris


SuSke

Kort en bondig:
Als je een PRO-abonnement hebt verandert er niets.
Als je een FREE-abonnement hebt verandert er wel iets, nl.:
- je mag maar 50 foto's identificeren als privé (niet toegankelijk/zichtbaar voor derden)
- foto's met bedenkelijke inhoud (wat dat ook mag wezen) kunnen verwijderd worden.

Flikr! claimt dat ze iedere fotograaf een plek wil blijven geven op voorwaarde dat iedereen kan genieten van je foto's. Ze trekken dus de kaart van 'publieke' foto-server.
Er wordt niets gezegd over watermerken en dergelijke in je foto's.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Citaat van: Peter op 17 maart 2022, 21:37:54 PM
.. mijn e male

Elektrische man? ;D ;)

Wat Frans zegt, als je een pro account hebt is er niks aan de hand. Goede reden dus om daarop over te schakelen :)

Floris

#4
als je foto's van je pielemuisje op flickr wil zetten wel ja. Treintjes kunnen prima op een gratis account.
Heb al vaker gehad dat ik even op iemands naam klik als ie een foto van mij bij zn favorites gezet heeft om te kijken of ie nog wat interessants in zn favorites heeft staan... en dan staat daar mijn foto tussen een menigte meisjes met vervaarlijke pielemuisjes. dat is ehh.... ook interessant, zegmaar, maar niet perse waar ik naar op zoek was. Blijkbaar wil flickr daar een beetje vanaf zonder de betalende klanten voor t hoofd te stoten.

Ronald

Zoiets  :) ;) :D Of het is gewoon niet meer "voor niks gaat de zon op". Gratis bestaat nergens meer, tenslotte moeten al die servers ook betaald worden en het beheer ervan. Tis tenslotte gewoon een bedrijf wat geld moet verdienen  8)

Floris

nee, niet "Zoiets", dit is het. Gewone openbare foto's mogen namelijk wel. Openbare foto's kunnen door meer mensen bekeken worden en kosten dus meer dataverkeer, in feite zijn die dus duurder voor flickr dan beperkt toegankelijk spul met pielemuisjes.

Havoc

"pielemuisjes".... Ik weet dat het hier soms een kleutertuin is maar kom zeg.... zeg gewoon "naaktfoto's".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

oei, op je pielemuisje getrapt? 8)

Havoc

Neen, maar die kleutertaal... Het is al erg genoeg dat de inhoud van sommige threads dat niveau haalt dat we de hele taal naar dat niveau moeten halen.

Maar het is simpel, data hosten kost en het moet op een of andere manier betaald worden. Iedereen is het gewoon gemaakt door het lang gratis te laten. Nu iedereen het gewoon is moet er boter bij de vis komen. Het is zoals Ronald zegt, voor niks komt de zon op.

Daarom heb ik mijn foto's voor forums (en andere dingen) op mijn eigen webruimte gezet. Dat is ook niet gratis. Maar de condities veranderen niet zo vaak.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

Nou, doe eens wat aan de inhoud van die draadjes dan (dit is ook wel weer een prima voorbeeld, "hoi ik kreeg een mail, ben te lui om m te lezen, wat staat erin?" en dan niet eens de moeite nemen de mail hier ook even neer te zetten, daar mag iedereen zelf achteraan), want tis inderdaad bar en boos laatste tijd.
Je kan hier wel over een woord gaan liggen mekkeren dat veel gebruikt werd door 's landsch grootste schrijver (zou dat iets over nederland zeggen? :P Nouja die schrijver is duidelijk ook Brusselmans' favoriet), maar denk niet dat dat de boel vooruit helpt, toch?

Alberke

pardon my ignorance, maar wat is een "pielemuisje", asking for a friend.  :-\
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Floris op 19 maart 2022, 12:54:18 PMJe kan hier wel over een woord gaan liggen mekkeren dat veel gebruikt werd door 's landsch grootste schrijver (zou dat iets over nederland zeggen? :P Nouja die schrijver is duidelijk ook Brusselmans' favoriet), maar denk niet dat dat de boel vooruit helpt, toch?
Wie mag die schrijver zijn? Ik heb er geen flauw idee van. Het woord staat alvast niet in de woordenlijst van de nederlanse taal. En Brusselmans.... over veel meer dan beffen heeft die het nooit. (dat staat wel in de woordenlijst)

Och, de inhoud. Maakt hier toch niet meer uit. Als je iets serieus zet of iets serieus vraagt krijg je toch nooit een reactie of antwoord.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

zuwwe maar weer es wat gaan knutselen dan maar pffffff.

Havoc

Ik ben bezig tussen 2 berichtjes ;) Wisselmotoren monteren. Lukt van geen kanten. Daarom dat ik af en toe even iets lees en post. Anders gaan die het raam door. Samen met de module.  >:(
Met vakantie voor onbepaalde duur.