Nieuws:

Nu in MSM 256 PRAKTIJK: Bouwen met gevels Rascall Miniatures * Een Roco BR38 omgevormd tot NMBS 64.149 * Industriƫle veiligheidshekken van Busch

Hoofdmenu

Favoriete handelaars

Gestart door wisselstromer, 12 januari 2005, 12:51:01 PM

B-Modelbouw

't Is altijd een afweging die je maakt ... De modellen zijn overal dezelfde, de prijs kan behoorlijk schillen wat toch wel je keuze bepaald en ook de service na verkoop mag je niet vergeten.

Daar ikzelf in Antwerpen woon koop ik zelden hier ... de redenen zijn al aangehaald (Mvr. Verschooten te duur/Ballien een dikke nul [:(]). Meestal doe ik mijn inkopen in Nederland bij Spoor2000 te Breda (Liever 50km rijden voor een vriendelijk ontvangst en een tasje koffie, dan 10km naar 't Stad en je ergeren aan geen parkeerplek en file). Het Spoor voorbij Leuven is ook schappelijk en Henry steeds bereid je te helpen, idem voor diegene in Beveren ... Een goed verstaander op dit forum weet ondertussen wie.

Voor specifieke zaken ga ik naar Olaerts in Gruitrode, Guido heeft kennis van zaken en heeft een knappe dochter (dit geheel ter zijde [;)]). Van Biervliet in Ingelmunster, omdat die ook wel eens een uniek exemplaar uitbrengt (reeks 55). Bij Jocadis in Edingen voor de AM's en bij PB messing in Ranst om wat ombouwzaken en messing-profieltjes.

Voila ... Ik ben waarschijnlijk nog een boel winkels vergeten maar je ziet ze hoeven niet achter de hoek te liggen.

erik de noorman

Jammer wel dat hij geen Roco kan ombouwen.

Pol, wat is het probleem om oude roco's om te bouwen. Het is soms wel wat zoeken om een decoder te plaatsen maar wie zoekt die vind.

Erik

Pol

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Jammer wel dat hij geen Roco kan ombouwen.

Pol, wat is het probleem om oude roco's om te bouwen. Het is soms wel wat zoeken om een decoder te plaatsen maar wie zoekt die vind.

Erik

Wel, ik zou hem graag LATEN ombouwen wegens een grote dosis onhandigheid! De Fleischman-loks stuurt hij op naar de fabriek. Op die manier ben ik ten minste zeker dat het werkt! 't Kost wel wat: zon 100 euro per lok! Ik weet niet hoeveel een decoder momenteel kost?
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

dieseltje

Een goeie decoder kost tegenwoordig rond de 35,- Euro.....

Pol

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Bestaan er ook decoders waarmee je een onhandige onderwijzer kunt omschakelen naar een toptechnicus???[:I]

SuSke

Een bijscholing of zoiets?? [:D][:D][;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dieseltje

citaat:
Geplaatst door Pol

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Bestaan er ook decoders waarmee je een onhandige onderwijzer kunt omschakelen naar een toptechnicus???[:I]

Ikzelf heb wat basiskennis electronica, en het inbouwen van een decoder, zelfs in een oudere Roco, is meestal toch niet zo'n probleem ...
Het grootste probleem is vaak nog de juiste maat van decoder kiezen zodat je hem ergens weggestopt krijgt in zo'n loc.

Jean

Favoriete koopcentrum voor mij is Ebay.
Wel jammer dat de performance van de site de laatste dagen bar slecht is.

Jean

eric

Voormij (ik denk ook een tip voor B-Modelbouw en andere van om en rond Antwerpen)

Collectorsbank en Tufken, het dichtsbij, niet te duur, maar ook niet de goedkoopste, omdat ze een goede service geven en het voornaamste bij deze mensen "de gezellige sfeer"
(Opgelet, ik bedoel hiermee de winkels in het Antwerpse die ik ken)

Ik ga soms wel vreemd en koop ook bij eBay winkels in Duitsland.

@ Pol,
Al eens aan een club gedacht.
Daar zitten altijd mensen die goed zijn voor decoder inbouw en of de nodige ombouw die er soms mee gepaard gaat.

Pol

Misschien een idee, Eric. Weet iemand een club in de regio van Zoersel of Antwerpen? Ik weet wel niet of het er van zal komen wegens tijdsgebrek, maar ik kan het in het achterhoofd houden!

Ludwig

Aha Pol is uit Zoersel net als ik dan (Halle).
Groeten [:D]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dieseltje

En ik uit Grobbendonk...

Een clubke stichten hier in de omgeving (Zandhoven) dat zou nog een idee zijn...

Benny

eric

Doen mannen,

Onze club is met 5 mensen gestart en nu 6 jaar later zijn we met ? 25.

(Maar we wijken zo van het draadje "favoriete handelaars" af)

Ludwig

citaat:
Geplaatst door dieseltje

En ik uit Grobbendonk...

Een clubke stichten hier in de omgeving (Zandhoven) dat zou nog een idee zijn...

Benny

Dat idee klinkt niet slecht [:)]
Misschien zijn er nog mensen die interesse hebben?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

DelticPower

citaat:
Geplaatst door dieseltje

En ik uit Grobbendonk...

Benny

Ja gezellig, bij de "14 billekes" of bestaat die kroeg niet meer?[:D]
Groeten van Jan