Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

ESU garantie bon

Gestart door oli 11/01, 07 maart 2022, 18:19:23 PM

Metpetergaathetbeter

#30
tja dat je blijkbaar over (onvoldoende) dienst(enverlening)en kwaliteitsproblemen van de ene alles/niks moogt zeggen en dat ik al een miljoen keer moeten lezen hebben dat LS models ooit wat beloofde en het tot nu toe niet heeft gemaakt( dat kan dan weer wel).

Anderzijds heb ik nog nooit iets over kwaliteitsproblemen van LSModels moeten lezen, dat ze dan weer een slechte naservice  zouden hebben dat kan(/mag) je vele malen lezen. Blijkbaar hebben we toch onze voorkeuren ?

Waarom mag een beginnend iemand niet lezen waar hij het meest voor zijn duurverdiende/gespaarde centen kan krijgen om aan een hobby te beginnen om  niet meteen problemen(vervolgens de hobby vaarwel zegt)te krijgen ?












Jurgen

Peter, je mag je mening gerust uiten, daar heb ik geen probleem mee. Maar als je 1 keer verteld hebt wat er fout gelopen is, dan volstaat dat. Het is echt niet nodig om ieder onderwerp zo te draaien en te keren dat je opnieuw en opnieuw hetzelfde gaat verkondigen.

Er is nog altijd een verschil tussen een mening delen en een mening opdringen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oli 11/01

Ik heb dus op Internet gevonden dat deze lok wel digitaliseerbaar was met een ESU Lokpilot V5. Ik denk dat het ook het geval is met een Loksound.
Ik heb er al een gebouwd die met die gewone V5 draait.
Het is dus geen motor probleem. Ik heb toch hier en daar gelezen dat er soms problemen bestond met V5 ( hier op het Forum )
Ik ben dus overtuigd dat het wel een decoder probleem is. Ik wacht tot wat ESU zal me zeggen.

Link naar digitalisatie

https://www.razis-modellbahnservice.com/images/1_Homepage_new1/Made_by_Razis/Digitalumbauten/Roco_BR_93/Umbau_der_Roco_Dampflok_BR_93-374_DR_auf_ESU_Lokpilot_5.pdf

Link naar Youtube waar mijn Type 97 op basis van die BR93 met een Lokpilot V5 wel rijdt.

https://www.youtube.com/watch?v=DNEadyzflfM

raf

Olivier heb je de automatische regeling reeds geprobeerd die in de decoder zit ???
Normaal met de programmer kun je reeds vooringestelde waarden ingeven in de decoder

Soms is de combinatie decoder motor niet optimaal zeg maar
En dan is een lock programmer ideaal natuurlijk

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

oli 11/01

Automatisch regeling met CV 54 ?

Geld het ook voor een Loksound ?

nmbssncb

Uit de Betriebsanleitung Loksound V5.0 blz. 66:

"...
11.1.4. Automatisches Einmessen des Motors
LokSound 5 Decoder ermöglichen ein automatisches Einmessen
der Motorparameter. Dieser Vorgang führt in vielen Fällen zu einem
sehr guten Lastregelungsverhalten. Ein gutes Ergebnis kann
aufgrund der unendlich vielen Kombinationen zwischen Motoren
und Getrieben allerdings nicht in jedem Fall garantiert werden.
Einen Versuch ist es allemal wert.
Gehen Sie vor wie folgt:
• Stellen Sie das Fahrzeug auf ein gerades Stück Gleis, möglichst
ohne Gefälle. Das Gleis muss so lange sein, dass die Lok ca 2 Sekunden
mit Vollgas darauf fahren kann. Dies wird während des
Einmessens automatisch erfolgen. Sorgen Sie für Prellböcke oder
ähnliches, damit die Lok nicht abstürzen oder entgleisen kann!
• Rufen Sie die Lok auf Ihrem Handregler auf, und sorgen Sie dafür,
dass die F1 Taste ausgeschaltet ist und der Motor ausgeschaltet ist.
Stellen Sie die Fahrtrichtung so ein, wie die Lok losfahren soll.
• Schreiben Sie nun in die CV 54 den Wert 0 (auf dem Programmiergleis
oder mittels Hauptgleisprogrammierung)
• Drücken Sie nun die ,,F1"-Taste. Die Lok wird sich nun automatisch
mit voller Geschwindigkeit in Bewegung setzen. Sie wird
während ca 1,5 Sekunden nicht steuerbar sein!
• Die Lok wird automatisch anhalten und die ermittelten Lastregelparameter
werden in den CVs 51, 52, 53, 54, 55 gespeichert.
Sie können nun ausgehend von diesen Werten weitere Optimierungen
an den Lastregelparametern vornehmen.



Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

raf

Bedankt Willy ik had niet zo snel een handleiding bij de hand waar het in stond.
Maar ik moet eerlijk zijn door dit te doen heb ik ook reeds locks gehad die slechter reden dan voorheen .

Met de lok programmer kun je ook reeds voor geprogrammerde waarden inlezen .
Als ook de decoder uitlezen en dan eventueel in een nieuwe terug in zetten .
Of de sound files mee gaan ?????


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

oli 11/01


Rangeerduivel

Citaat van: oli 11/01 op 11 maart 2022, 11:29:01 AM
Automatisch regeling met CV 54 ?
Geld het ook voor een Loksound ?

Oivier,
De rij-regelingen voor een gewone decoder zijn identiek aan die van een sounddecoder, de sound heeft daar niets mee te maken
Alleen de plaats van de F toetsen kan verschillend zijn naargelang het model

;)

Alberke

C54:
Volgens mijn Canadese connectie raadde ESU dit af bij de V5 ( sound of niet) . Bij verdere informatie bleek dat het niet zozeer werd afgeraden maar dat "het niet zoveel verschil zou maken". Ik geef u deze informatie zoals ik ze kreeg, dus kwaad kan het niet maar het effect zou te verwaarlozen zijn.
En verder: ik dacht de decoders zowel thermisch als tegen overbelasting beschermd waren?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

oli 11/01

Ik dacht het ook.  Hier op het Forum hebben we kunnen lezen dat er een paar reeks van die V5 probleem met een komponent hadden.
Ik heb het ook gelezen op verschillende franstalige Forum.
Nu ben ik toch een beetje " verkoud ". Het is toch 100 € in de lucht als het nog gebeurd, en ik weet niet of ESU twee keer een nieuwe zal verzenden.

raf

jawel ik heb er meerdere van een batche kapot gehad .
het gekke is dat ze een hele tijd goed lopen en opeens staat alles stil en werkt er niets meer

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: oli 11/01 op 11 maart 2022, 14:12:43 PM
en ik weet niet of ESU twee keer een nieuwe zal verzenden.

Olivier, alles wat onder de Europese wetgeving valt en nieuw verkocht wordt is gebonden aan een verplichte waarborg (garantie in Uw moedertaal) van 2 jaar
Ook een nieuwe decoder die vervangen is als waarborg geniet van die 2 jaar durende garantie, dus vanaf het moment van de vervanging.
Om U een voorbeeld te geven hoe ver het gaat, ( en dat weten ze dus bij Esu ook);

Ik kocht een paar jaar geleden een ESU locje (8040) op Ebay van een particulier.
Na een paar weken was het locje defect, waardoor ik het heb opgestuurd naar ESU ter herstelling.
Omdat het locje nog geen twee jaar oud was, (dat kon immers niet want het model bestond toen nog geen 2 jaar) lieten ze mij onmiddelijk weten dat het onder garantie viel!
Om eerlijk te zijn moet ik wel vermelden dat het héél wat voeten in de aarde heeft gehad omdat het model net weer uit productie was genomen en ze mij de keus lieten een andere diesel uit hun gamma te kiezen, wat ik weigerde, een 8040 is een 8040 en géén class66 bvb, maar na lang zagen hebben ze mij een splinternieuw locje opgestuurd zonder één cent te betalen!

;)

svvander

Rudy, nieuw of tweedehands maakt zelf niet uit. Als professionele verkoper dient ge op alle materiële goederen, 2 jaar garantie te geven!

https://www.eccbelgie.be/themas/garantie/wettelijke-garantie?gclid=CjwKCAiAg6yRBhBNEiwAeVyL0A5QP74GbhbUwciv8tppQirK3sek-70O-SP6SWj3kv7nasp5cFqN-hoCAiUQAvD_BwE
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 11 maart 2022, 21:34:43 PM
Rudy, nieuw of tweedehands maakt zelf niet uit. Als professionele verkoper dient ge op alle materiële goederen, 2 jaar garantie te geven!

https://www.eccbelgie.be/themas/garantie/wettelijke-garantie?gclid=CjwKCAiAg6yRBhBNEiwAeVyL0A5QP74GbhbUwciv8tppQirK3sek-70O-SP6SWj3kv7nasp5cFqN-hoCAiUQAvD_BwE

Niet altijd hé, staat zelfs bovenaan in Uw link...
denk aan bvb tweedehands auto's/moto's en is alombekend: nieuw 2jaar, tweedehands 1 jaar.
En deze paktijk is blijkbaar overal van toepassing, heb ik ook hier (in Italië) ondervonden.

;)