Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ESU garantie bon

Gestart door oli 11/01, 07 maart 2022, 18:19:23 PM

oli 11/01

Hallo

Ik heb bij Vanbiervliet een ESU loksound besteld ( 58410 )

Na 5 minuten wordt de decoder kapot.


Ik zal dus de decoder bij Esu verzenden, maar zonder originele verpakking heb ik de gebruiksaanwijzing met de garantiebon ook niet gekregen.

Kan iemand een photo van dit bon hier plaatsen zodat ik het kan printen en invullen voor Esu.

Alberke

Niet nodig, mijn ervaring zegt dat je met een bijgevoegd briefje met uitleg al goed bent.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 07 maart 2022, 18:51:43 PM
Niet nodig, mijn ervaring zegt dat je met een bijgevoegd briefje met uitleg al goed bent.

Idem dito, goede ervaringen met ESU-Ulm

Naar het schijnt kunnen ze de geschiedenis (dus ook de datum ingebruikstelling) uitlezen uit Uw decoder, dat heb ik mij toch laten vertellen...
Ze zijn daar zeer soepel in en gaan waarschijnlijk onmiddelijk een nieuwe opsturen (garantie) en in het ergste geval betaal je enkel de herstelling.
Citaat van: oli 11/01 op 07 maart 2022, 18:19:23 PM
Hallo

Ik heb bij Vanbiervliet een ESU loksound besteld ( 58410 )
Ik heb al mails bij Vanbiervliet verzonden, GEEN ANTWOORD sinds een week.
Ik zal dus de decoder bij Esu verzenden, maar zonder originele verpakking heb ik de gebruiksaanwijzing met de garantiebon ook niet gekregen.
IK KOOP NOOIT MEER BIJ DIGITALSHOP
Wat Uw laatste zin betreft, het is lang geweten dat ze ginder in Ingelmunster al geruime tijd in hun eigen voeten aan het schieten zijn! ::)
Als je een rekeningetje, factuur of mail van VBv hebt zou ik het kopieren en bijvoegen bij de decoder....

;)


Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 07 maart 2022, 19:41:24 PM
Citaat van: Alberke op 07 maart 2022, 18:51:43 PM
Niet nodig, mijn ervaring zegt dat je met een bijgevoegd briefje met uitleg al goed bent.

Idem dito, goede ervaringen met ESU-Ulm
Maar als je er echt op staat kan ik je wel deze bon scannen hoor...stuur dan je email adres naar
rudyvanwayenberge(at)gmail(dot)com en ik zend het via mail

Naar het schijnt kunnen ze de geschiedenis (dus ook de datum ingebruikstelling) uitlezen uit Uw decoder, dat heb ik mij toch laten vertellen...
Ze zijn daar zeer soepel in en gaan waarschijnlijk onmiddelijk een nieuwe opsturen (garantie) en in het ergste geval betaal je enkel de herstelling.
Citaat van: oli 11/01 op 07 maart 2022, 18:19:23 PM
Hallo

Ik heb bij Vanbiervliet een ESU loksound besteld ( 58410 )
Ik heb al mails bij Vanbiervliet verzonden, GEEN ANTWOORD sinds een week.
Ik zal dus de decoder bij Esu verzenden, maar zonder originele verpakking heb ik de gebruiksaanwijzing met de garantiebon ook niet gekregen.
IK KOOP NOOIT MEER BIJ DIGITALSHOP
Wat Uw laatste zin betreft, het is lang geweten dat ze ginder in Ingelmunster al geruime tijd in hun eigen voeten aan het schieten zijn! ::)
Als je een rekeningetje, factuur of mail van VBv hebt zou ik het kopieren en bijvoegen bij de decoder....

;)

Michael

Waarom accepteer je die decoder zonder verpakking, gewoon terug sturen en vragen om te leveren wat je besteld hebt. En niet zelf gaan oplossen met esu!!!!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oli 11/01

Bedankt voor het antwoord.
Ja, ik was van plan de factuur ( kopie ) mee te geven. Daar op staat toch mijn gegevens
Dus, morgen naar Neu-Ulm

@ Michael.  Het was mijn eerste idée en ik had beter het te volgen. Nu is het te laat. Een andere was bij Lippe of MKE het te bestellen, zoals gewoonlijk, ik had het ook beter :( :(

gekendevent

koop daar ook niks meer wegens gebrek aan service ll.Mijn decoders komen van xtrain tegenwoordig.Heb daar superservice gehad tijdens covid : defekte LoSo v5 in garantie en was netjes geleverd met faktuur via mail .Na correspondentie mail naar hun opgestuurd en netjes een nieuwe ontvangen rechtstreeks van ESU.Geen gemekker of problemen.Das pas service. By the way nog stukken goedkoper in aanschaf ook
oud gekende telefoon

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 07 maart 2022, 19:52:46 PM
Waarom accepteer je die decoder zonder verpakking, gewoon terug sturen en vragen om te leveren wat je besteld hebt. En niet zelf gaan oplossen met esu!!!!

@ Michael,
Ze hebben daar geen decoders in ESU doosje, het is een rol met decoders in plasticzakjes die ze gewoon afscheuren. (geen grapje ditmaal!)
Zoals Olivier schrijft reageert VBv niet, dus is het zijn beste plan volgens mij, naar ESU sturen en ginder de zaak eens uit de doeken doen...!

;)


Arnaudmarklin

Triestig...

de vraag is wat zullen ze doen als ik een loksound voor de 60 koop en als die kapot is... Esu heeft de sounds niet voor de 60...
en 140€ plus verezending verliezen...
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

krispy

Citaat van: Arnaudmarklin op 08 maart 2022, 23:24:00 PM
Triestig...

de vraag is wat zullen ze doen als ik een loksound voor de 60 koop en als die kapot is... Esu heeft de sounds niet voor de 60...
en 140€ plus verezending verliezen...

Jongens , als u decoder stuk is bij VBV gewoon met hen contact opnemen , ze brengen het in orde hoor ( heb het zelf ook ooit is voor gehad ), zij weten perfect volgens mij of je er eentje bij hen heb gekocht en of die onder garantie is) .  Zij zullen dan wel de nieuwe van de juiste sound voorzien volgens mij .

Tegenwoordig is het precies een heksenjacht op het forum tegen deze winkelier ( was ik in zijn plaats zou ik zelfs geen inspanning meer doen voor een MSM model uit te brengen vermits er geen week voorbij gaat of ze weer in negatief daglicht worden geplaatst )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

nmbssncb

Delivery.  In het Engels...

Terms and conditions of use.  In het ....?

Geen informatie over Voorwaarden bij bestellingen, Retourzendingen ingeval schade, defect (inclusief formulier en Antwoordnummer), enz.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Michael

Citaat van: nmbssncb op 09 maart 2022, 11:29:15 AM
Delivery.  In het Engels...

Terms and conditions of use.  In het ....?

Geen informatie over Voorwaarden bij bestellingen, Retourzendingen ingeval schade, defect (inclusief formulier en Antwoordnummer), enz.


Willy

Willy ik begrijp dat dit triest is, maar heb je al contact opgenomen hierover met de webmaster? Wel ik wel nu maar afwachten wanneer ze dat aanpassen.

En Kris ik sluit mij volledig aan bij jouw commentaar, ik weet dat er wat problemen zijn en dat niet iedereen behandeld is zoals we dat allemaal wensen, maar we zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. Ik ben blij met VBV met al het Belgische materiaal dat ze uitbrengen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Alberke

De oplossing is toch al lang gegeven: opsturen naar ESU
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michael

Citaat van: Alberke op 09 maart 2022, 12:08:59 PM
De oplossing is toch al lang gegeven: opsturen naar ESU

Nee dat is niet de oplossing, de oplossing  is dat de man die besteld contact opneemt met VBV en de mail beantwoord die hij krijgt van Kristof, inmiddels al 3 mailtjes!!! En dan maar klagen dat er niet gereageerd wordt.

Dit hele draadje is sfeer makerij, ivm de linkjes die Willy had geplaatst heb ik contact opgenomen en antwoord gekregen, Kristof is druk maar gaat de tekst zo snel mogelijk aanpassen.

Wat mij betreft kan dit hele draadje verwijderd worden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oli 11/01

Vandaag een mail van Kristof gekregen.

Beste,



Blijkbaar schrijft u ook al op het forum dat wij niet antwoorden..



Ik heb u al verschillende keren geschreven en bekom geen antwoord van u , spijtig.



Verder moet u opletten, u verteld onjuiste zaken :



-          De decoder is wel degelijk een loksound V 5

-          Bij de beschrijving staat duidelijk vermeld dat deze komt zonder de plastic verpakking (milieu)

-          En ik vroeg ook in welke loc u de decoder hebt ingebouwd , mogelijks is het in een oude roco ?



Verder hebt u wel degelijk een aankoopbewijs , dit zit bij de levering





Graag zie ik dan ook dat u deze onwaarheden rechtzet op het forum en dat u dus wel een antwoord gekregen hebt – maar mogelijks niet gezien of in spam ?



Groeten,

Kristof

Inderdaad, ik ben een beetje te vlug gegaan. Antwoorden staan in mijn SPAM die ik nooit open.
Maar vandaag staat het nieuwe bericht in mijn box, niet in SPAM
Nu is de decoder al bij Esu verzonden.

Voilà, sorry Digitalshop. Twee dingen toch. Wanneer ik een 58410  in Duitsland koop, is de luidspreker inbegrepen, van ESu fabriek, een suiker loudspreker. Ik heb natuurlijk niet gezien dat het nog bij besteld moest. MAAR, ik heb het wel met een loudspreker gekregen ( ronde ) waarvoor mijn verbazing op het feit dat het niet een V5 was.
En, ja, ingeplaats in een oude Roco. Waar ben ik fout, staat het ergens geschreven ?


Misunderstandig door slechte communicatie en negatieve advertentie waar het niet moest. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(