Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

switchpilot 2.0 CV1 uitlezen/programmeren met Ecos

Gestart door filosoofke, 25 februari 2022, 11:54:24 AM

filosoofke

Hoi,

ik probeer een switchpilot 2.0 CV1 op 2 te zetten...maar dat is moeilijker dan verwacht  ::)
Aangesloten op programmeerspoor , weerstand van 330ohm tussen (1)C en (1)OutA.

Bij het uitlezen krijg ik na een tweetal seconden "fout" in de 'Prog DCC' modus.
Bij het schrijven gaat het ledje van de switchpilot 2x flikkeren, maar vervolgens ook "fout" in de ecos.

Ecos firmware geupdate naar 4.0.0 bracht geen soelaas. Dat is wel niet de recentste versie, maar weet niet of het wel zin heeft om nog verder te updaten. 

Iemand suggesties?

Michael

Het is bij al jaren geleden dat ik een switch pilot heb geprogrammeerd, dat van die weerstand herinner ik me nog maar moet je ook niet een wissel aansluiten?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RobVille

Hoi,

Welke interface gebruik je? Een ECoS centrale? Deze gebruik je als voeding en data, dus op de SwitchPilot alle vier de draden aansluiten. Op uitgang 1 sluit je een weerstand van 180 ohm aan. Als je de SwitchPilot een adres 2 wilt geven, betekent dit, dat het adres van de aangesloten wissels bijvoorbeeld, een adresbereik hebben van 5, 6, 7 en 8. Op de centrale maak je een wissel aan met adres 5 en schakel deze wissel op je centrale. Als het goed is, dan staat de SwitchPilot op 2. Zelf gebruik ik deze procedure.

Aansluiten aan programmeerspoor.




Relatie adres SwitchPilot en adressen wissels.



.... of je gebruikt de ESU LokProgrammer!


Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

filosoofke

Ik gebruik een ECoS centrale.

voeding en data komen idd van de uitgangen van de centrale (programmeerspoor). Dus dat zit wel goed.
In de handleiding staat ook 'weerstand van minimum 180 Ohm', dan zal 330 ook wel goed zijn zeker.

Nuja, er is alleszins iets fout gelopen, maar ik zie niet goed in wat.
Sinds ik de tweede switchpilot had aangesloten werkt de eerste ook niet meer. Ik kan de wissels niet meer schakelen via de centrale. Daarom dat ik de adressen wou uitlezen via de ECoS centrale, maar ook dat lukt niet dus. 

Alberke

"weerstand van minimum 180 Ohm', dan zal 330 ook wel goed zijn zeker."
Nee dus  :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

gekendevent

er staat wel degelijk een weerstand VAN 100 ohm TOT 180 ohm dus die 330 is te hoog.
oud gekende telefoon

Alberke

moet zijn:"maximum 180"; dus zet er 2 van 330 parallel
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

..of buitensmijten en de V3 kopen. Zeer comfortabel met ingebouwd schermpje.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

RobVille

#9
....rijden de treinen nog wel?

Welke uitgang op de ECoS gebruikt bij het programmeren van de SwitchPilot, de uitgang voor het hoofdspoor (main) of het programmeerspoor ...

Citaat van: Alberke op 26 februari 2022, 11:40:08 AM
..of buitensmijten en de V3 kopen. Zeer comfortabel met ingebouwd schermpje.

Nou, best veel instellingen, wel de handleiding lezen  ;)
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Alberke

Citaat van: RobVille op 26 februari 2022, 11:42:43 AM
....rijden de treinen nog wel?

Welke uitgang op de ECoS gebruikt bij het programmeren van de SwitchPilot, de uitgang voor het hoofdspoor (main) of het programmeerspoor ...

Citaat van: Alberke op 26 februari 2022, 11:40:08 AM
..of buitensmijten en de V3 kopen. Zeer comfortabel met ingebouwd schermpje.

Nou, best veel instellingen, wel de handleiding lezen  ;)
Een wet van Meden en Perzen!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

filosoofke

Ik kan jullie meedelen dat het lezen en schrijven ondertussen wel werkt (die twee weerstanden van 330Ohm in parallel plaatsen deed'm het).
Maar de eerste wissels doen het nog wel niet. Het zal verder troubleshooten worden  ;)