Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Philotrain type 12

Gestart door Rangeerduivel, 23 februari 2022, 12:40:53 PM

Rangeerduivel

Dergelijke zaken zijn hier reeds meermaals gepasseerd, maar ik blijf het me afvragen, is het dat wel waard en wordt die ook ooit verkocht?

http://www.befr.ebay.be/itm/PHILOTRAIN-OLAERTS-NMBS-SNCB-TYPE-12-001-qualita-LEMACO-MICRO-METAKIT-/393936020553?hash=item5bb86aa449

;)

the_gold

Ik heb ooit bijna zo'n loc gekocht. Toen was dat nog goed betaalbaar.

Waarom is dit model zo duur? Zit er veel verschil in eerder geproduceerde modellen?

Rangeerduivel

Citaat van: the_gold op 23 februari 2022, 12:50:46 PM
Ik heb ooit bijna zo'n loc gekocht. Toen was dat nog goed betaalbaar.

Waarom is dit model zo duur? Zit er veel verschil in eerder geproduceerde modellen?

Ik heb bij mijn bezoek aan hun winkel in Diepenbeek een paar weken geleden gezien dat de type 12 nog vlot verkrijgbaar was,
Maar deze is een "Philotrain" en zal dus wel in messing vervaardigd zijn, maar of dat de prijs verantwoordt was ook de vraag in mijn vorige post.
Let op; deze loc wordt op Ebay niet verkocht door Olaerts zelf.
Het gezegde "iets is waard wat de zot er voor geven wil" is hier wel van toepassing
Misschien zitten er hier zo wel "zotten", graag hun reactie aub, want zij alleen kennen het verschil!

;)

mardig23

Dit is Spoor 0 ;)

De 29 in spoor 0 kost nieuw ook 5000€, toch?

Die Type 12 was destijds 4995€ in voorinschrijving, en 5750€ in de winkel.
Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 23 februari 2022, 13:37:55 PM
Dit is Spoor 0 ;)

De 29 in spoor 0 kost nieuw ook 5000€, toch?

Die Type 12 was destijds 4995€ in voorinschrijving, en 5750€ in de winkel.

Dit verandert de zaak natuurlijk, had ik over gekeken, al blijf ik het toch duur vinden, maar wie ben ik.... :o

;)

mardig23

Het is heel erg veel geld, en ook destijds heeft het heel lang geduurd om de 50 beschikbare locs te verkopen.

Maar ze zijn echt bloedmooi!



Mvg Karl

Gerolf

Ter info: Dit draadje is afgesplitst uit een ander - was per vergissing ontstaan
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

Karl,

Ik ben de trotse bezitter van zowel de type 12 (in okkazie kunnen kopen en echt een koopje) en een type 29.
De prijs is gewild hoog, doordat men er maar 50 resp 25 heeft van gebouwd.  En in die prijsklasse lopen niet veel kandidaat-kopers.
Het type 29 is op de koop toe ook zeer summier afgewerkt, de vuurhaardwand is uniform groen.  Over de rijeigenschappen gaan we dan ook nog niet hebben.
Ter info: een 140C van de SNCF werd in voorintekening aangeboden aan 600 euro en nu aan 900 euro, met veel betere detaillering; er zijn er dan ook een paar honderd van verkocht in een land waar de koopkracht 30% lager ligt.
Het is dus een fabeltje dat er geen markt is voor een bepaald model in een bepaalde schaal, men zorgt ervoor dat er geen markt is door een prijs te bepalen waar amper geïnteresseerden voor zijn, maar waar de winst navenant is.

Roland

mardig23

Ik ben het helemaal met u eens Roland!
Mvg Karl