Soms kan het ook verkeerd aflopen.
Enkele jaren terug was een trein van ons daar in nood gevallen , doordat bij omschakeling van B naar D , de "DB" stroomafnemer bevroren was op het dak en niet meer gelicht kon worden.
Dit door veelvuldige ijsregen tijdens de rit. (die trein stond op het normaal spoor , dus de rechtse kant.)
Ik mocht via tegenspoor (het linkse spoor) daar normaal voorbij rijden , echter had ik ook prijs , ook mijn "DB" stroomafnemer was vastgevroren en vervolgens kwam ik ook tot stilstand net iets voorbij de brug van Moresnet (met 3600T en 2 Traxxen)
Nochtans had ik alle stroomafnemers nog getest in Antwerpen , en gingen ze allemaal nog mooi tegen de draad. (nu geen van de twee)
Zo'n extreme weeromstandigheden had ik dus nog niet meegemaakt , dat zelfs een stroomafnemer vastgevroren kon zijn op het dak van de lok.
Gevolg , heel de lijn versperd. , en het heeft nog een tijdje geduurd voordat ze ons konden halen.
En voor mij moesten ze dan nog 2 extra Traxxen uit Aachen opsturen.
