Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

goederentreinen

Gestart door Metpetergaathetbeter, 23 februari 2022, 22:41:27 PM

Metpetergaathetbeter

#15
kwestie van gewoonte zeker ?

C.B.

#16
Soms kan het ook verkeerd aflopen.
Enkele jaren terug was een trein van ons daar in nood gevallen , doordat bij omschakeling van B naar D , de "DB" stroomafnemer bevroren was op het dak en niet meer gelicht kon worden.
Dit door veelvuldige ijsregen tijdens de rit. (die trein stond op het normaal spoor , dus de rechtse kant.)
Ik mocht via tegenspoor (het linkse spoor) daar normaal voorbij rijden , echter had ik ook prijs , ook mijn "DB" stroomafnemer was vastgevroren en vervolgens kwam ik ook tot stilstand net iets voorbij de brug van Moresnet (met 3600T en 2 Traxxen)
Nochtans had ik alle stroomafnemers nog getest in Antwerpen , en gingen ze allemaal nog mooi tegen de draad. (nu geen van de twee)
Zo'n extreme weeromstandigheden had ik dus nog niet meegemaakt , dat zelfs een stroomafnemer vastgevroren kon zijn op het dak van de lok.

Gevolg , heel de lijn versperd. , en het heeft nog een tijdje geduurd voordat ze ons konden halen.
En voor mij moesten ze dan nog 2 extra Traxxen uit Aachen opsturen.  ;D
Groetjes.
Claudio.

Rangeerduivel

Citaat van: C.B. op 25 februari 2022, 12:54:51 PM
Soms kan het ook verkeerd aflopen.
Enkele jaren terug was een trein van ons daar in nood gevallen , doordat bij omschakeling van B naar D , de "DB" stroomafnemer bevroren was op het dak en niet meer gelicht kon worden.
Dit door veelvuldige ijsregen tijdens de rit. (die trein stond op het normaal spoor , dus de rechtse kant.)
Ik mocht via tegenspoor (het linkse spoor) daar normaal voorbij rijden , echter had ik ook prijs , ook mijn "DB" stroomafnemer was vastgevroren en vervolgens kwam ik ook tot stilstand net iets voorbij de brug van Moresnet (met 3600T en 2 Traxxen)
Nochtans had ik alle stroomafnemers nog getest in Antwerpen , en gingen ze allemaal nog mooi tegen de draad. (nu geen van de twee)
Zo'n extreme weeromstandigheden had ik dus nog niet meegemaakt , dat zelfs een stroomafnemer vastgevroren kon zijn op het dak van de lok.

Gevolg , heel de lijn versperd. , en het heeft nog een tijdje geduurd voordat ze ons konden halen.
En voor mij moesten ze dan nog 2 extra Traxxen uit Aachen opsturen.  ;D

Altijd een camping-gasbrandertje en een moor bijhebben Claudio...! ;D ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: C.B. op 25 februari 2022, 12:54:51 PM
En voor mij moesten ze dan nog 2 extra Traxxen uit Aachen opsturen.  ;D
altijd met dezelfde dat ge miserie hebt !  ;)

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 25 februari 2022, 13:47:01 PMAltijd een camping-gasbrandertje en een moor bijhebben Claudio...! ;D ;D ;D

;)
Denk da ge iets anders gaat nodig hebben om die panto te ontdooien :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alex

Voorheen werden er wel eens twee treinen bijna tegelijkertijd uit Aachen West richting Montzen gestuurd om ruimte te maken. De ene trein op rechterspoor, de andere trein op linkerspoor. Dan was het een soort dragrace de helling op richting Gemmenicher tunnel. Ook heb ik in Gemmenich meerdere keren meegemaakt dat alles via enkelspoor moest worden afgehandeld van Gemmenich naar Montzen. Alles dan wel in de dieseltijd. Was altijd een mooie beleving.

Ben nu thuis bezig dit grensbaanvak na te bouwen in model. Vanaf het bekende bruggetje bij Gemmenich tot de tunnel.

Groet Alex