Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

met multimaus decoder naar cv 29-2

Gestart door henry, 23 februari 2022, 18:15:30 PM

henry

Wie kan mij uitleggen hoe ik met de rocomultimaus mijn decoder op cv-29-2 krijg.
Ik kom er niet uit nieuwe trein ziet het als analoog en rijd alleen vooruit verder niets.
Schijnt door de decoder te komen die moet naar cv 29-2.
Helaas ben ik hier niet zo sterk in wie weet de stappen te doen via handleiding loop ik ook vast.

Met groet  Henry

Rangeerduivel

Waar haal je die -2?
Een loc geef je een kort (1 of 2 cijfers) of een lang nummer (3 of 4 cijfers) als adres, meer niet.
In jouw geval is het aan te raden hem dus gewoon het nr 29 te geven.

Je moet CV 1 waarde 29 geven, dat doe je zo

Je drukt de onderste toets links (grote pijl) en de onderste knop rechts (menu) gelijktijdig in.
De MM gaat je vragen CV-....
daar druk je 1 en dan bovenb links op OK
Dan vraagt de MM het 2 cijferige adres, daar geef je 29 in en druk dan terug op OK, je loc heeft dan normaal gezien adres 29.
Je hoort (en ziet soms) aan je loc als hij het"begrepen" heeft wanneer ie een kort rukje geeft.
Let wel dat je dit op een programmeerspoor doet, zeker niet op een baan waar andere locs op staan want anders hebben ze allemaal adres 29!!

;)

Ronald

Volgens mij bedoelt hij; CV29 op 2.... ;)

Rangeerduivel

#3
Citaat van: Ronald op 23 februari 2022, 19:00:29 PM
Volgens mij bedoelt hij; CV29 op 2.... ;)

Tja, de bewerking zou dan hetzelfde zijn hé, ipv CV 1 op waarde 29 gaat CV29 op waarde 2

Maar ik denk dat hij eerst en vooral zijn loc een adres moet geven en hem rijdende krijgen ipv met andere cvtjes te gaan spelen
Daarom zei hij ook dat zijn loc "analoog" staat, alhoewel ik van mening ben dat een loc, vanaf het ogenblik dat er een decoder in zit, digitaal is want dan is de brugstekker voor analoog bedrijf toch verwijderd.? :-\ :-\
Moest hij zelf wat duidelijker zijn en even reageren... ::)

;)


henry

hij rijd ,decoder zit er in ,alleen rijden op 1 snelheid en verder niets te regelen.
Ik zal dus met de cv tjes moeten goochelen en ik kom niet ver dan modus en kan hier niets veranderen.
Kennis gaf aan cv 29-2 waarschijnlijk ziet de lok en decoder de baan als analoog dit schijnt vaker te gebeuren met piko decoders.

Nu worstel ik door de handleiding om de cv waarde cv 29-2 te kunnnen aanpassen in de multimaus.

Wil graag weten hoe kom ik daar bij met stapjes door de multimaus.

Alvast bedankt!

henry

Heel gek deed zo pas helemaal niets meer.
Had hem compleet uitgezet.
Na het eten weer de maus aan en niets.

Vervolgens de lok op nieuw geprogrammeerd en geloof het of niet alle funties werkten  ::).
Waarschijnlijk toch wat goeds gedaan in de cv en modus  ;D ;D

soms is de techniek onverklaarbaar voor mij in ieder geval wel.

C.B.

Piko is meestal een Uhlenbrock decoder , die gaan er bij mij uit , die decoders zijn soms zo wispelturig als het maar kan zijn.
De analoog herkenning zeker uitschakelen , sommige loks schieten vooruit als je de digitale spanning op de baan opzet.
Groetjes.
Claudio.

henry

klopt voor uit schiet , alleen is dit een piko decoder 56402.

ja de analoge herkening uitschakelen met cv29-2.
Deed eerst niks tot dat ik het zat was en alles uit zette en vervolgens weer opnieuw programmeerde ?

C.B.

Als ik de data sheet even bekijk zou de waarde van CV29 op 10 moeten staan , om de analoog herkenning uit te schakelen.
Groetjes.
Claudio.

henry

o. o oke weet dan niet hoe het is gebeurt......

raf

als het werkt vanaf blijven
als het niet werkt een gedoseerde klap op geven
goede raad van mijn grootvader

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.