Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 59

Gestart door Alberke, 23 februari 2022, 13:15:47 PM

Alberke

Heb er eens ene (lichtjes) verweerd
5901 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

je vergat je nr op de neus en de andere kant ?

Alberke

Hé; toevallig in Spoorwegjournaal een bijdrage over de 5922, met een frisgroen en een zwart beroet voorhoofd!  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

De vraag die ik me stel is hoe dat voorhoofd beroet kan zijn als de schoorsteen hoog boven op zijn kop zowat midden van zijn lijf zit?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Van de stomer die hem sleept  :P

Alberke

Citaat van: SuSke op 28 maart 2022, 20:09:52 PM
De vraag die ik me stel is hoe dat voorhoofd beroet kan zijn als de schoorsteen hoog boven op zijn kop zowat midden van zijn lijf zit?
tja, neerslaande rook? Hetzelfde zie je ook bij stomers. En het goedje waarmee ze reden is "gene zuivere petrol"  ;D
Kijk ook eens naar Noord Amerikaanse diesels.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

van onder bruggen en in tunnels te rijden ?

Alberke

Het resultaat van zware diesel..
ca9427 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

Zowel bij deze Canadees als bij de Belg ( locs  ::) ) zal die vervuiling en/of verwering ook voor  X%  'gewone' vieze gemengde rotzooi zijn, gecombineerd
met een snuifje zure regen en andere niet zo propere neerslag, aangevuld met een klein vleugje saharazand .

Alberke

Citaat van: Herwig op 29 maart 2022, 11:05:30 AM
Zowel bij deze Canadees als bij de Belg ( locs  ::) ) zal die vervuiling en/of verwering ook voor  X%  'gewone' vieze gemengde rotzooi zijn, gecombineerd
met een snuifje zure regen en andere niet zo propere neerslag, aangevuld met een klein vleugje saharazand .
Spijtig dat ik geen opname heb van een startende loc; niet bepaald een paus verkozen!  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

#86
Citaat van: Alberke op 29 maart 2022, 12:01:33 PM
Spijtig dat ik geen opname heb van een startende loc; niet bepaald een paus verkozen!  ;D

Youtube staat er vol van Hugo,
Hoeft daarom geen Belg of Canadees te zijn, rook is rook!

https://www.youtube.com/watch?v=AdAiVIs0VZk

;)

Alberke

En dan zeggen ze dat stomers vervuilend waren !  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

the_gold

Citaat van: SuSke op 28 maart 2022, 20:09:52 PM
De vraag die ik me stel is hoe dat voorhoofd beroet kan zijn als de schoorsteen hoog boven op zijn kop zowat midden van zijn lijf zit?

Dubbeltractie? :D