Reeks 59

Gestart door Alberke, 23 februari 2022, 13:15:47 PM

Thommy

Citaat van: eric op 24 maart 2022, 10:40:52 AM
Citaat van: Alberke op 24 maart 2022, 10:13:16 AM
Een van de exemplaren "schud" als hij rijdt, heeft iemand daar een verklaring voor?

De eerste generatie met dikke motor had daar last van. Er is ooit in een MSM een artikel verschenen om dat te verhelpen. Maar vraag me nu niet welk nr.  ;)

nr 7  ;D hele reeks staan in m'n bureau
Greetz

Thommy

Alberke

En waar kan ik dat raadplegen?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#62
In afwachting . . .

"Rijden met Roco ~ Nmbs 59"
De rijtest met Roco gebeurde met een nieuwe versie in xxx werd uitgebracht. Dit model is uitgerust met een andere motor zonder vliegwiel. De loc rijdt vlot zonder te waggelen. Het bibberen van het oude model is blijkbaar verdwenen. Dit was vroeger bijna steeds het geval. Dus een echte zichtbare verbetering. Er zitten nog steeds slipbandjes op, maar nu op één draaistel en op één as.  De loc rijdt zacht zonder schokken. Kwaliteit zoals we bij Roco gewoon zijn. We hebben niet de indruk dat Roco heeft willen besparen op de motor. Het is gewoon een andere motor in vergelijking met vroeger. Waarschijnlijk omdat de oude motor niet meer leverbaar is.    ( Peter E. Cooltrain )

> Loc-kast rust op (te) bolle bovenkant van de draaistellen.   Afvlakken met vijltje zou oplossing zijn ..... (maar kijk toch maar naar het oude MSM-artikel) 

PaulC

Hugo,

MSM nr 7 blz 49 : Maak uw reeks 59 stabiel

Paul

Edit : niet goed gelezen, Thommy was me al voor

Alberke

En hoe geraak ik aan dat artikel? :D
Het model is in de loop van zijn carrière dikwijls aangepast. Zo heb ik er met  vier bandjes op de wielen , twee op een as, twee geschrankt op twee assen.
Het jongste model heeft nog steeds dezelfde kast maar die is anders bevestigd, nu onzichtbaar. De losse lampjes zijn vervangen daar vastgesoldeerde .
Er is nu een aansluiting voor een decoder en plaats  hiervoor in de "tank"; en er is een andere motor.
Oh ja, en er staan veren op de draaistellen zodat ze netjes in de midden standterugkeren
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

heel vriendelijk vragen aan iemand die die MSM heeft er eens een kopietje te sturen  ;)

Alberke


ik heel vriendelijk vragen aan iemand die die MSM heeft er eens een kopietje te sturen  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Johnnytrein

Als iemand daar een kopietje van kan en wil maken hier is ook een iemand die belangstelling heeft.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Herwig

#68
   Hugalbert,

"Wég met het waggelen"  (door Dirk Melkebeek)    komt er aan . . . . .  aub enkele minuten respijt     

Alberke

Citaat van: Herwig op 24 maart 2022, 19:55:55 PM

   Hugalbert,

"Wég met het waggelen"  (door Dirk Melkebeek)    komt er aan . . . . .  aub enkele minuten respijt     ;)
Bedanktuwel!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#70

     >   't Is zojuist doorgestuurd naar Hugo     en die doet ermee wat ie wilt       ::)    Nu boekje n. 7 terug in de eerste MSM-kaft en weer naar 't zolder ....

    Desondanks dat 'k nu-en-dan uitgedroogde muisjes (ex-levende) vind onder 't dak,  is deze MSM reeds 22 jaar ongeschonden gebleven .

Alberke

Citaat van: Herwig op 24 maart 2022, 20:19:12 PM


     >   't Is zojuist doorgestuurd naar Hugo     en die doet ermee wat ie wilt       ::)    Nu boekje n. 7 terug in de eerste MSM-kaft en weer naar 't zolder ....
Nogmaals mersie! Ik wou dat ik ook een zolder had!
Ik heb helaas al mijn MSM en andere lectuur weggegeven.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Herwig op 24 maart 2022, 20:19:12 PMDesondanks dat 'k nu-en-dan uitgedroogde muisjes (ex-levende) vind onder 't dak,  is deze MSM reeds 22 jaar ongeschonden gebleven .
"zelfs muizen lusten na 22 jaar nog geen MSM!" Geen idee of dat goede reclame is.....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

net als in in de covidspuit weet je niet wat in die inkt van MSM zit  ;D

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 maart 2022, 22:11:43 PM
net als in in de covidspuit weet je niet wat in die inkt van MSM zit  ;D

Met dat verschil dat je de boekjes niet inneemt  ;D

Citaat van: Herwig op 24 maart 2022, 20:19:12 PM
Desondanks dat 'k nu-en-dan uitgedroogde muisjes (ex-levende) vind onder 't dak,  is deze MSM reeds 22 jaar ongeschonden gebleven .

Heb ze ook nog allemaal vanaf 0.
Greetz

Thommy