Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 59

Gestart door Alberke, 23 februari 2022, 13:15:47 PM

Michael

Ik rij sinds 1994 BMW en erger me al jaren aan al die kleine cut auto's die zonder reden links blijven rijden en geen richting aanwijzer gebruiken.

En nu terug naar de 59 was mijn eerste model wat ik aankocht toen ik weer met treinen begon in 2006.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2022, 20:22:47 PM
als jij je richtingaanwijzers gebruikt dan zie ik niet in waarom je je geviseerd moet voelen ;)

Ik rijd al sinds 1975 met één van de 3 genoemde merken, (zou trouwens geen andere nie meer willen!), maar voel mij zeker niet geviseerd, en als ik op al die jaren twee keer mijn richtingaanwijzer vergeten ben zal dat veel zijn, het is maar een grapje, maar is wel gebaseerd op nonchalante "chauffeurs", niet merkgebonden, maar zonder respect voor hun mede-weggebruiker.
Het is irriterend en asociaal, het gedrag van vele -zoals zij zichzelf onterecht noemen- "chauffeurs" ! >:(
Als je "chauffeur" bent moet de richtingaanwijzer, net als de gordel, een automatisme zijn...

;)

Edit: ik denk (hoop) dat HuGoberke zich niet al te gefrustreerd zal voelen vanwege het off-topic gaan in zijn draadje, zijn probleem is immers lang opgelost, Hij weet nu ondertussen wel dat zijn ledjes verkeerd zitten...!  ;D ;D

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2022, 20:22:47 PM
als jij je richtingaanwijzers gebruikt dan zie ik niet in waarom je je geviseerd moet voelen ;)

Omdat ik generalisaties moe ben aan het worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 25 februari 2022, 21:27:15 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2022, 20:22:47 PM
als jij je richtingaanwijzers gebruikt dan zie ik niet in waarom je je geviseerd moet voelen ;)

Omdat ik generalisaties moe ben aan het worden.


Ruuuustig Suske....denk aan uw tikkertje!  ;D

;)

raf

Wat heeft dit nog te maken over die reeks 59 ?????
Ja kon het niet laten

Ok maar wat dan het topic aan gaat van wel of niet de pinkers gebruiken dan zou ik zeggen kijk eens als je op de baan bent welke merken hun pinker het minst vaak gebruik en trek dan zelf de conclusie .

ok ik heb tijdens mijn ombouw van een deel roco's wel de lampen juist gezet.
Maar of ze nu echt ,echt ,echt juist staan daar ga ik niet van wakker liggen want het lijkt wel of ze random gezet zijn .
Ik bedoel het zou zelfs kunnen dat aan de ene kant rood buiten staat en aan de andere kant rood binnen .
Want we zien op foto's maar steeds een kant van de lok

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Recuperatie van de fout geplaatste leds; dit keer staan de rode aan de buitenzijde.
En nee, ik ga ze niet aan de buitenkant monteren, dit is alleen een handigheidje om ze op de juiste plaats te zetten. ;D
Niet mijn properste soldeerwerk , maar eens ingepakt en geplaatst zie je dat toch niet meer!
Leds by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

Hugo zo doe ik het ook altijd LOL
Ik zet wel een stekker waar alle bedrading langs gaat zodat ik alsnog de kap kan afnemen .
Zet je ook kabine verlichting ???
Ik heb het wel gedaan maar kost je 2 draden meer in de stekker
Gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 26 februari 2022, 12:35:45 PM
Hugo zo doe ik het ook altijd LOL
Ik zet wel een stekker waar alle bedrading langs gaat zodat ik alsnog de kap kan afnemen .
Zet je ook kabine verlichting ???
Ik heb het wel gedaan maar kost je 2 draden meer in de stekker
Gr Raf
Ben nu aan het overdenken hoe ik die derde kan aan sluiten. Op één print heb ik de lampjes laten zitten en de licht geleider, met F3 en vier kan ik die dan naar believen aanzetten.
Voorlopig is mijn voorraad "tower "leds uitgeput.
Er is niet veel cabine te zien hé Raf.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

heu bij mij zit er wel een kabine in die ik zelf gemaakt heb.
het derde licht is bij mij ook geschakeld want ik heb een esu en heb dus 4 extra uitgangen plus die voor en achter .
en als de lok stopt gaat het kabine licht aan en meer zie je echt niet van die kabine
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 26 februari 2022, 13:13:14 PM
als de lok stopt gaat het kabine licht aan
gr raf
Dat moet ge mij eens uitleggen!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

59erke

Citaat van: Alberke op 27 februari 2022, 09:37:18 AM
Citaat van: raf op 26 februari 2022, 13:13:14 PM
als de lok stopt gaat het kabine licht aan
gr raf
Dat moet ge mij eens uitleggen!

Kan wel, bij de oude Roco's dient het gloeilampje voor de cabineverlichting en de frontseinen. Als je de lichtgeleider verwijderd en de frontseinen vervangt door leds dewelke rechtstreeks aangesloten zijn op de decoder heb je het gloeilampje nog over. Dit kan je al dan niet vervangen door led en aansluiten op een decoderuitgang.  Is eigenlijk wel een mooie oplossing
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

raf

Hugo ik heb die twee kabine leds elk op een afzonderlijke uitgang aan gesloten
dus ik kan die of aan of uit zetten of automaat
als de trein stopt dan gaat die led aan en wanneer hij terug vertrekt gaat die uit

https://www.youtube.com/watch?v=E9K45EUX10U&ab_channel=chikes4862

zie hier in het filmpje

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Nog twee, en een plukloc
59ers by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Een nest 59ers
nest59 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D