Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 59

Gestart door Alberke, 23 februari 2022, 13:15:47 PM

Metpetergaathetbeter

is altijd wit en bij rood brand die niet


Alberke

Op geen enkele foto zie ik die branden. Wat is het geheim?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

Ik herinner me een uitleg dat tijdens binnenlandse dienst de derde lamp vroeger niet mocht branden. Die diende enkel voor buitenlandse dienst (D, NL). Maar of dat echt klopt, weet ik niet.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Ik zie hier (Hoboken-Polder) regelmatig een 77 of 78 voorbijkomen met enkele goederenwagens (lijn 52 Antwerpen-Boom-Puurs) en het gebeurt dat die met 3 witte lichten rijdt. Waarom ??
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Volgens mij werd dat hier al eens uit gelegd (vermoedelijk in een ander draadje). ??? ???
Inderdaad niet verplicht voor binnenlands verkeer, maar wel voor grensoverschrijdend.
Bijgevolg zet de ene bestuurder het wel op en een andere niet.

Zal zoiets zijn als het gebruik van knipperlichten op auto's waar dit een standaard optie is: Er zijn bestuurders die ze consequent gebruiken en er zijn bestuurders waarbij de lampjes stuk zijn. ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: SuSke op 25 februari 2022, 11:35:43 AM
Zal zoiets zijn als het gebruik van knipperlichten op auto's waar dit een standaard optie is: Er zijn bestuurders die ze consequent gebruiken en er zijn bestuurders waarbij de lampjes stuk zijn. ;D ;D ;D

Niet iedereen rijdt met een BMW, Merc of AUDI
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 25 februari 2022, 13:04:12 PM
Niet iedereen rijdt met een BMW, Merc of AUDI

Nee, jammer genoeg niet, er zijn er ook nog veel die helemaal geen verstand hebben van auto's!  ;D ;D ;D

;)

Michael

Citaat van: Thommy op 25 februari 2022, 13:04:12 PM


Niet iedereen rijdt met een BMW, Merc of AUDI

Waar slaat dit op, kan je mij dat eens uitleggen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 25 februari 2022, 14:04:51 PM
Citaat van: Thommy op 25 februari 2022, 13:04:12 PM


Niet iedereen rijdt met een BMW, Merc of AUDI

Waar slaat dit op, kan je mij dat eens uitleggen?

Het is gewoon bedoeld als grap Michael,
Het doet de ronde dat mensen die met zulke wagens rijden een te dikke nek hebben om hun richtingaanwijzers te gebruiken...
Ik weet zeker dat het door Tommy ook als grap bedoeld was, en in die context heb ik daar ook op gereageerd! ;D

;)

Michael

Oh ik ken die grap anders  maar goed laat maar
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

en helaas niet geheel onterecht van die knipperlichten  ;) Ofwel valt het bij die auto's het meest op en vandaar de vraag of knipperlichten bij deze wagens een optie waren ?

eve

Citaat van: Thommy op 25 februari 2022, 13:04:12 PM
Niet iedereen rijdt met een BMW, Merc of AUDI

Ha, neen ?

Erik.

Thommy

Citaat van: Michael op 25 februari 2022, 14:04:51 PM
Citaat van: Thommy op 25 februari 2022, 13:04:12 PM


Niet iedereen rijdt met een BMW, Merc of AUDI

Waar slaat dit op, kan je mij dat eens uitleggen?

Blijkbaar kent ge deze niet


Twas dus als grap omdat het bij deze echt opvalt.
Greetz

Thommy

SuSke

#28
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2022, 16:11:03 PM
en helaas niet geheel onterecht van die knipperlichten  ;) Ofwel valt het bij die auto's het meest op en vandaar de vraag of knipperlichten bij deze wagens een optie waren ?

Nu sta je te bullshitten Peter. Studies hebben ondertussen al uit gewezen dat OPEL en VW rijders hun richtingaanwwijzers minder gebruiken dan de andere   ;D

Hoe dat komt, ze zijn gewoon met veel meer... de wet van de grote getallen, nietwaar. 8)


Maar goed, het ging hem om de lichten op een reeks 59.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

als jij je richtingaanwijzers gebruikt dan zie ik niet in waarom je je geviseerd moet voelen ;)