Hulp/raad bij het monteren van een Type 12 PB messingmodelbouw

Gestart door Rangeerduivel, 22 februari 2022, 15:13:07 PM

SuSke

En ondertussen weten we dat we 'als het ooit' eigenlijk alles behalve tijd zal brengen. ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Allen,

Het hangt ook al van de schaal (en dus zijn aanhangers).
Voor HO wil ik best geloven dat er slechts 10% de kits bouwen, H0'ers zijn dozenkopers.
Maar voor 0 en 1 ligt dat % veel hoger en moet ik Kris tegenspreken.  In die schaal zijn het meestal modelBOUWERS, deels omdat er minder aanbod is en omdat de RTR (met uitzondering van Engelse modellen en een paar Europese fabrikanten (Lenz, MBW, Chrezo - dit voor 0) veel duurder zijn.

Roland

Kris

Roland, 
Ik had het eigenlijk over HO en voor HO moet ik ook schuldig pleiten , ik heb nog wel wat Jocadis kits liggen , voor spoor nul zal het bouwpercentage wel een stuk hoger liggen .

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 24 februari 2022, 11:23:03 AM
hoe weet je eigenlijk dat er meer mensen die loc gebouwd hebben? Tis een vrij nieuwe kit en mijn ervaring met bouwpakketten de wereld in sturen is dat er van het totaal aantal uitgeleverde misschien 10% ooit gebouwd wordt, laat staan zo snel al.

Citaat van: Rangeerduivel op 22 februari 2022, 15:13:07 PM
Mensen die het model reeds monteerden zullen wel weten waar ik het over heb, en die mensen zoek ik nu net!

Daarom zoek ik ook zulke mensen hé Floris... :-\

;)

Floris