Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Hulp/raad bij het monteren van een Type 12 PB messingmodelbouw

Gestart door Rangeerduivel, 22 februari 2022, 15:13:07 PM

Rangeerduivel

Ik moet eerlijk toegeven dat Paul Bellon voor 100% gelijk had toen hij zei dat het type 12 een moeilijk model was om te bouwen...
Hij had echter geen gelijk toen hij zei dat ik dat wel voor elkaar zou krijgen! ::)
De moeilijkheid begint al bij de ronding die je de bodemplaat moet geven om aan te sluiten op de zijflanken van de loc.
Als er al één puntje van kritiek op kan gegeven worden dan is dat de montage-handleiding, die bestaat enkel uit een reeks niet zo erg duidelijke foto's.
Mensen die het model reeds monteerden zullen wel weten waar ik het over heb, en die mensen zoek ik nu net!

;)

Rangeerduivel


adrievans

Kun je de titel van dit draadje ook veranderen in:
Had ik maar niet zo dom moeten zijn er 1 te kopen 8) 8) 8)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 22 februari 2022, 22:37:09 PM
Blijkbaar zijn ze met weinig in getale... :-\ ::)

;)
Ik zou nog niet panikeren, na 7 uur...
Maar ik vermoed wel dat de mensen die dit model al gebouwd hebben niet dik gezaaid zijn...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vyncky

Citaat van: Rangeerduivel op 22 februari 2022, 15:13:07 PM
Ik moet eerlijk toegeven dat Paul Bellon voor 100% gelijk had toen hij zei dat het type 12 een moeilijk model was om te bouwen...
Hij had echter geen gelijk toen hij zei dat ik dat wel voor elkaar zou krijgen! ::)
De moeilijkheid begint al bij de ronding die je de bodemplaat moet geven om aan te sluiten op de zijflanken van de loc.
Als er al één puntje van kritiek op kan gegeven worden dan is dat de montage-handleiding, die bestaat enkel uit een reeks niet zo erg duidelijke foto's.
Mensen die het model reeds monteerden zullen wel weten waar ik het over heb, en die mensen zoek ik nu net!

;)

Stuur een mail naar Paul met de vraag hoe dit moet...
Hij heeft een bouwer die die foto's gemaakt heeft. Hij kan je misschien op weg helpen..;

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Rangeerduivel

Citaat van: vyncky op 23 februari 2022, 13:09:26 PM


Stuur een mail naar Paul met de vraag hoe dit moet...
Hij heeft een bouwer die die foto's gemaakt heeft. Hij kan je misschien op weg helpen..;

Yannick


Heb ik reeds gedaan bij een eerste probleem met de tender,
Zoals je zegt, je kan de bouwer zelf niet bereiken en krijgt dezelfde foto dan wel terug.
Ik weet zeker dat die bouwer en ikzelf niet de enigen waren, dus er moeten nog mensen zijn die deze loc bouwden, maar zaak is , zitten die hier wel op dit forum...?

;)


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 23 februari 2022, 13:25:47 PM
Ge moogt het altijd naar mij sturen  ;D

Wel de kans is groot dat ik eind maart nog eens naar Belgie moet, dus niets is uitgesloten...

Maar ik moet hem daarna weer terug hebben hoor!!! ;D ;D

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 23 februari 2022, 13:28:14 PM
Citaat van: Alberke op 23 februari 2022, 13:25:47 PM
Ge moogt het altijd naar mij sturen  ;D

Wel de kans is groot dat ik eind maart nog eens naar Belgie moet, dus niets is uitgesloten...

Maar ik moet hem daarna weer terug hebben hoor!!! ;D ;D

;)
Oei, dat laatste was geen optie  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

hoe weet je eigenlijk dat er meer mensen die loc gebouwd hebben? Tis een vrij nieuwe kit en mijn ervaring met bouwpakketten de wereld in sturen is dat er van het totaal aantal uitgeleverde misschien 10% ooit gebouwd wordt, laat staan zo snel al.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Floris op 24 februari 2022, 11:23:03 AM
hoe weet je eigenlijk dat er meer mensen die loc gebouwd hebben? Tis een vrij nieuwe kit en mijn ervaring met bouwpakketten de wereld in sturen is dat er van het totaal aantal uitgeleverde misschien 10% ooit gebouwd wordt, laat staan zo snel al.
of wachten ze totdat U hem gebouwd hebt Rudi, om het U te vragen

Metpetergaathetbeter

ofwel ipv een onduidelijk plan een Youtube filmpje maken, je ziet het vaak bij het bouwen van vliegtuigen/tanks op verschillende schalen, waarom zouden treinbouwers achterblijven.

Trouwens zijn hier en daar al eens YT filmpjes modeltreinbouw te zien over andere onderwerpen dan het bouwen van een messing model

Kris


Rangeerduivel

#13
Ik snap het al Heren,
Ik zal blijkbaar veel geduld moeten hebben, maar er liggen daarnaast nog een 2 tal bouwpakketten te wachten (Jocadis Type 16 en PB Type 58) en er is er nog 1 onderweg met de post
https://www.benl.ebay.be/vod/FetchOrderDetails?itemId=194831415535&transactionId=0&mkevt=1&mkpid=0&emsid=e11401.m1842.l5919&mkcid=7&ch=osgood&euid=a78302e9207c4c3eb6a78a32be45760c&bu=44222566374&osub=-1%7E1&crd=20220224040423&segname=11401&sojTags=ch%3Dch%2Cbu%3Dbu%2Cosub%3Dosub%2Ccrd%3Dcrd%2Csegname%3Dsegname%2Cchnl%3Dmkcid
Daarbij nog een hoop model-baan en ander te doen...
Ik zal oud, héél oud moeten worden om alles gedaan te krijgen! 8) ::)

Ben gisteren pas begonnen schappen te maken tussen de dakbalken om loc's te plaatsen, die treintafel moet leeggemaakt!

;)

Gerolf

Citaat van: Floris op 24 februari 2022, 11:23:03 AM
hoe weet je eigenlijk dat er meer mensen die loc gebouwd hebben? Tis een vrij nieuwe kit en mijn ervaring met bouwpakketten de wereld in sturen is dat er van het totaal aantal uitgeleverde misschien 10% ooit gebouwd wordt, laat staan zo snel al.

Ik pleit schuldig. Heb hier al jààààren verschillende kits ligt voor "ooit zal het ..."
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw