Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Oude VHS-opnames

Gestart door Driesel, 21 februari 2022, 22:56:57 PM

chef garde

Prachtig beeldmateriaal!!!  Vergane glorie, zoveel kleuren en vormen!

In het filmpje Namen 1987 zien we een zwaar gehavende 51 weg gesleept worden, iemand een idee waar die in betrokken was??  7m30 ongeveer.

Op 10m30 zie je een 51 met een speciaal (voor mij onbekend) rijtuig passeren, wit met paarse strepen, iemand daar meer info over???

Metpetergaathetbeter


Jappy

Prachtig Dries! Gisteren me lekker in de zetel gezet en de treinen zien voorbij rollen in Namen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Bundesbahnfreak

#18
Hoi,

De beschadigde 51 doet me denken aan een verhaal dat ik als beginnende electro op de dieseltractie in TW Hasselt vaak gehoord heb.
Voor zover ik me herinner ging om een ongeval waarbij de 51 in een erts- of kolentrein gereden was.  Door de kracht van de impact was de watertank die in de snuit van de loc bevond " geĆ«xplodeerd" de bestuurder zou uit de stuurpost gecatapluteerd geweest zijn en lag in de eerste ertswagen. De man heeft het overleefd en werkte na dit ongeval als mechanieker in TW Hasselt. (ik heb hem nog gekend)
ALs ik de schade van de HLD zie in de film zou dit om deze HLD kunnen gaan, snuit opeen en stuurpostvenster weg.
Nogmaals het gaat over een verhaal van meer als 30 jaar terug.

Grtn

Rudy