Welke airbrush

Gestart door Boemeltrein, 19 februari 2022, 20:33:55 PM

Boemeltrein


Ik denk dat ik voor deze set ga: 114 €  :-\

Rangeerduivel

#31
Citaat van: Boemeltrein op 21 februari 2022, 13:11:25 PM

Ik denk dat ik voor deze set ga: 114 €  :-\

Timbertech,
Dat vind ik een zeer goeie keuze Gunter,
Als je dit materiaal goed onderhoudt ga je er jaren plezier aan hebben!
Ikzelf ben daar ook mee gestart, al moest ik de drukketel onderaan de kompressor missen, dat is een extraatje dat zo  zijn voordelen heeft...
Het kleine doosje met het extra pistool had ik ook niet.
Vooral die paar extra glazen potjes zijn handig om gebruikte/gemengde verf te bewaren.
Let wel: Revell vekoopt ook zulk glazen potjes (Droomland) maar die passen hier niet!

;)

Alberke

Citaat van: Boemeltrein op 21 februari 2022, 13:11:25 PM

Ik denk dat ik voor deze set ga: 114 €  :-\
ge wilt niet luisteren naar goede raad dus, wel eigen schuld dikke bult  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

adrievans

#33
Citaat van: Boemeltrein op 21 februari 2022, 13:11:25 PM
ge wilt niet luisteren naar goede raad dus, wel eigen schuld dikke bult  ;D


Jawel hangt er alleen vanaf wie de goede raad geeft.  8)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Floris

#34
goeie kans dat de spuit in die set een of andere goedkope namaak-badger is. Die compressor bevalt me goed, die is t geld voor de hele set al wel waard. Als de spuit t goed doet prima, valt ie tegen dan kun je later alsnog wel een goeie kopen.

Martin Welberg

Prima set om mee te starten..alhoewel ik wel ga vermoeden dat je als je de smaak wat te pakken gaat krijgen de airbrush zelf gaat inleveren voor een iets betere. DWZ een eenvoudiger te reinigen spuit.

Rangeerduivel

#36
Citaat van: Martin Welberg op 21 februari 2022, 13:46:24 PM
DWZ een eenvoudiger te reinigen spuit.

Wat is eenvoudiger dan;
Na het spuiten de verf er uit gieten, potje even uitwrijven met keukenpapier, een beetje thinner er in,verf in het pistool weg spuiten tot er enkel thinner uit komt, even laten "brubbelen" met de vinger op de spuitkop en dan het pistool aan de hanger.
Wel zorgen dat er steeds thinner in het pistool blijft staan anders hardt de boel weer uit met het gekende resultaat.
Als je voor langere tijd het pistool niet gebruikt kan je het bewaren zoals Floris reeds eerder beschreef, in een afgesloten pot met thinner.
Zo doe ik het al jaren en het pistooltje doet het nog prima!

Men is hier al een hele tijd aan het zaniken hoeveel tijd er in kruipt om een bepaald soort pistool te reinigen... ::) maar wat is TIJD voor een modelbouwer?

;)

Stedahult

Gunter.

Prima set. Behalve het kleine airbrushpistool
rechts op de foto. Das een hoereding. Ik heb
dezelfde set, Floris heeft mijn tweede extra
geleverde compressor (vroeg om een moertje
maar kreeg de hele set).

Ikzelf heb er nog een H&R infinity CR plus bij
gekocht voor het fijne werk. Je gaat van deze
set veel plezier krijgen.
Mvh. Steef

Alberke

Citaat van: adrievans op 21 februari 2022, 13:37:48 PM
Citaat van: Boemeltrein op 21 februari 2022, 13:11:25 PM
ge wilt niet luisteren naar goede raad dus, wel eigen schuld dikke bult  ;D


Jawel hangt er alleen vanaf wie de goede raad geeft.  8)
Weeral een set die binnenkort in de garage/kelder gaar staan verpieteren.
Betweeters, pff!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Boemeltrein

Met de gedachte dat ik later spontaan misschien ga overschakelen naar een "betere" airbrush rekeninghouderd dat ik het ook eerst zal moeten "leren" en ik alvast een schapje heb vrijgemaakt in de kelder hé Alberke :D zal ik, sorry jongens en meisjes, wat ik ook heb gelezen op Duitse en Franse modelspoorsites, het toch wagen op deze Timbertech-set want wie niet waagt blijft maagd ;D

Alberke

Citaat van: Boemeltrein op 21 februari 2022, 16:20:39 PM
Met de gedachte dat ik later spontaan misschien ga overschakelen naar een "betere" airbrush rekeninghouderd dat ik het ook eerst zal moeten "leren" en ik alvast een schapje heb vrijgemaakt in de kelder hé Alberke :D zal ik, sorry jongens en meisjes, wat ik ook heb gelezen op Duitse en Franse modelspoorsites, het toch wagen op deze Timbertech-set want wie niet waagt blijft maagd ;D
Nu weet ik tenminste dat ge een kelder hebt.  ;)
Niemand hier vroeg zich af of je een geschikte plaats hebt voor die installatie. Tenslotte gaat er wat verf in de omgeving terecht komen, hoe zorgvuldig je ook werkt. Je hebt blijkbaar problemen met je ademhaling, dan zou ik zeker eens uitzien naar een afzuig installatie.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Boemeltrein

Ja, Alberke, ge slaat hier wel een nagel op de kop, had ik nog niet bij stil gestaan. Naast mijn kelder is er de garage misschien het in de garage doen met de poort open. Ik denk niet dat ik nu een nieuwe topic ga starten over een afzuiginstallatie ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Boemeltrein op 21 februari 2022, 18:05:53 PM
misschien het in de garage doen met de poort open.

Pas daar mee op hoor want dan kan iedereen U zien...! ;D ;D ;D

;)

Boemeltrein

Dat zou visuele vervuiling zijn ;)

Alberke

En waar jij woont is het altijd goed weer, want onder de 18 graden zou ik niet spuiten, en als het te warm is droogt de verf al voor ze het model bereikt heeft.
Jaja, ik heb een dure airbrush en een stevige compressor, en toch wil het niet lukken, hoe komt dat nu toch!  ;D
Omdat er aardig wat meer bij komt kijken dan psssscht doen.

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D