Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Italiaanse zolderbaan met Belgisch rollend materieel

Gestart door Rangeerduivel, 15 februari 2022, 20:52:40 PM

Rangeerduivel

Na een min of meer hectische verhuis kan ik nu eindelijk in twee richtingen rond rijden.
De baan is niet geweldig groot maar ik ben op dat gebied rap tevreden. De treinen en de koolmijn die nu nog allemaal in het midden van de baan staan gaan daar uiteraard weg, de treinen komen in schappen die ik tussen de balken (te zien op het einde van de film) nog moet plaatsen.
20220215_201849 by rudy van wayenberge, on Flickr
Voor een filmpje klik op de foto...
Links van de baan op de open ruimte waar nu nog stapels losse rails en de dremel liggen plan ik een rangeer/opstelstation te maken.
Nog niet voor direkt,maar vanaf nu kan ik meer tijd vrijmaken daarvoor;D ;D ;D

;)

perk

toch een mooie afmeting van tafel (ik kan alleen maar daarvan dromen) en een ferme verzameling

Rangeerduivel

Citaat van: perk op 15 februari 2022, 21:02:10 PM
toch een mooie afmeting van tafel (ik kan alleen maar daarvan dromen) en een ferme verzameling

Tja, die tafel zou ik eventueel nog kunnen vergroten, maar dan raakt ze nooit af qua scenery, en zoals ik al schreef, ik ben er tevreden mee.
De verzameling...mooi ja, maar die staat er nu nog niet!  ::) ;D

;)

Metpetergaathetbeter


Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 februari 2022, 21:11:48 PM
toch een aardige ruimte zo te zien ! :)

Ja, dat valt wel mee, alleen jammer van de schuin aflopende balken (dak)
Reeds tig aantal keren met mijn stomme kop tegen gelopen, en ze zijn hard, ik zweer het je! :o ::)
En zeg niet "mij gebeurt dat niet",
Er is hier 1 forumlid reeds boven geweest, en het eerste wat gebeurde, met zijn kop tegen de balk!!! :o 8) ;D

;)

Metpetergaathetbeter

#5
als de deur achter je is als je begint te filmen zou een U baan dat probleem kunnen ongedaan maken ?

Klaas Zondervan

Dat was ook mijn gedachte. Als je de baan legt op plekken waar je nu tegen de balken loopt, dan kun je daar niet meer lopen, dus ook niet je kop stoten.

Waarom heb je vloerdelen gebruikt voor de tafel, verkopen ze in Italiƫ geen multiplex?

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 februari 2022, 21:37:17 PM
als de deur achter je is als je begint te fimen zou een U baan dat problaam kunnen ongedaan maken ?

Ik zou persoonlijk ook een ander type baan verkiezen, (moet scenerygewijs zelfs niet af zijn, mooie lijnen zijn mooi, met of zonder scenery), maar op die zolder zijn wel echt mooie lengtes te maken.

Maar elk diertje z'n pleziertje en eenieder is content met wat hij content is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#8
Citaat van: Klaas Zondervan op 15 februari 2022, 21:40:42 PM
Waarom heb je vloerdelen gebruikt voor de tafel, verkopen ze in Italiƫ geen multiplex?

Jawel Klaas, maar dat heeft zijn reden,
die pakken vloerdelen (in 't Vlaams zeggen wij "planchetten"!  ;D) kunnen net in mijn autoke, platen multiplex niet...
En met de fiets is het hier niet te doen man, hellingen van 10% en meer... :P

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 februari 2022, 21:37:17 PM
als de deur achter je is als je begint te filmen zou een U baan dat probleem kunnen ongedaan maken ?

Op het moment van het begin film is het gat van de trektrap schuin links naast me...
Er kan altijd een ander type baan op maar Olivier slaat de nagel op de kop
Citaat van: OlivierV op 15 februari 2022, 21:42:31 PM
Maar elk diertje z'n pleziertje en eenieder is content met wat hij content is.

Maar niets is onherdoenbaar en in maart heeft hij beloofd hier een aantal dagen te komen werken, terwijl zijn lief in Lammerstage zit... ;D ;D

;)