Modelspoor, Algemeen en H0 > Buitenlandse modellen

Roco E94- 194 tijdperk II en IV op komst

(1/3) > >>

Peter:
Heb net bericht gekregen dat er nog een DRG tijdperk II
binnenkort geleverd wordt.
Het betreft de Roco E94 in de grijze versie van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft tijdperk II
Hierbij alvast een foto van de MSL website  ;D ;D ;D

373253_c by Peter Verlooy, auf Flickr

Peter:
En tegelijkertijd komt ook de tijdperk IV versie, dus de groene als elok baureihe 194
Heb dus nog even tijd om te kiezen welke ik neem, maar het zal dus hoogstwaarschijnlijk de tijdperk IV versie zijn
Volgens de winkel zal het ongeveer half/eind maart zijn dat Roco levert.

365840_c by Peter Verlooy, auf Flickr

Herwig:

De tijdperk2  heeft blijkbaar bogie-flanken met meer toebehoren  ( extra zandkisten ? )   en dat AEG-plakkaatje is ook wel fraai.

Is er dan nu géén tijdperk3 voorzien  ?   Of was/is die er reeds van Roco ( zal wel, maar weet 'k niet ) 

Peter:
Enkele jaren geleden waren er inderdaad meerdere versies zoals de E94, de  194 beide groen en analoog en digitaal, en ook de blauw/beige versie.
Als ik me goed herinner hadden die modellen een digitale plug voor een 8-pins decoder terwijl ze nu een Plux22 plug hebbe

Bundesbahnfreak:

--- Citaat van: Herwig op 17 februari 2022, 14:46:15 pm --- 
 De tijdperk2  heeft bogie-flanken met meer toebehoren  ( extra zandkisten ? )   en dat AEG-plakkaatje is ook wel fraai.

Is er dan nu géén tijdperk3 voorzien  ?   Of was/is die er reeds van Roco ( zal wel, maar weet 'k niet )

--- Einde van citaat ---

Inderdaad na WO2 werden door de DB een aantal zandbakken verwijderd.  De TP4 variant heeft wel een Indusi-magneet op de bogie, iets wat zijn vriend uit TP2 niet heeft.  Andere verschillen: 3° koplamp en verlenging dag (afdak) boven de stuurpost venster.  De witte sierstreep verraad de herkomst: ik dacht München maar ben niet zeker.

Mvg

Rudy

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie