Roco E94- 194 tijdperk II en IV op komst

Gestart door Peter, 14 februari 2022, 14:44:31 PM

Peter

Heb net bericht gekregen dat er nog een DRG tijdperk II
binnenkort geleverd wordt.
Het betreft de Roco E94 in de grijze versie van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft tijdperk II
Hierbij alvast een foto van de MSL website  ;D ;D ;D

P1000274-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#1
En tegelijkertijd komt ook de tijdperk IV versie, dus de groene als elok baureihe 194
Heb dus nog even tijd om te kiezen welke ik neem, maar het zal dus hoogstwaarschijnlijk de tijdperk IV versie zijn
Volgens de winkel zal het ongeveer half/eind maart zijn dat Roco levert.


Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#2
 
De tijdperk2  heeft blijkbaar bogie-flanken met meer toebehoren  ( extra zandkisten ? )   en dat AEG-plakkaatje is ook wel fraai.
 
Is er dan nu géén tijdperk3 voorzien  ?   Of was/is die er reeds van Roco ( zal wel, maar weet 'k niet ) 

Peter

Enkele jaren geleden waren er inderdaad meerdere versies zoals de E94, de  194 beide groen en analoog en digitaal, en ook de blauw/beige versie.
Als ik me goed herinner hadden die modellen een digitale plug voor een 8-pins decoder terwijl ze nu een Plux22 plug hebbe
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Citaat van: Herwig op 17 februari 2022, 14:46:15 PM
 
De tijdperk2  heeft bogie-flanken met meer toebehoren  ( extra zandkisten ? )   en dat AEG-plakkaatje is ook wel fraai.
 
Is er dan nu géén tijdperk3 voorzien  ?   Of was/is die er reeds van Roco ( zal wel, maar weet 'k niet )

Inderdaad na WO2 werden door de DB een aantal zandbakken verwijderd.  De TP4 variant heeft wel een Indusi-magneet op de bogie, iets wat zijn vriend uit TP2 niet heeft.  Andere verschillen: 3° koplamp en verlenging dag (afdak) boven de stuurpost venster.  De witte sierstreep verraad de herkomst: ik dacht München maar ben niet zeker.

Mvg

Rudy

Peter

De tijdperk IV versie is in dit geval de speciale uitgave voor het station/bahnbetriebswerk Freilassing (Bayern)
Roco zal nog verschillende loks in die reeks produceren in de toekomst.
Een goede tip
Freilassing (het station) en het bahnbetriebswerk zijn zeker de moeite waar om te bezichtigen
Hierbij alvast een foto van de herdenkings/museum E 144 elok die tegenover het stationsgebouw aan de overkand van de sporen staat opgesteld
Foto genomen tijdens een van onze vakanties in Bayern Heb nog een hele reeks met foto's van daar

144 in Freilassing by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#6
Er zijn drie merken die zo goed als gelijktijdig met het model van de 194  (E94) komen namelijk Roco, Piko en Märklin/Trix
allen brengen ze de 194 dus tijdperk IV versie en geen tijdperk III versie dus geen E94
Enkel Roco brengt de E94 in tijdperk II dus Deutsche Reichsbahn Gesellschaft uitvoering (met enkele kleine foutjes, zoals Herwig schrijft.)
Wat die draaistellen betreft is dat bijna niet zichtbaar.De zandkisten op de zijkant van de draaistellen zijn op de foto duidelijk zichtbaar, net als de aanpassingen aan de voorzijden en  de dakverlenging die terug ingekort is
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

ESU heeft wel E94 tijdperk 3 maar hoort inderdaad niet bij het rijtje dat je aangaf    https://www.modellbahn-fokus.de/product/H0/ESU/E-Lok/4-29-0-005001-237548-0-de-3-3-3-0-0-1-0-0/index.html, trouwens hebben die hem dacht ik in II,III en IV dacht ik

Herwig

" .... (met enkele kleine foutjes, zoals Herwig schrijft.) . . . . ."

Was me er helemaal niet van bewust dat 'k  'fouten'  in de E94 had ontdekt, laat staan vermeld  . .  ;)
Dat wat me verbindt met deze kroklocs is mijn eigenste groene Kleinbahn ÖBB-versie .

Peter

Sorry Herwig, maar ik dacht dat je bedoelde dat die dingen ontbraken op het tijdperk II model
Mijn verontschuldiging
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#10
  Sorry is niet nodig hoor , Peter.    :)     
  Ken nauwelijks wat van die Duits/Oostenrijkse 'kleine' krokodillen, maar vind ze wel plezant in model. In 't grijs, dennengroen, appelsienkleur . . . .