MSM53: wisselstraten schakelen vanaf schakelpaneel

Gestart door DHG500, 13 november 2006, 13:21:53 PM

Gerolf

Tenminste, ik interpreteer de W/A als WisselAandrijving (klopt dit?).
>>>Dat klopt

Verder zie ik bovenaan het figuur een blokje met - C +
Is dat de 4700 microFarad condensator uit MSM 37 (pagina 71 'Een reservoir voor de energie')?
>>>Ook juist

Rechts van deze C en de aansluiting naar W/A staat nog een blokje maar dan zonder enig bijschrift. Wat is dit, een weerstand, een diode? En welke waarde heeft deze dan?
>>>Dat is de 100 ohm weerstand die het hogergenoemde reservoir oplaadt

In het onderschrift bij dit figuur wordt gemeld dat de leds uit +A en -A worden gevoed. Is dat via de +A die aan het relais gekoppeld zit en de -A die onderin de impulsgever aangesloten is? Zo nee, hoe dan?
>>>Lijkt me ook juist

Dat relais mag dat monostabiel zijn of moet dat bistabiel zijn?
>>>Een monostatbiel relais

Tot slot, Is het mogelijk dit 'systeempje' te voeden uit de constante 16V 'accessoirevoeding' van mijn M?rklintrafo of m?et deze eerst gelijkgericht en afgevlakt worden (dit is toch een wisselstroomuitgang)? Kan ik dan achter de contante voeding van mijn trafo het schakelingetje hangen zoals aangegeven in MSM 38 (pagina 74)? Stelt het zwarte blokje bij de 0V draad een massa-aansluiting voor? Waar kan ik die massa-aansluiting aan maken vermits ik dit schakelingetje achter een M?rklin-trafo zou hangen?
>>>Je moet dit gelijkrichten en afvlakken. De -A,+A, -E en +E verwijzen in feite naar de KIS-voeding.

Kortom een dwaas kan meer vragen dan een wijze kan antwoorden.
>>>Geen probleem, dat doen we graag.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Merci, Gerolf!
Pol 'zaliger' had het niet beter kunnen zeggen.
Als iemand nog simpeler oplossingen kent, laat maar komen.
Via PM aan tonycabus@yahoo.fr of poldebard@yahoo.com
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

citaat:
Pol 'zaliger' had het niet beter kunnen zeggen.


Euh, is er iets met Pol?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

DHG500

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters...Kortom een dwaas kan meer vragen dan een wijze kan antwoorden.
>>>Geen probleem, dat doen we graag.



Fijn Gerolf, dank je wel![:D]

Geruststellend te lezen dat ik al aardig op het 'juiste spoor' zit! Dan kan ik het nu gaan afmaken.
Met vriendelijke groet,

Bob

(DHG500)