Help!!!

Gestart door Rangeerduivel, 12 februari 2022, 12:52:48 PM

Klaas Zondervan

Rudy, kun je ook zo een foto van het beeldscherm laten  zien. Dan weten we misschien welk besturingssysteem je hebt.

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 13 februari 2022, 12:53:06 PM
CTRL + SHIFT + B
Dit toggled je taakbalk van je browser.
Of toch bij mijn Edge en Chrome

Daar zit nu net een van de grote problemen Stieven, die Engelse termen...!
Om te weten wat "toggled" betekent heb ik het eerst door de vertaler moeten jagen...
En dat alles is onbegonnen werk.
Hier begrijp ik wel dat jaren van voorafgaande studies nodig waren uiteraard.

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 februari 2022, 12:56:47 PM
Rudy, kun je ook zo een foto van het beeldscherm laten  zien. Dan weten we misschien welk besturingssysteem je hebt.

De persoon die mij hulp aanbiedt via Email vroeg mij ook al om een printscreen...
Als ik al weet hoe tewek te gaan dan doe ik dat onmiddelijk

;)

Stieven76

Vergeet die Toggled dan maar, is niet belangrijk.
Gewoon CTRL + SHIFT + B
Dan komt je taakbalk weer tevoorschijn. Als je dat dan nog eens doet is hij weer weg.

Havoc

Als je met "shift+2" @ krijgt, dan staat je toetsenbord van die laptop verkeerd. Shift+2 die @ geeft is ordinaire qwerty. Je zit dus met een italiaans qwerty laptop toetsenbord dat bovendien nog eens verkeerd ingesteld staat als US/UK qwerty... Dat is inderdaad niet simpel.

Kijk hier eens: https://keyshorts.com/blogs/blog/44712961-how-to-identify-laptop-keyboard-localization

We moeten eerst dat goed krijgen. Je gebruikt waarschijnlijk windows (aan die foto van de laptop te zien). Welke versie van windows?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

heb je n telefoon met camera? (neem een beetje aan van wel, want nauwelijks te vinden zonder) dan kun je gewoon een foto van je beeldscherm maken. Foto naar je pc zien te krijgen of direct van je telefoon op flickr zetten, foto's op het forum zetten lukt je ook al dus dit moet haalbaar zijn lijkt me?

Rangeerduivel

#35
Dan maar gewoon een foto op de ouderwetse manier
IMG_0393 (1) by rudy van wayenberge, on Flickr

Citaat van: Havoc op 13 februari 2022, 13:09:48 PM
Als je met "shift+2" @ krijgt, dan staat je toetsenbord van die laptop verkeerd. Shift+2 die @ geeft is ordinaire qwerty. Je zit dus met een italiaans qwerty laptop toetsenbord dat bovendien nog eens verkeerd ingesteld staat als US/UK qwerty... Dat is inderdaad niet simpel.

Kijk hier eens: https://keyshorts.com/blogs/blog/44712961-how-to-identify-laptop-keyboard-localization

We moeten eerst dat goed krijgen. Je gebruikt waarschijnlijk windows (aan die foto van de laptop te zien). Welke versie van windows?

Windows 10

Ik denk dat je zeer dicht bij de waarheid zit Johan!

;)

janieburton

Citaat van: dani op 13 februari 2022, 10:32:13 AM
..... OF  WAT UITLEG....    Maar dat krijg je tegenwoordig niet meer , nergens ....   
--->  "zoek het maar uit meneer, het staat allemaal on line".     RTFOM    (read the f...ng ONLINE  manual).  Maar dan moet je wel eerst on line geraken.

Juist, je krijgt nog nergens uitleg over, zelfs als je een wasmachine of droogkast koopt en als je vraagt of je eventueel een "papieren" handleiding kan aankopen krijg je het antwoordt dat hij beschikbaar is op het internet en men hem daar kan downloaden en dan printen of nog erger je krijgt van de verkoper het antwoordt: "meneer het is simpel een handleiding is niet nodig een klein kind kan het".
 

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 13 februari 2022, 13:22:09 PM
Citaat van: dani op 13 februari 2022, 10:32:13 AM
..... OF  WAT UITLEG....    Maar dat krijg je tegenwoordig niet meer , nergens ....   
--->  "zoek het maar uit meneer, het staat allemaal on line".     RTFOM    (read the f...ng ONLINE  manual).  Maar dan moet je wel eerst on line geraken.

Juist, je krijgt nog nergens uitleg over, zelfs als je een wasmachine of droogkast koopt en als je vraagt of je eventueel een "papieren" handleiding kan aankopen krijg je het antwoordt dat hij beschikbaar is op het internet en men hem daar kan downloaden en dan printen of nog erger je krijgt van de verkoper het antwoordt: "meneer het is simpel een handleiding is niet nodig een klein kind kan het".

Om maar een simpel voorbeeld te geven,
Wij kochten 2 dagen geleden een nieuwe TV
Samsung UE55AU807OU
Met een zeer karige uitleg in het Nederlands (1 blz in het boekje)
Gegoogled naar NL handleiding en daar kom je dan te weten dat die (nog) niet bestaat! ::)

;)

Havoc

Rudy, begin eens met ctrl+m. Dus de ctrl en m toets tegelijk. Dan krijg j bovenaan de balk terug met daarin de "file edit view..." dingen.

Om je toetsenbord in W10 in te stellen gaat iemand anders moeten inspringen. Ik heb geen W10 en op de laptop van het werk kunnen we NIETS instellen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Johan,
Alvast bedankt maar ctrl+m levert niets op, ik heb een mail gestuurd naar iemand die het (misschien) wel kan
Ik wacht zijn antwoord af

;)

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 13 februari 2022, 13:18:53 PM

IMG_0393 (1) by rudy van wayenberge, on Flickr

Als je hier kijkt zie je een tweede balk met 1 x Mailbox, 2 x Messenger en 1 x MSM,
Zelfs die balk krijg ik niet weg, naar prullenbak maar komt telkens terug. :-\

;)

janieburton

Misschien is het iets tijdelijk en daarmee bedoel ik dat als men de computer uitzet en dan de computer terug opstart dat dan het probleem is opgelost. Misschien het proberen waard.
 

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 13 februari 2022, 13:56:25 PM
Misschien is het iets tijdelijk en daarmee bedoel ik dat als men de computer uitzet en dan de computer terug opstart dat dan het probleem is opgelost. Misschien het proberen waard.

Wou dat het waar was,
net geprobeerd maar geen verandering
De instelling van het toetsenbord gaat zoiezo niet veranderen daarmee...

;)

ACFI

Citaat van: Rangeerduivel op 13 februari 2022, 13:25:47 PM
Om maar een simpel voorbeeld te geven,
Wij kochten 2 dagen geleden een nieuwe TV
Samsung UE55AU807OU
Met een zeer karige uitleg in het Nederlands (1 blz in het boekje)
Gegoogled naar NL handleiding en daar kom je dan te weten dat die (nog) niet bestaat! ::)

;)

Zou het kunnen dat je handleiding hier bij staat : https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55AU8070UXXN/#downloads

ACFI

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 13 februari 2022, 13:48:22 PM
Als je hier kijkt zie je een tweede balk met 1 x Mailbox, 2 x Messenger en 1 x MSM,
Zelfs die balk krijg ik niet weg, naar prullenbak maar komt telkens terug. :-\

;)
Die tweede balk is je bookmark balk. Die zou moeten weggaan (en terugkomen) met crtl+b.

Die ctrl+m zou kunnen afhangen van mijn versie, ik gebruik niet de standaard chrome.
Met vakantie voor onbepaalde duur.