Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Help!!!

Gestart door Rangeerduivel, 12 februari 2022, 12:52:48 PM

ACFI

Citaat van: Rangeerduivel op 12 februari 2022, 13:46:15 PM
Citaat van: PietB op 12 februari 2022, 13:40:35 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 12 februari 2022, 13:34:23 PM

Tja, sluit ik niet uit, maar de vraag is, hoe krijg ik ze terug...?

;)
nog een keer op F11 drukken.

Dit is een Italiaanse (QWERTY) uitvoering, niets is wat het lijkt!
F11 dient hier om helderheid scherm te verminderen, F12 maakt hem dan weer helder... ::)

;)

Je klavier staat dan in een mode waarbij de functietoetsen andere taken doen, zoals het licht feller zetten. Druk Fn toets samen met F11 in.

ACFI

PS. je moet de italianen niet van alles de schuld geven, voor je het weet lig je ergens in een bergmeertje.

PPS. Mocht je toevallig op een italiaanse appel tokkelen, dan is het hetzelfde.

Metpetergaathetbeter

de zelfde werkwijze mijn zoon ook eerder aanbevool

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 12 februari 2022, 15:56:51 PM
Citaat van: dani op 12 februari 2022, 14:27:50 PM
wlke O/S en browser gebruik je ?
De shortcuts  op bvb een MAC  OS-X mety Safari zijn toch lichtjes anders dan een WIN10 met Google Chrome  of zelfs WIN1 met EDGE

Zolang we dat niet weten is het mikken naar de lucht en in het ijle slaan naar een ei dat er niet ligt

Al het vorige al geprobeerd en niks helpt,
en hier snap ik de ballen van, ik was leek, zei ik toch al...
;)
Dan geef ik het ook op .   Als je niet weet wel besturingsysteem en browser je gebruikt , dan ben je geen leek maar iets anders.
Sommige mensen zouden een pC verbod moeten krijgen....    OF  WAT UITLEG....    Maar dat krijg je tegenwoordig niet meer , nergens ....   
--->  "zoek het maar uit meneer, het staat allemaal on line".     RTFOM    (read the f...ng ONLINE  manual).  Maar dan moet je wel eerst on line geraken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

#18
Zulk antwoord had ik van je wel verwacht Dani, maar een PC verbod zal niet lukken hoor, ten eerste je kan de dag van vandaag niet meer zonder en ten tweede, ik heb hem zelf betaald, dus heb ik recht om hem te gebruiken!
Jij hebt het geluk gehad om te mogen studeren, ik had dat niet....ik ben tot hier geraakt door van mijn 14de jaar tot nu hard te werken, van s morgens 3u00 tot s avonds laat.
Maar daarom hoeven mij niet alle rechten ontnomen te worden.
Gelukkig is mij hulp aangeboden uit een heel onverwachte hoek, iemand die wel begrip heeft voor andermans kunde en status.

Toch wil ik allen bedanken die hier een mogelijke oplossing dachten te kunnen bieden, al heeft tot nu toe geen enkele daadwerkelijk geholpen.

;)

Floris

wel of niet studeren heeft niks te maken met vragen willen beantwoorden van mensen die je willen helpen je probleem op te lossen.

;)

OlivierV

Rudy,

de f-toetsen zijn tegenwoordig meer dan alleen maar functietoetsen. Zeker bij laptops, vaak worden die alternatieve functies zoals helderheid standaard dan nog eens primair gemaakt.

Om de F-toetsen te gebruiken moet je dan eerst FN+de F-toets indrukken, dus wil je F11, doe dan FN (meestal ergens linksonder je laptop) + F11, dan zal je de rest wel terugvinden.

Groetjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Citaat van: OlivierV op 13 februari 2022, 12:05:28 PM
Rudy,

de f-toetsen zijn tegenwoordig meer dan alleen maar functietoetsen. Zeker bij laptops, vaak worden die alternatieve functies zoals helderheid standaard dan nog eens primair gemaakt.

Om de F-toetsen te gebruiken moet je dan eerst FN+de F-toets indrukken, dus wil je F11, doe dan FN (meestal ergens linksonder je laptop) + F11, dan zal je de rest wel terugvinden.

Groetjes.
Is al verschillende malen gezegd maar het zou niet helpen. Dus is er iets anders aan de hand. Maar zoalng we niet weten welk OS en welk programma dit doet kunnen we blijven dingen voorstellen.

Doet me denken op het werk waar je meldingen krijgt "werkt niet". Het helpt echt om dat te repareren moesten we weten WAT er niet werkt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Niks is hier wat het lijkt Olivier, bvb lang gezocht naar het @ teken, bleek uiteindelijk verborgen te zitten onder het cijfer 2, maar druk dan eerst de shift knop maar in!
Het teken " dat daar staat zit dan weer ergens anders verborgen, en ga zo maar verder...
Ik heb geprobeerd mijn oude desktop via usb aan deze laptop aan te sluiten maar dit vertoont dan dezelfde problemen, alles zit dan op een andere plaats!

Citaat van: Floris op 13 februari 2022, 12:02:59 PM
wel of niet studeren heeft niks te maken met vragen willen beantwoorden van mensen die je willen helpen je probleem op te lossen.  ;)

@ Floris
Dat beweer ik ook niet Floris, en ik apprecieer alle hulp, maar gestudeerd (mogen) hebben betekend niet dat men neerbuigend hoeft te kijken naar anderen die dat niet kunnen doen hebben!


;)

Boemeltrein

De allereerste vraag is! welk OS ( operating system)? Windows? zo ja, welke versie? 8, 10,11  is het een Apple (Mac) als je dat kan zeggen kunnen we een stap verder.

gekendevent

mss helpt dit  wel : https://www.corened.nl/help/toetsenbordkeyboard-indeling/

De @  verkrijg je normaal met de Alt Gr toets en 2   of je drukt Alt 64.

PS : gevonden in lijn oude nota's van toen we dat nog zelf moesten ingeven op de IBM
oud gekende telefoon

Rangeerduivel

@
Citaat van: gekendevent op 13 februari 2022, 12:27:11 PM
mss helpt dit  wel : https://www.corened.nl/help/toetsenbordkeyboard-indeling/

De @  verkrijg je normaal met de Alt Gr toets en 2   of je drukt Alt 64.

PS : gevonden in lijn oude nota's van toen we dat nog zelf moesten ingeven op de IBM


Om je een ideetje te geven Johnny,
Alt Gr toets en 2 krijg ik dit ²  (zoals voor m²)
Alt 64 geeft wel @, (net als shift 2)
Ik ga eens kijken naar de link die je mij net gaf

;)

Rangeerduivel

Zo ziet het Italiaans toetsenbord van mijn (recent aangekochte) laptop er uit
[/url]IMG_0392 by rudy van wayenberge, on Flickr

Zo ziet het Italiaans toetsenbord er uit in die link
[/url]keyboard7 by rudy van wayenberge, on Flickr

Dus trekt er nog van haar nog pluimen niet meer op...

;)

Stieven76

CTRL + SHIFT + B
Dit toggled je taakbalk van je browser.
Of toch bij mijn Edge en Chrome

Klaas Zondervan

Dat is een handig weetje, dat kende ik nog niet. Meteen maar allemaal geprobeerd.

altgr +2:  ²
altgr +3:  ³
altgr +4: ¤
altgr +5: €
altgr +6: ¼
altgr +7: ½
altgr +8: ¾
altgr +9:  '
altgr +0: '

Stieven76

Om je functie toetsen (F..) te bedienen moet je op zo'n kleine laptop eerst op de functie toets drukken.
Ik zie ze nie direct staan op je toestenbord, foto is niet zo duidelijk

Maar als het enkel maar je taakbalk is moet CTRL + SHIT + B genoeg zijn