Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Van Biervliet AM56 BUD

Gestart door Michael, 12 februari 2022, 12:24:41 PM

Michael

Hier kunnen jullie zoveel ouwehoeren als jullie willen, het zal vast niet lang duren voor er weer één of andere plezante met een lollige opmerking komt, maar leef jullie uit.
Ik ben me ervan bewust dat er problemen zijn met een aantal modellen, maar de treinstellen die ik heb daar is al flink mee gereden en tot nu toe geen problemen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janieburton

#1
Citaat van: Michael op 12 februari 2022, 12:24:41 PM

Ik ben me ervan bewust dat er problemen zijn met een aantal modellen, maar de treinstellen die ik heb daar is al flink mee gereden en tot nu toe geen problemen.

Wat is dan het probleem als je er van bewust bent en men legt de vinger op de wonde? De waarheid mag toch gezegd worden of niet.

En als iets goed is mag dat zeker ook gezegd worden. En als jouw treinstellen en die van anderen prima blijven rijden is dat goede reclame voor VB.

Wat mij opvalt is dat veel mensen niet meer kunnen verdragen dat men het zegt of schrijft als er iets niet naar behoren werkt of dat de "service" niet is wat het zou moeten zijn  en ik heb het dan ook niet alleen over onze hobby maar in het algemeen.

Maar het valt toch op dat bij de gevestigde merken, zoals Fleischmann(het oude HO gamma), Piko, Roco, Märklin, Rivarossi, Lima, Jouef er bijna geen problemen zijn.
 

Bundesbahnfreak



Maar het valt toch op dat bij de gevestigde merken, zoals Fleischmann(het oude HO gamma), Piko, Roco, Märklin, Rivarossi, Lima, Jouef er bijna geen problemen zijn.
[/quote]
Inderdaad Janie, en dat is voor mij de reden dat ik me bij de klassieke merken hou.  Je hebt de verkrijgbaarheid van het model  op zich maar ook van onderdelen.  Zelfs van oude modellen zijn nog steeds onderdelen of alternatieven hiervoor verkrijgbaar. 
Allee, ieder koopt wat hij wil he.

Grtn Rudy

evan

#3
Je vraagt om ervaring?

Mijn ervaring:

Post-stelletje en AM54 Groen

-Bij AM54 raakte de sleper de contacten niet - VBV: "Je moet er wat met wringen"
-Bij AM54 na corrigeren sleper blijkt stroomafname nog slecht - Deze nam maar stroom af van één draaistel doordat de solderingen gelost waren bij de andere draaistelen.  Solderingen?  Eerder plakwerk ...
-Bij AM54 motor degradeert en trekt op bepaald moment meer dan 4A
-Bij AM54 werkt verlichting maar half
-Bij Post Stelletje: motor degradeert en trekt op bepaald moment meer dan 4A
-Vervangmotoren gevraagd en verkeerde gekregen (degene die ik kreeg was zelfs ergens anders uit gehaald want er hing nog een stukje draad aan)
-Zelf Mashima motoren ingebouwd en tijdens de ombouw ontdekt dat de solderingen van de bedrading op verschillende plaatsen gelost waren.  Alles dan ook verbeterd.

Nu rijden ze perfect en beter dan er voor, maar die rompslomp zou echt niet mogen.
Mijn conclusie:

Ik hoop van harte dat de BUDD  modellen voor toekomstige klanten probleemloos zijn.
Zelf koop ik van VBV geen modellen meer noch voor mezelf noch voor m'n klanten want ik moet de service leveren naar mijn klanten.  En dit terwijl VBV qua techniek van hun eigen product niet meer gehinderd lijkt door enige kennis van zaken.  Als je per mail echt begint door te vragen over gebreken aan hun modellen en dan blijkbaar de gevoelige snaar raakt dan treedt er bij VBV een bepaalde vorm van arrogantie uit verdediging op waar ik dan ook op afknap.  Je moet niet proberen de schuld bij je klanten te leggen als eigenlijk de schuld bij jezelf ligt. 

Ik geef wel graag mee dat ze ook goede modellen hebben gemaakt, maar er zit duidelijk verschil in productieproces en kennis tussen de goede modellen en de slechte modellen. 

Voila...

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

oebr

Interessant Evan,

herinner je je nog welke Mashima motoren je ingebouwd hebt ?
En hoeveel stroom deze nu trekken ?

grtjs,
Red



On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Boemeltrein

Als nieuwkomer mist men de ervaring en kennis van de gevestigde merken, zoals welke motor, welk tandwielen enz. ook bij de productie kunnen de gevestigde merken hun plaats afdwingen, als nieuwkomer kom je in de wachtrij terecht tot er ergens in de productieketen een plaatsje vrij is. Ik vrees ook dat bepaalde chinese producenten onderdelen voorstellen die weliswaar goedkoper zijn maar met minder kwaliteit en dat weet je pas als je het aan de lijve ondervinden en een resem klachten over je heen krijgt, plots lijken die bepaalde onderdelen een bron van miserie en daar sta je dan als ondernemer. Op het forum verschijnen dan verschillende tot tevredenheid werkende alternatieven, je kan als jong merk dit oppikken en dergelijke stukken zelf inkopen en leveren aan je getroffen klanten maar dan wordt het tevens een boekhoudkundige probleem, de winstmarge dondert naar beneden en als je het niet doet ook je reputatie als merk, dus een dilemma!

Havoc

Citaat van: Boemeltrein op 14 februari 2022, 11:57:18 AM
Als nieuwkomer mist men de ervaring en kennis van de gevestigde merken, zoals welke motor, welk tandwielen enz. ook bij de productie kunnen de gevestigde merken hun plaats afdwingen, als nieuwkomer kom je in de wachtrij terecht tot er ergens in de productieketen een plaatsje vrij is. Ik vrees ook dat bepaalde chinese producenten onderdelen voorstellen die weliswaar goedkoper zijn maar met minder kwaliteit en dat weet je pas als je het aan de lijve ondervinden en een resem klachten over je heen krijgt, plots lijken die bepaalde onderdelen een bron van miserie en daar sta je dan als ondernemer. Op het forum verschijnen dan verschillende tot tevredenheid werkende alternatieven, je kan als jong merk dit oppikken en dergelijke stukken zelf inkopen en leveren aan je getroffen klanten maar dan wordt het tevens een boekhoudkundige probleem, de winstmarge dondert naar beneden en als je het niet doet ook je reputatie als merk, dus een dilemma!

Grotendeels kan ik je redenering volgen. Maar je kan dat 1x voorhebben. 2x ook. Maar het zo vaak voorhebben? En ja, dat is een dilemma. Maar als je even verder denkt dan je neus lang is... Je maakt dat het bij die ene keer blijft. Dan heb je 1x de winstmarge die klein is maar je houdt tenminste je goodwill van de klanten. En die is hier nu ver te zoeken als ik dat allemaal lees.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

en als je dan nog een rekeningske moet hebben, blijkbaar houdt hij ook niet bij welke zijn klanten zijn(bij hem of via MSMbesteld) Hij zou dus gerust kunnen controleren van waar die komt?

We hebben hier zelf oplossingen gevonden  reeds voor 4 van de 5 locs en eve werkt aan de 5de. Hier komt niks meer binnen met motor van daar en zeker van reeksen met gekende problemen

Eerlijkheidshalve heeft hij ook een aantal reeksen waar hij  schijnbaar (en ik) geen problemen hebben en die doen waarvoor ze moeten dienen.

Blij dat Evan ook eens bijsprong op wat anderen ook al lang zeggen, maar blijkbaar moeten wij blij zijn dat hij Belgisch maakt......trouwens al gezien dat velen anderen dat ook doen en dan ben ik inderdaad ook blij maar wel omdat ze het goed doen

gekendevent

ze weten genoeg wat je gekocht hebt op je klantenkaart :) .Is gewoon onbekwaamheid om het op te lossen of winstbejag.Meer kan ik er niet van zeggen want als je weet dat er een degelijke oplossing is voor amper 20 euro per lok dan bied je dat als service en garantie aan je klant aan.We steken ze er wel zelf in. Met onbetrouwbare verkopers hou ik me niet meer in en velen zullen volgen.Is dat het einde van het merk dan weze dat maar zo. Andere merken springen wel op de kar zoals we de laatste tijd zien. Gelukkig hebben enkele mensen hun nek en kennis uitgestoken om voor de gedupeerden een blijvende oplossing te zoeken en daarvoor mijn diepste grote dank.
oud gekende telefoon

doomslu

Ze zullen je daar heel erg missen Johnny.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Boemeltrein

Als je dan leest dat forumleden ook problemen hebben met de AM54, tja dan scheelt er wat aan het beleid bij VBV want een oud Vlaamsch spreekwoord zegt: een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen maar ik begin te merken dat veel klanten dit gaan in gedachten nemen en VBV links gaan laten liggen. Fraaie modellen en de buitenkant oogt mooi maar...ondertussen zijn er blijkbaar oplossingen van ca. € 20,00. Ik zou in zijn plaats, en dat is mijn persoonlijke zienswijze, een bericht in de wereld sturen om mijn reputatie te redden, iedereen maakt al eens fouten, maar ik zou zeggen: Beste klanten, met pijn in het hard heb ik moeten vernemen dat verschillende modellen technische problemen vertonen waardoor voor veel van mijn klanten het plezier van hun model is weggevallen. Ondanks ik met veel enthousiasme deze "Belgische modellen" op de markt wou brengen voor het plezier van de vele Belgische modelspoorliefhebbers is het niet verlopen zoals ik had verhoopt daarom stel ik het volgende voor om deze problemen uit de wereld te helpen: " zelf in te vullen door ???", voor mij was dit een wijze les en er zal in de toekomst ernstig gewaakt worden over de technische eigenschappen van ons uit te brengen modellen. Maar ja, ik ben meneer KVBV niet

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 14 februari 2022, 15:50:19 PM
Ze zullen je daar heel erg missen Johnny.
en waarschijnlijk de andere ook

gekendevent

zij mijn omzet mss wel maar ik zeker hun niet.Ik moet er niet van leven.
oud gekende telefoon

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 februari 2022, 17:24:42 PM
Citaat van: doomslu op 14 februari 2022, 15:50:19 PM
Ze zullen je daar heel erg missen Johnny.
en waarschijnlijk de andere ook
Voor alle duidelijkheid: het was sarcastisch bedoeld hé jongens.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gekendevent

oud gekende telefoon