Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

tip voor telefoon/electriciteitsdraden

Gestart door Floris, 12 februari 2022, 12:24:13 PM

Floris

infini model lycra rigging. Koop dat spul. prachtig dun, hangt mooi door, rekt enorm dus moeilijk te mollen.
DSC_0416 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0419 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0418 by Floris Dilz, on Flickr

Klaas Zondervan

Dat spul is een soort rubber, dat laat toch geen stroom door? :D :D :D

Goeie tip!

Floris


Floris

klik voor ff kijken hoe je die zooi kan mishandelen en hoe dat spul dan eigenlijk geen krimp geeft:
trying to wreck some lycra power lines. by Floris Dilz, on Flickr

Andress24

How maat, dat is pas kwaliteit. Zelfs de gitaristen in het begeleidende deuntje gaan voorzichtiger met hun snaren om..
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

raf

Floris das knap spul echt wel
Hier gaan eerder de lamp houders het begeven denk ik
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Citaat van: Floris op 12 februari 2022, 13:18:10 PM
klik voor ff kijken hoe je die zooi kan mishandelen en hoe dat spul dan eigenlijk geen krimp geeft:
Klopt. Ik las ergens op wikipedia dat je dat spul tot 500% kunt oprekken voordat het breekt.

Floris

Ja das wel zo'n beetje mn ervaring hier. Ook fascinerend: het spul is gauw statisch geladen, heb je een paar slap hangende draden naast elkaar dan hangen ze ineens in een mooie boog naar opzij in plaats van naar beneden.

Dirky

Zijn jammergenoeg ook "stof-magneten"... maar da's met alle draadjes in modelbouw wel 't geval :-)

Floris

ja, gelukkig pluist dit spul niet uit zichzelf al uit, dat scheelt al wel. Verder is modelbouw in t algemeen wel een hopeloze stofmagneet en -fabriek. Wat dat betreft heb ik al vaker geroepen dat ze me na crematie in een van mn hoogovens moeten stoppen (tis tenslotte een soort urnvormig ding) en dat ik dan nog heel lang ergens gruwelijk in de weg ga staan en enorm veel stof aantrekken bij iemand in huis. 8)

Metpetergaathetbeter

en die as dacht ik dat dit in Fristi flesjes ging ipv een urne ?