Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Droevige verjaardag 9 jaar geleden

Gestart door Peter, 10 februari 2022, 10:57:52 AM

Peter

Vandaag is het 9 jaar geleden dat , volgens mij, de vriendelijkste handelaar,
namelijk André Witmeur overleden is.
Wat heb ik uren bij hem in zijn winkel in de de Brusselstraat in Edingen samen met mijn echtgenote
s'zondags voormiddag doorgebracht. Was altijd, samen met andere modelspoorders een gezellige bedoening.

Ik hoop dat niemand mij het kwalijk neemt, maar daar kunnen nog veel handelaars (niet enkel modelspoor)
een voorbeeld aan nemen

273465526_4805544286191537_6536496261106536727_n by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

ik liet al een berichtje na op FB waar hij jaarlijks herinnerd wordt

rgp

Peter,

Inderdaad, uren voor mezelf en de club in versleten in de winkel in de Brusselsestraat.  De verhuis (zijn droom) naar het station heeft die gemoedelijkheid weggenomen, net zoals bij Hünerbein toen die verhuisde (ook uren gesleten in de kelder)

Je laatste zin is een waarheid als een koe, de huidige hebben een triestige mentaliteit waar de klant enkel nog gezien wordt als een melkkoe.

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 10 februari 2022, 11:38:22 AM

Je laatste zin is een waarheid als een koe, de huidige hebben een triestige mentaliteit waar de klant enkel nog gezien wordt als een melkkoe.

Roland

Citaat van: Peter op 10 februari 2022, 10:57:52 AM

Ik hoop dat niemand mij het kwalijk neemt, maar daar kunnen nog veel handelaars (niet enkel modelspoor)
een voorbeeld aan nemen


Peter, Roland,

Jullie slaan de nagel op de kop wat betreft de handelaars. 

André was een zeer aimabele man met een groot hart voor de modelspoor hobby.
 

Boemeltrein

Voor degeen die mij in het andere leven hebben gekend, klantentevredenheid was nr één in mijn leven als handelaar tot moeder natuur of noem het God of whatever mij verplichte om op te houden alhoewel het nu beter met me gaat en de microbe terug boven komt ;D, ik heb ook maar ook nooit een ontevreden klant gehad, liep het mis dan kreeg mijn klant op zijn minst zijn hard-bij-elkaar-gewerkte-zuurverdiende centen terug. Zo heb ik ooit een Engelse klant gehad die een "Belgisch type 28 e-loc?" online had gekocht die het jammergenoeg niet deed zoals het moest? , normalerwijze fabrieksgarantie was: loc inleveren en centjes terug maar dit was zo triest voor hem dat ik akkoord ging, laat hem in jouw land herstellen en in ik betaal de helft terug. De dankmails die ik achteraf kreeg doen meer plezier dan je kan denken. Resultaat: dezelfde klant heeft nadien nog heel wat gekocht bij mij gewoon om dit ene mooie gebaar en jammergenoeg, in welke branche ook véél handelaars vergeten dit.

guy holbrecht

André, een heel integer en aimabel man, en bovendien toch wel de persoon die de Belgische modelspoorbouw op de kaart heeft gezet. Het kleine, bomvolle winkeltje in de Brusselstraat te Edingen was echt als een grot van Alibaba. Jammer dat het na zijn overlijden zo snel bergaf is gegaan met Jocadis, vooral na de verhuis naar het stationsgebouw, de ultieme droom van André die hij niet meer heeft meegemaakt. Uren gesleten in de winkel en uiteraard telkens met heel wat materiaal huiswaarts gereden.

Rangeerduivel

Citaat van: guy holbrecht op 14 februari 2022, 20:02:55 PM
André, een heel integer en aimabel man, en bovendien toch wel de persoon die de Belgische modelspoorbouw op de kaart heeft gezet. Het kleine, bomvolle winkeltje in de Brusselstraat te Edingen was echt als een grot van Alibaba. Jammer dat het na zijn overlijden zo snel bergaf is gegaan met Jocadis, vooral na de verhuis naar het stationsgebouw, de ultieme droom van André die hij niet meer heeft meegemaakt. Uren gesleten in de winkel en uiteraard telkens met heel wat materiaal huiswaarts gereden.

Guy,
Neem mij niet kwalijk als ik het verkeerd heb, maar ik meen Andre nog wel in de nieuwe winkel (station) gezien te hebben...kort erna is hij wel overleden
Sla me niet als ik het mis heb...

;)

rgp

Rudy,

Klopt, Andre heeft nog bijna 2 jaar in de winkel in het station gestaan.

Na zijn dood zijn er enkele lijken uit de kast gevallen die de winkel de das hebben omgedaan.  De fiscus was er één van, een andere was eigenlijk de vrijgevigheid van Andre.  En toen het slecht ging, hebben er een aantal "handelaars" nog hun "slag" willen slaan.  Voor de AM's is dat gelukkig niet gelukt.

Roland

guy holbrecht

#8
Inderdaad, even te vlug gereageerd, ik bedoelde eigenlijk dat hij de teloorgang van zijn winkel niet heeft meegemaakt.  Het vervaagt als het al een hele tijd geleden is en we worden er ook niet jonger op.

Rangeerduivel

Citaat van: guy holbrecht op 14 februari 2022, 22:10:55 PM
Inderdaad, even te vlug gereageerd, ik bedoelde eigenlijk dat hij de teloorgang van zijn winkel niet heeft meegemaakt.  Het vervaagt als het al een hele tijd geleden is en we worden er ook niet jonger op.

Inderdaad, hij is gestorven door een andere oorzaak, want had hij nog geleefd, dan was de teloorgang van zijn winkel wel zijn dood geweest.
Die man leefde er  gewoon voor!

;)

rgp

Guy, Rudy,

Hij heeft het begin van de financiële teloorgang nog wel meegemaakt, geloof me.  Op het einde kon hij geen LS meer krijgen wegens het ontbreken van cash.
Hij was nog geen 14 dagen dood toen de aasgieren al kwamen opdagen.  Ik weet veel meer, maar dat ziet best het daglicht niet.

Roland

Kris

Beste ,
Zeer goede herinneringen aan zijn winkel in de Brusselstraat , het was voor mij altijd een lange rit maar meer dan waard . het toeval wil dat ik nu zeer vaak in Edingen moet zijn dit weekend nog aan hem gedacht , ik wist niet dat het al 9 jaar geleden was .

Hij was zelfs nog niet overleden toen de aasgieren al commentaar hadden (in publiek ) dit is de reden dat ik bij een gekende leverancier nooit nog iets koop

Michiel

Ik heb ook zeer goede herinningen aan de winkel in de Brusselstraat. De jaren '80, toen nog student, en zette zak- en spaargeld opzij om eens per jaar naar Edingen te rijden en er al mijn geld te besteden aan een van zijn metalen locomotieven-kits. Dat was steeds een heel bijzondere feestdag voor mij.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ronny-vdv

Citaat van: rgp op 15 februari 2022, 11:51:07 AM
Guy, Rudy,

Hij heeft het begin van de financiële teloorgang nog wel meegemaakt, geloof me.  Op het einde kon hij geen LS meer krijgen wegens het ontbreken van cash.
Hij was nog geen 14 dagen dood toen de aasgieren al kwamen opdagen.  Ik weet veel meer, maar dat ziet best het daglicht niet.

Roland
Als het om geld gaat, dan kunnen mensen niet meer op een normale manier handelen en dan zouden ze letterlijk vechten voor een elk stuk been.
Mvg,

ronny-vdv

Peter

Als ik zie hoeveel modelspoor winkels en winkels waar ze diverse speelgoed en modeltrein verkochten, dan is Antwerpen ver achteruit gegaan.
En dan spreek ik nog niet over de bv. Grand Bazar, Innovation enz. waar niet enkel tegen de feestdagen een baantje stond opgesteld van bv. Märklin Lima enz.
Wat is het hier toch een tristige zaak geworden :'( :'( :'(
Met vriendelijke groeten
Peter