OntraXS! 2022

Gestart door Martin Welberg, 09 februari 2022, 17:05:38 PM

Jappy

Voor iemand die er niet bij kon zijn, wordt het fotoalbum erg geapprecieerd! Bedankt voor de link.  :D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

svvander

Ook op onze website een foto-verslagje: Link
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

#47
OntraXS! zit er op. Het waren 3 leuke dagen en de boel reed goed.

Omdat ik weinig tijd had om de rest te gaan bekijken, een beetje egoïstische kiekjes van de baan

Eentje door een verdwijnopening... :)

20220925_153431 by Frans Peeters, on Flickr

Enkele met enkel het licht van zaal op de baan

20220924_183742 by Frans Peeters, on Flickr

20220924_183709 by Frans Peeters, on Flickr

En met het volle baanlicht

20220924_123636 by Frans Peeters, on Flickr

20220924_105817 by Frans Peeters, on Flickr

20220924_105803 by Frans Peeters, on Flickr

20220924_105746 by Frans Peeters, on Flickr

20220923_162101 by Frans Peeters, on Flickr

En voor wie zegt dat je op een kleine baan niet met 'lange' treinen kan rijden (op de foto klikken voor de video)

20220925_161235 by Frans Peeters, on Flickr

20220925_161115 by Frans Peeters, on Flickr

Volgende optreden zal voor Mobexpo  zijn (15&16 april 2023). Geeft me weer een paar maanden om de laatste updates klaar te stomen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Frans leuke foto's, dank je voor het delen. Nog een vraagje die gele figuurtjes waar heb je die vandaan?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Die NMBS-rangeerders zijn omgeschilderde Duitse rangeerders van Preiser.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Citaat van: SuSke op 26 september 2022, 20:44:09 PM
Die NMBS-rangeerders zijn omgeschilderde Duitse rangeerders van Preiser.

Frans bedankt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Tothebeach

#51
Afgelopen zaterdag en zondag ben ik naar Ontraxs geweest. Op zaterdag heb ik gewoon lekker rondgekeken en veel gepraat met bekenden en minder bekenden. Er zijn me een aantal banen goed opgevallen.

Natuurlijk de baan Le Bassin: Ougrée van Floris Dilz, al moet ik zeggen dat het bedienend personeel er florissanter uitzag dan de baan zelf. Mijn aandacht ging dus meer die zijde op. En daarmee helaas één foto van die baan.


Cubana had weer een sfeer als alleen Samuel de Zutter en Valentijn Van Der Haegen neer kunnen zetten. Een heerlijke potpourri van details, vrolijke muziek en geinige treintjes die hun rondjes maakten. Ontzettend gezellig weer met Samuel gesproken, het was weer een fijne ontmoeting en zowel wat foto's getrokken.




En zelfs 1 van het schaduwstation, maar ik was daar zo van onder de indruk dat mijn emoties de camera niet stil konden houden.


De baan die er echt boven uit stak was  Arbutus Corridor van Evan Daes. Qua sfeer was deze goed, maar ik heb de bediening op afstand bekeken. Met tomeloze energie bleef Evan kinderen aanspreken om de baan te bedienen. Hij gaf ze een opdracht en liep of rende heen en weer, gaf instructies, had alle geduld en bleef even vrolijk weer nieuwe kinderen aanspreken om een stukje te rangeren. Daarnaast zat de baan technisch en optisch gewoon goed in elkaar. Een leuke rangeerbaan op een relatief klein oppervlak.




Sprekend over het oppervlak, ruim onder de 0.5m2 was Ruebensville Farmers Feed Mill van Frank Bunnik. Het was goed om zijn werk eens te zien, we hadden elkaar al eens eerder ontmoet op een andere beurs. Maar ofschoon deze baan niet opgezet was als rangeerbaan, had deze wel de mogelijkheden. Zeker in spoor N kan je daarmee veel meer doen, zoals ook wel bleek bij dit minibaantje.




En zoals ik bovenaan al schreef, ook op zondag ben ik geweest. Ik heb de gehele dag mogen rijden met een beperkt aantal treinen op een beperkte modelbaan. En wat heb ik er van genoten. De baan Ett stykke af Odsherreds van Steef van der Straeten en Danielle van Wingerden straalt rust uit en dat werkt door op het bedienend personeel en de toeschouwers. Een aantal kinderen mochten ook even in het schaduw station kijken en vertelden mij allemaal wat ze zagen en hoe het werkte. Die zondag was een prachtdag, dankzij het werk van Steef, Danielle en Gerda.




Ik heb er nog een apart blogje over geschreven.

Groet,
michel

D_Loc

Ik ben op vrijdag en zaterdag op OntraXS! geweest en vond het een prima editie. Wel wat druk om te filmen maar het is toch gelukt om van de meeste banen wat video opnames te maken.

Inmiddels ben ik begonnen met het verwerken van de video's, de eerste 3 zijn afgerond. Het gaat niet zo snel dus zal nog wel een paar weken duren voordat alles er staat.

De video's komen in deze playlist: https://youtube.com/playlist?list=PLiDcLsTkamG-o53LQAip64UCzx_7-Zi2Q
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Floris

oeh daar komen de lekkere filmpjes. Kan ik nog es rustig kijken wat ik in de haast allemaal gemist heb.  8)

Michael

Dirk, fijn dat je er weer zoveel tijd in steekt om mooie filmpjes op youtube te zetten, hartelijk dank, de eerste drie heb ik met veel plezier bekeken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Ronald

Klasse Dirk, leuk om je weer even gesproken te hebben na zo'n lange tijd ;) Inderdaad klasse dat je al die tijd spendeert om ons gelukkig te maken! :)

doomslu

Opnieuw met klasse gefilmd, Dirk.

Het baantje van Steef is erg leuk. Verder is het uitkijken naar wat er nog meer te zien was. Ik heb geduld.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DFS


D_Loc

Citaat van: Ronald op 02 oktober 2022, 11:04:26 AM
Klasse Dirk, leuk om je weer even gesproken te hebben na zo'n lange tijd ;)
Dat was wederzijds  ;)

Voor iemand die niet echt een niet prater is heb ik toch redelijk wat mensen gesproken op de expo, hierdoor bleef er uiteraard wel wat minder tijd over om te filmen ;D

De volgende staat inmiddels online:

Braives - https://youtu.be/GhJwLnrJriQ
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

erwin9

Dirk,
Erg mooi filmpje van onze nieuwe modulebaan "BRAIVES", zo kunnen wij het ook eens uit een ander zijn oogpunt bekijken.
Heel geslaagd filmpje, het enige dat wat stoort is het geroezemoes rond de baan, veel lawaai dus ... maar ik vrees dat dat hoofdzakelijk van ons zelf kwam  ;D ;D ;D

Bedankt alvast voor uw schitterende bijdrage!

Groetjes,
Erwin
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas