Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Diorama "Ooizele"

Gestart door vanmiegroet, 07 februari 2022, 13:55:01 PM

vanmiegroet

Vandaag is het donderdag. Geen idee wat er zo speciaal aan is, maar het was alvast een dag waarop ik nog eens werkte aan Ooizele :D

Gewapend met een Grassmaster, voldoende gras, houtlijm en moed was het tijd om de patient "Ooizele" onder handen te nemen.


Wegens iets te veel enthousiasme was ik vergeten foto's te nemen tijdens de graswerken. Gelukkig nam ik een kleine fotopauze gedurende het spannen van een draadhek voor een weide.



Een leuk weetje: kleine tandenstokers hebben ongeveer dezelfde diameter als de palen die worden gebruikt voor weide-afspanningen. The more you know  :)

Nu nog een kleine fotoshoot en dan kan ik het resultaat van het gepruts hier tonen  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

Bij deze: de beloofde "fotoshoot" van Ooizele.
Het is de eerste keer ooit dat ik een grassmaster heb gebruikt, de sporen heb verweerd, etc.
Kort samengevat: het is de eerste keer dat ik iets van dit niveau heb gedaan. Laat maar weten wat jullie ervan vinden :) Hier alvast de fotokes





En nu foto's zonder machine


Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Frank_N

Mooi werk, Ruben 8), Chapeau ;)
Groet van Frank

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Alan On Track

Het is een zeer interessant proefstukje geworden, het laat zien dat je wat kan. Tijd voor een groter proefstukje?  ;)
Modelbouw is een kunst

vanmiegroet

Een groter proefstukje? Oei oei oei  ::)

Tijdens het werken aan het diorama wel goesting gekregen om Ooizele echt een baantje te maken.
Het idee dat ik daar heb is om te werken met een simpele lijn door de velden (enkelsporig) met één overweg Cat. 4, met een kasseien wegdek met ergens een beetje lintbebouwing.

Maar... de typische diepwatervrees: hoe begin ik aan zoiets?  :o  :P
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

DFS

Citaat van: vanmiegroet op 14 april 2022, 22:31:36 PM
Een groter proefstukje? Oei oei oei  ::)

Maar... de typische diepwatervrees: hoe begin ik aan zoiets?  :o  :P

Zoals iemand mij ooit gezegd heeft : "gewoon beginnen"

Mooi stukje!

svvander

Citaat van: vanmiegroet op 14 april 2022, 22:31:36 PM
Een groter proefstukje? Oei oei oei  ::)

Maar... de typische diepwatervrees: hoe begin ik aan zoiets?  :o  :P

Gewoon doen Ruben! Als je dit kan, kan je de rest ook hoor. Proberen hoort bij de hobby. Dus zeker doen!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

vanmiegroet

Citaat van: DFS op 15 april 2022, 07:39:24 AM
Mooi stukje!
Merci  :)

Citaat van: DFS op 15 april 2022, 07:39:24 AM
Zoals iemand mij ooit gezegd heeft : "gewoon beginnen"
Citaat van: svvander op 15 april 2022, 08:38:16 AM
Gewoon doen Ruben! Als je dit kan, kan je de rest ook hoor. Proberen hoort bij de hobby. Dus zeker doen!
Ik weet ongeveer wat ik wil, wat ik zou willen doen maar het zijn gewoon nog véél vragen die ik heb:
- hoe moet ik het doen in 2-rail?
- Die onderbouw, hoe doe ik dat het beste?

Je kent het wel: de standaardvragen  ::)

Maar echt, tijdens het bouwen serieus wat goesting gekregen om iets te maken om écht te tonen, en om mee te rijden. Het concept is er, namelijk "Ooizele". Maar ik ben echt wel Ooizele Part Deux serieus aan het overwegen  :)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

perk

ik vind het knap gedaan, 'k was aan het denken om een kleine plexi displaykast te maken voor in de living.
Maar als ik dit zie ga ik liever eens denken aan kleine diaroma's, de loc komt er gewoon beter in tot recht.

heel inspirerend

vanmiegroet

Hey Patrick,

zalig om te horen dat ik je heb kunnen inspireren  :)
Vaak heb ik hier op het forum ideeën opgedaan dankzij andere mensen, dus ik ben content dat ik nu ook iemand anders een idee heb gegeven  ;D

Ik zou zeggen: toon de foto's maar wanneer je begint aan de diorama's, ik ben alvast curieus  :D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer