Ik moest maar zo dom niet zijn er 1 te kopen!!!

Gestart door Rangeerduivel, 06 februari 2022, 13:18:14 PM

Herwig

#30
   

    " . . . .   alles wat zich tussen Antwerpen en de Waddeneilanden bevindt is HOLLAND! ;D   ;)     ( citaat  Reactie #16  Rangerende Belzebub)


>  Zal 't gaan ja ?       Pas vanaf NL-Wernhout (Zundert) of NL-Nispen   tot   Schiermonniksoog,   aub/svp    

Klaas Zondervan

En alles tussen Knokke en Aubange is Vlaanderen. :D

Herwig

#32
 
  nihil. . . .  ( mislukt geknoei met citaat , pardon)

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 06 februari 2022, 19:38:33 PM

  nihil. . . .  ( mislukt geknoei met citaat , pardon)

Daar zijn we sterk in...! ;D ;D

Ipv partij te kiezen voor een mede-Vlaming, nee!  KARMA??? :P

;)

ronny-vdv

Blijft het zo duur als je met DPD, GLS of Mondial Relay verzendt?
Ik weet Mondial Relay vanuit Italiƫ verstuurt.
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 06 februari 2022, 20:04:23 PM
Blijft het zo duur als je met DPD, GLS of Mondial Relay verzendt?
Ik weet Mondial Relay vanuit Italiƫ verstuurt.

Niet op nagevraagd, ik ben naar een postkantoor gegaan en gewoon met Posteitaliana verstuurd, maar als het er bij de ene naar riekt zal het er bij de andere ook naar stinken dacht ik... ::)

;)

Rangeerduivel

Haha, de rat is gevangen! ;)



Een anti-slipbandje heeft het begeven na amper enkele meters rijgenot, en de restanten daarvan hebben zich genesteld tussen het drijfwerk en dat heeft het begeven, waarop het kamwiel waar het wormwiel in grijpt het op zijn beurt begeven heeft...

Nu de reacties uit Belgisch Limburg afwachten...

;)

Herwig

#37
" . . .Nu de reacties uit Belgisch Limburg afwachten..."

Dit is toch op het eerste gezicht klaar & duidelijk een geforceerde mismeestering door een onbevoegde buitenlander .     ;)    :o     ::)   

Maar 't komt allemaal wel in orde.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 06 februari 2022, 20:35:06 PM
Dit is toch op het eerste gezicht klaar & duidelijk een geforceerde mismeestering door een onbevoegde buitenlander .     ;)    :o     ::)   
Citaat van: Alberke op 06 februari 2022, 20:43:39 PM
Amaai, zijn dat vodden zeg! ;D

Zal best wel allemaal meevallen...
Als men mij de gepaste anti-slipbandjes opstuurt kan ik mijn plan wel trekken,(ik heb er van dat formaat nu net geen in huis).
De oorzaak is waarschijnlijk te wijten aan stockage, de montage van die loc s is blijkbaar ook al enkele jaren geleden gebeurd.

En nog een bemoedigend gegeven voor andere 29 eigenaars,
"Voor deze locs zijn er geen reserve onderdelen omdat de producent er mee gestopt is vlak na de uitlevering van deze 29 ers !
Dus als er iets kapot is wordt het uit een andere loc gehaald !"

;)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 07 februari 2022, 10:24:40 AM
Dus een geval van winkeldochter.

Best mogelijk, en niet de enige blijkbaar... maar of er op de andere(n) ook versleten bandjes zitten is mij niet zo duidelijk! ;D ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter


Floris

Volgens mij weet ik wel wie de producent is van die 29ers, ben daar eens geweest en die lui werken steeds een relatief kleine serie locs af, sturen die naar europa, samen met de overgebleven onderdelen van de productie en dat was t dan.... Was wel fascinerend om te zien hoe t daar ging, in wat voor vrij primitieve betonnen hokken er met heel basaal gereedschap verrekte mooie modellen gemaakt worden. Herinner me vooral nog een klein vrij jong mager manneke dat het ene na het andere loconderstel van een testbaantje plukte en heel snel en precies wist te vinden waarom t nog niet lekker liep en dat even RATS SNOK wist te verhelpen. Durf wel van mezelf te zeggen dat ik een redelijke kijk heb op dat soort zaken maar dit was echt van een andere planeet.

Maarre... de tandwielkast in puin draaien door een antislipbandje... ik krijg dan toch wel een idee van volgende keer wat voorzichtiger zijn bij het testrijden misschien? Zonder een blokkerende loc eens flink heen en weer te raggen en volle spanning te geven krijg je dat toch niet zomaar voor elkaar denk ik, maar goed, ik was er niet bij.
Voor een nieuw tandwiel kun je eventueel hier terecht, volgens mij heb ik daar al eens tandwielen besteld toen we eens een sample kregen uit china met verkeerdom-schuine tandwielen. Toen een recht tandwiel besteld en dat er gewoon in geprakt tussen de schuine en dat werkte boven verwachting goed eigenlijk.  https://shop.kkpmo.com/

Rangeerduivel

Dat is heel mooi Floris, maar die in puin gedraaide versnellingsbak was maar een veronderstelling van mij, blijkbaar verkeerd verondersteld, want iemand die het kan weten heeft mij verteld nooit een kapotte versnellingsbak tegengekomen te zijn bij die loc s, wel een slippende koppeling tussen motor en die versnellingsbak, dit alles zal ik later wel nazien, nu geen tijd, het huis staat hier in rep en roer, men is EINDELIJK de lang bestelde slaapkamermeubelen aan het installeren, als die mannen weg zijn heb ik de tijd daarvoor!


;)