Ik moest maar zo dom niet zijn er 1 te kopen!!!

Gestart door Rangeerduivel, 06 februari 2022, 13:18:14 PM

Rangeerduivel

Daar heb je t al, vorig weekend in Diepenbeek een HLV 29.013 gekocht, nu een decoder ingebouwd en
hem hier eens laten rijden en na een paar rondjes gaf hij er de brui aan!
Hij blokkeert na een paar cm, in de andere richting gaat hij na een paar cm ook blokkeren, en in de meeste gevallen gaat dat blokkeren gepaard met kortsluiting.
Soms draait de motor ook "loos" waarbij hij geluid maakt maar niets beweegt.
1) Hem opsturen naar de verkoper kost een pak geld, en wie weet zie ik hem terug in 2022, als hij bij terugkomst al hersteld is...?
Ik heb over dat huis reeds vanalles gehoord, en mijn persoonlijke ervaringen met mijnheer zijn ook niet zo denderend!
2) zelf proberen herstellen...die dingen openen is op zich al een kunst...de schroevendraaier draait door in minuscule schroefjes), m.a.w. niet op een normale manier open te krijgen.
3) Hem zelf terugbrengen....2066km heen en terug! ::)
Het "ding" kost mij 725 euro, en voor een (btw prachtig) statisch model vind ik het toch wat teveel van het goede!
Als er iemand is met gezonde, realistische sugesties, laat maar komen, ikzelf weet het eventjes niet meer... :-\

;)

Stedahult

Zo te lezen ligt de tandwielenbak in puin.
Dat wordt denk ik uit elkaar trekken en
goede tandwielen erin, het lijkt Hobbytrade
wel. Heljan had ooit ook zo een akkefietje.
Mvh. Steef

Klaas Zondervan

Citaat van: Rangeerduivel op 06 februari 2022, 13:18:14 PM
Hem zelf terugbrengen....2066km heen en terug! ::)
Waarom ga je dan ook zover weg wonen? 8)
Ik zou hem openmaken en uitzoeken welke delen defect zijn. Daar een foto van maken, naar de leverancier sturen en vragen om vervangende delen.

Alberke

ik zou met plezier helpen, maar ja...
Is er geen plan of minstens een "exploded view" van te vinden?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 februari 2022, 13:40:46 PM
Hem zelf terugbrengen....2066km heen en terug! ::)
Waarom ga je dan ook zover weg wonen? 8)
[/quote]met iemand meegeven als je bezoek hebt en alvast de desbetreffende handelaar(ster) verwittigen van je problemen.

Zo ver Klaas het is zelfs voor U op fietsafstand  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 06 februari 2022, 13:45:01 PM
Is er geen plan of minstens een "exploded view" van te vinden?

Geen idee, er is zelfs geen handleiding bij om hem open te maken om een decoder te plaatsen, een gok om de 4 vijsjes van de tender los te draaien bracht wel positief resultaat, maar zoals ik al eerder schreef, de schroevendraaier heeft de vijsjes (minstens 1) van de loc naar de filistijnen geholpen.

De verkoopster moest zelfs de "mechanieker" bellen om te weten welke decoder er in moest, en dat voor een van hun eigen modellen!

@ Klaas,
Waarom woon jij in dat verre Holland ipv in de buurt van Diepenbeek?
Neem van mij aan dat het hier beter wonen is dan ginder in dat apenland waar men trouwens slechte treinen maakt!

;)

Metpetergaathetbeter

maar ze zouden zich niet kunnen wegsteken dat je onder waarborg iets aangegeven hebt dat stuk is .....Trouwens je "schoondochter" komt die deze zomer niet eens af ?

Dan zou hij al in Diepenbeek zijn.

Trouwens woon je in een land dat treinen maakt waar de stukken afvliegen/vallen een slecht gesternte omdie fragiele loc daarheen te nemen  ;)

Herwig

#7
Buon pomeriggio   Diavolo di Manovra (of zoiets )

In ieder geval  afblijven  of de waarborg vervalt.

Is het geen idee om over te schakelen naar FS-modeltreinen, aangekocht bij een Italiaanse modelspoorwinkel in uw buurt ?

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 06 februari 2022, 14:23:56 PM
modelspoorwinkel in uw buurt ?
ze daar te vinden schijnt al een probleem te zijn ! ;D

Metpetergaathetbeter

je had hem beter maandag tijdens de buiten)BBQ de gehele tijd  laten rijden op de clubbaan  ;)Wellicht had hij daar al de geest gegeven ! ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 06 februari 2022, 14:23:56 PM
Is het geen idee om over te schakelen naar FS-modeltreinen, aangekocht bij een Italiaanse modelspoorwinkel in uw buurt ?

FS...En al de andere die ik al heb, sta jij klaar Herwig om ze over te nemen voor de prijs dat ze mij gekost hebben?

;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 februari 2022, 14:13:52 PM
maar ze zouden zich niet kunnen wegsteken dat je onder waarborg iets aangegeven hebt dat stuk is .....Trouwens je "schoondochter" komt die deze zomer niet eens af ?

Dan zou hij al in Diepenbeek zijn.

Zal niets anders op zitten, al zie ik dat liever niet, want wie weet wanneer zie ik hem dan terug!
Ik verwittig de verkoper alvast per Email

;)

Michiel

Citaat van: Rangeerduivel op 06 februari 2022, 13:18:14 PM
Als er iemand is met gezonde, realistische sugesties, laat maar komen, ikzelf weet het eventjes niet meer... :-\
Vraag een tele-meeting met camera aan met iemand van Diepenbeek, misschien? Samen dan het model openen en onderzoeken?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Mail of bel even voor je er zelf aan begint...

Ik heb ooit ook een defecte loc pas na een  paar maanden binnen gedaan. (Tijdens een beurs) en dat ging prima.  Gewoon proberen afspreken  ;)

Ik heb ooit een type 53 open gehad, maar dat was niet simpel vond ik. Die had ik toen ook beter binnen gedaan (was eig. Garantie)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Klaas Zondervan

Citaat van: Rangeerduivel op 06 februari 2022, 14:03:40 PM
@ Klaas,
Waarom woon jij in dat verre Holland ipv in de buurt van Diepenbeek?
Ik woon niet in Holland, hoewel Holland hier niet ver vandaan is. En ik woon dichter bij Diepenbeek dan jij.