Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Spaakwielen

Gestart door henry, 05 februari 2022, 17:38:36 PM

henry

Ben opzoek naar spaakwielen, wie heeft er liggen en wil er van af tegen een redelijke prijs.

Mvrgr

Henry

eve

Weet u wat zou helpen ?

De loopvlakdiameter, de flenshoogte, de asdiameter, de aslengte, spits gelagerd, tap gelagerd, de schaal eventueel, NEM of RP25/88 of RP25/110, het aantal spaken, enkel- of dubbelspaken, niet-geïsoleerd, enkel geïsoleerd, dubbel geïsoleerd...

::) Erik.

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 05 februari 2022, 18:20:30 PM
Weet u wat zou helpen ?

De loopvlakdiameter, de flenshoogte, de asdiameter, de aslengte, spits gelagerd, tap gelagerd, de schaal eventueel, NEM of RP25/88 of RP25/110, het aantal spaken, enkel- of dubbelspaken, niet-geïsoleerd, enkel geïsoleerd, dubbel geïsoleerd...

::) Erik.

Ik heb nog een ouwe fiets liggen met spaakwielen er in, wie weet... ;D ;D ;D

;)

Ludwig

Citaat van: eve op 05 februari 2022, 18:20:30 PM
Weet u wat zou helpen ?

De loopvlakdiameter, de flenshoogte, de asdiameter, de aslengte, spits gelagerd, tap gelagerd, de schaal eventueel, NEM of RP25/88 of RP25/110, het aantal spaken, enkel- of dubbelspaken, niet-geïsoleerd, enkel geïsoleerd, dubbel geïsoleerd...

::) Erik.

Hoe langer hoe meer een forum aan het worden voor de pro's en hoe langer hoe minder een forum  voor de hobbyisten.... :(
Ac of dc ok maar verder....
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Klaas Zondervan

Ludwig, het zijn toch legitieme vragen die Erik stelt. Bij de bakker vraag je ook niet om een brood. Die bakker heeft misschien wel 20 verschillende soorten, die wil graag weten welke soort je verkiest.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 05 februari 2022, 19:48:09 PM
die wil graag weten welke soort je verkiest.

Brood met spaken dan.... ;D ;D ;D

;)

eve

@ Ludwig

Deze zijn voor AC. Verzending in een omslag of een kartonnetje ?


by Erik Verleysen on Flickr

:) Erik.

Herwig

 Onze Vlaamse PB ( * ) heeft me chique H0-spaakwieltjes (2-rail) bezorgd.
(  *   niet   'Pays Bas' van de nieuwe 'Wadlopers',  maar dé Paul Belon,  wel-te-verstaan )

Metpetergaathetbeter

#8
Herwig al eens gedacht dat die spaakwielen te klein kunnen zijn en je wagon uit de toon kan doen vallen, een treffend voorbeeld zijn de Liliput spaakwielen die ook net iets kleiner zijn en de van zelfsprekende AC-DC

henry

Graag voor de ac fleischmann gelijkstroom wagons, niet geisoleerd.

En laat die fiets maar zitten ;D




Klaas Zondervan

AC en gelijkstroom? Een merkwaardige combinatie.

Maar ik begrijp dat je ongeïsoleerde wielen wilt hebben voor het Märklin systeem.

Als er hier niemand is die ze kan aanbieden, dan kun je ze altijd nog bij Fleischmann zelf kopen.
https://www.fleischmann.de/en/productsearch/0-0-0-0-0-0-0-003006-0/products.html
Helemaal onderaan die pagina.

Olivier77

Beste henry,

Fleischmann heeft 2 lengtes van assen, 24 en 25 mm lengte.
Ook weet ik (begrijp ik) nog altijd niet juist wat je zoekt.
DC (2rail) spaakwielen (met as) of AC (3rail) spaakwielen met as.
En wil je eventueel ruilen ?
Mvg
Olivier 77

3rail, Krails, Ecos2, Koploper

eve

De wagon is dus DC en je wilt AC-assen ?
Kost geld.

Rijdt die wagon niet met zijn DC-assen op een AC-baan ?
(eventueel tussenflensafstand verminderen naar 13,8 mm en isolatie overbruggen met geleidende verf ("Leitlack"))

Mvg, Erik.

RobVille

Natuurlijk wel, geen probleem. Je hebt alleen AC-assen nodig als je de trein / wagons wil detecteren voor het aansturen van de treinen met software bijvoorbeeld. Je gebruikt dan de massa-terugmelding.

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Metpetergaathetbeter

Rob, speelt een wagon met andere(hier DC) hierin zo'n belangrijke rol, je zou hem ook achteraan kunnen hangen ?